بهترین نوع خانه های پیش ساخته

بهترین نوع خانه های پیش ساخته
زمان مطالعه: 4 دقیقه

بروزرسانی شده در ۲۴ تیر ۱۴۰۲

کانکس ویلایی از جمله سازه های آماده و پیش ساخته ای هستند که در انواع طرح و رنگ تولید شده و در محل مورد نظر با توجه به خواست و سلیقه مالک با تعدادی پیچ و مهره و یا جوشکاری برپا می شوند. این نوع کانکس ها در برابر بلایای طبیعی همچون زلزله، طوفان، آتش سوزی و …. مقاوم بوده و در مدت زمانی کوتاه نصب و قابل استفاده هستند. در این مقاله قصد داریم تا اطلاعاتی را راجع به بهترین نوع خانه های پیش ساخته یا همان کانکس های ویلایی در اختیار شما خوانندگان عزیز و محترم قرار دهیم ؛ با ما تا پایان این متن همراه باشید.

 

 

آشنایی با بهترین نوع خانه های پیش ساخته

امروزه در صنعت عمران و ساختمان سازی از سازه های آماده و پیش ساخته ای استفاده می کنند که با توجه به قابلیت های در نظر گرفته شده برای آن همچون عایق صوت، رطوبت، مقاومت بالا و … از بهترین نوع ساختمان های پیش ساخته به شمار می آید.

خانه‌های پیش ساخته دارای انواع مختلفی است از انواع رایج خانه‌های پیش ساخته می‌توان به دو نوع خانه‌های پیش ساخته مونتاژ در کارخانه و خانه‌های پیش ساخته مونتاژ در محل اشاره کرد.

 

خانه‌های پیش ساخته مونتاژ در محل

یکی از رایج‌ترین شیوه‌های طراحی و ساخته خانه‌های پیش ساخته، ساخت خانه در محل مورد نظر است. در این شیوه طراحی و ساخت خانه‌های پیش ساخته، شرکت تولید کننده قطعات و تجهیزات مورد نیاز برای ساخت خانه را به محل منتقل می‌کند و در محل خانه پیش ساخته را پیاده سازی می‌کند. توجه داشته باشید که تمامی فرآیند ساخت، اندازه گیری و غیره در کارخانه انجام می‌شود و تنها مونتاژ کردن سازه در محل انجام می‌شود.

 

خانه‌های پیش ساخته مونتاژ در کارخانه

در این شیوه طراحی و ساخت خانه، این امکان وجود دارد که سازه پیش ساخته به صورت کامل در محل مورد نظر منتقل و نصب شود. در روش مونتاژ خانه پیش ساخته در کارخانه، تمامی اجزا و تجهیزات مورد نظر خانه به صورت کامل در کارخانه مونتاژ می‌شود و پس از آن به صورت کامل به وسیله کامیون‌های مخصوصی به محل مورد نظر منتقل می‌شود.

در واقع کانکس ویلایی با ابعاد و اندازه مختلف و در قالب انواع طرح و رنگ و نقش در کارخانه تولید شده و به راحتی می توان آن را به محل مورد نظر حمل کرد. این نوع سازه ها را بر اساس طرح مورد نظر در نهایت می توان به کمک پیچ و مهره یا جوشکاری در همان محل برپا کرد .

 

انواع کانکس پیش ساخته

همانطور که اشاره شد کانکس های پیش ساخته ، نوعی از اتاقک های آماده ای هستند که امروزه از آن در جهت اسکان موقت و یا دائمی افراد استفاده می شود. این نوع کانکس ها کاربردهای فراوانی داشت و بسته به مصالح مورد استفاده برای ساخت آن برای حوزه های مختلف نظیر سکونت،کار و … استفاده می شود. به طور کلی انواع کانکس های ویلایی یا همان پیش ساخته را که اغلب اوقات افراد از آن ها برای سکونت در باغ های شخصی استفاده می کنند و در ساختار آن ها از ساندویچ پانل به منظور مقاومت بالا، عایق رطوبت و حرارت و … بهره گرفته شده، بر حسب مشخصات فنی و مصالح مورد استفاده جهت طراحی و تولید آن در کارخانه می توان به صورت موارد زیر یاد کرد :

  1. کانکس معمولی از جنس فلز
  2. کانکس سایدینگ از جنس گالوانیزه و PVC
  3. کانکس مسکونی (Residential Conex)

 

نکته : کانکس های پیش ساخته انواع مختلف بسیاری را در بر می گیرند که برای کاربردهای مختلف همچون سرویس بهداشتی، اداری، اتاقک نگهبانی، گل فروشی و … نیز می توان از آن ها استفاده کرد. فلذا در این مقاله تنها 3 مورد از انواع کانکس های ویلایی بسیار مورد استقبال قرار گرفته اند و طرح و نقشه قبلی آن ها در کارخانه تولید می شود، برای شما نام بردیم.

 

خصوصیات کانکس ویلایی

اگر بخواهیم در یک دسته بندی کلی به بخشی از خصوصیات این نوع از سازه های پیش ساخته اشاره کنیم؛ می توان هر یک از موارد مطرح شده در قسمت زیر را برای آن برشمرد :
– وزن سبک و حمل آسان آن
– نصب سریع و راحت
– تنوع در طرح و رنگ
– قابلیت طراحی و تولید در ابعاد و اندازه مختلف
– عایق رطوبت و صدا
– مقاومت و استحکام بالا در برابر ضربه
– شستشوی سریع و آسان
– قیمت مقرون به صرفه تر نسبت به برپایی یک ساختمان آجری

 

 

بخش های مختلف در یک کانکس ویلایی

هر فرد بنا بر پلان و طرح مورد نظر خود می تواند در فضای داخلی و خارجی کانکس از بخش هایی که در یک ساختمان آجری هم استفاده می شود؛ بهره ببرد. به طور مثال راه پله های چوبی و یا شیشه ای مارپیچ، تراس ، درب های ضد سرقت، پنجره های دوجداره و جداسازی فضای اتاق های خواب و نشیمن و آشپزخانه و … از جمله مواردی هستند که در این نوع از کانکس ویلایی درست همانند یک خانه معمولی آجری می توان انتظار داشت. نکته حائز اهمیت در این بخش، مطابقت مصالح مورد استفاده در فضای داخلی و خارجی کانکس با آن هم از نظر جنبه کاربردی و هم زیبایی است.

 

 

قیمت کانکس ویلایی

قیمت کانتینر و کانکس بر حسب عوامل و فاکتورهای مختلفی محاسبه و تعیین می شود و همواره عوامل مختلف خارجی دیگری نظیر نوسانات بازار ارز و شرایط اقتصادی کشور نیز بر روی آن تاثیر گذار است. در واقع استفاده از این نوع مصالح پیش ساخته اگرچه نسبت به برپایی یک ویلای آجری درون باغ شخصی خود از نظر هزینه مقرون به صرفه تر است؛ اما بر حسب اندازه و تعداد سازه ای که برای نصب این کانکس در محل مورد نظر با توجه به طرح طراح باید صرف شود، قیمت ها قابل تغییر است. از همین رو برای کسب اطلاعات دقیق تر در خصوص قیمت کانکس ویلایی بهتر است که با مشاوران ما به شماره های 09123013001 و 90002040 در تماس باشید.

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *