انواع مالکیت کانتینر

ویژگی و خصوصیات کانتینرها و انواع مالکیت کانتینرها
زمان مطالعه: 3 دقیقه

بروزرسانی شده در ۲۴ تیر ۱۴۰۲

کانتینر ها در دنیای امروز نقش مهمی در جابجایی کالا ها دارند و بخش جدایی ناپذیری از فرایند صادرات و واردات محسوب می گردند. در سال های اخیر و با رشد روزافزون حجم واردات و صادرات، نیاز به این سازه ها بیشتر خود را نشان می دهد. البته ویژگی و خصوصیات کانتینرها و انواع مالکیت کانتینرها به شرایط خاصی بستگی دارند.

با توجه به ویژگی های مثبتی که در کانتینرها وجود دارد،‌ امکان حمل و نقل بارها بسیار آسان تر شده و کار حمل و نقل بهتر انجام می گیرد. مالکیت کانتینر می تواند شکل های مختلفی داشته باشد که هر کدام از آن ها در شرایط خود به کار خواهند رفت. مسلما به کارگیری تعداد بیشتری از کانتینر می تواند سرعت عمل و دقت آن را در هنگام حمل بار چند برابر کند.

 

ویژگی و خصوصیات کانتینرها

امروزه کانتینرها در ابعاد و انواع مختلفی تولید می شوند که هر کدام از آن ها دارای کاربرد مخصوص به خود هستند. کانتینرهای با ابعاد ۴۰ فوت بیشتر از سایر موارد کاربرد دارند و اکثر حمل بارها توسط آن اتفاق می افتد.

هر کانتینر دارای یک طول و عرض مشخص است که حجم مشخصی از بار در داخل آن جای خواهد گرفت. برای اینکه بتوان از ظرفیت کانتینر به نحو احسن استفاده نمود،‌ بارها به صورت مرتب در داخل کارتن ها قرار می گیرند. در نهایت کارتن ها تا زیر سقف کانتینر چیده می شوند و حجم زیادی از کالا به راحتی در داخل آن جای خواهد گرفت.

وجود کانتینرها سبب می شود تا اجناس داخل آن از هر گونه آسیبی در امان باشند. همانطور که می دانید این سازه ها در حمل و نقل دریایی و جاده ای به طور گسترده ای به کار می روند.

از آنجایی که شرایط جوی در خشکی و دریا متفاوت است، احتمال طوفان یا بارش شدید وجود خواهد داشت. در صورتی که کالاها در داخل کانتینر قرار گرفته باشند،‌ در برابر همه این عوامل مضر در امان خواهند بود. نکته دیگری که باید درباره کانتینر دانست بالا بودن امنیت آن است. از آنجایی که درب این سازه توسط قفل های مخصوص بسته می شود،‌ امکان مواردی مانند سرقت به کمترین حد خود می رسد.

بعد از اینکه فرایند بارگیری به اتمام رسید،‌ درب کانتینر مهر و موم می شود و هیچکس نمی تواند آن را باز کند. زمانی که بار به مقصد خود رسید، گیرنده مهر و موم را باز کرده و پس از چک کردن موجودی کانتینر، آن را تحویل خواهد گرفت. با توجه به فواید فراوان کانتینر، این سازه همیشه یک بخش مهم و جدانشدنی از صنعت حمل و نقل بوده است.

 

انواع مختلف مالکیت کانتینر

کانتینرها می توانند تحت مالکیت افراد مختلفی باشند و در شرایط متفاوتی استفاده شوند. در بعضی از موارد کانتینر متعلق به فروشنده یا فرستنده کالا است. فروشنده می تواند یک شخص یا شرکت باشد که محصول خود را در داخل کانتینر های مخصوص قرار داده و برای مشتری ارسال می کند. بسیاری از شرکت های بزرگ به دلیل فروش بالایی که دارند، به سراغ خرید کانتینرهای درجه یک می روند.

مالکیت این کانتینرها برای فرستنده کالا است و پس از اینکه محصول به دست مشتری رسید، کانتینر ها به شرکت پس داده می شوند. در اکثر موارد فرستنده یک انبار مخصوص در شهرهای بندری دارد که کانتینرهای خود را در آن جای می دهد. این کانتینرها در انبارهای بندر باقی می مانند تا بار بعدی فرستنده آماده ارسال گردد. این چرخه به طور مرتب ادامه پیدا می کند و ارسال بار به نقاط مختلف جهان صورت می پذیرد. اگر مالکیت کانتینر برای فرستنده باشد،‌ مسلما هزینه های ارسال کالا برای او کمتر خواهد بود.

در حالت بعدی مالکیت کانتینر متعلق به شرکت های باربری است. در این حالت فرستنده کالا خود کانتینر ندارد و به همین علت از شرکت های باربری کمک می گیرد. در واقع باربری یک هزینه مشخص را از فرستنده دریافت می کند و سپس بار را به مقصد مشخص شده ارسال می نماید. در این روش بعد از اتمام باربری، کانتینرهای یاد شده در انبار شرکت باربری قرار می گیرند تا برای انجام سایر بارگیری ها آماده باشند. با توجه به اینکه در این روش شما مالک کانتینر نیستید، باید هزینه بیشتری برای حمل بار خود پرداخت کنید.

 

نتیجه گیری

مالکیت کانتینر می تواند شامل فرستنده کالا یا شرکت باربری باشد. در هر دو صورت هزینه هایی وجود دارد که باید پرداخت شود. هر کدام از این روش ها نیز مزیت ها و معایب خود را دارند که باید سنجش به صورت دقیق انجام شود. در حال حاضر حمل بار با کانتینر، یکی از بهترین متدها و روش های جابجایی بار در سراسر دنیا محسوب می گردد.شما می توانیدجهت اجرای کانکس کانکس ویلایی و استعلام قیمت  کانتینر   قیمت کانکس ویلایی از صفحه تماس باما با کار شناسان ما در ارتباط باشید.

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *