خرید کانتینر برای انبار | 13 نکته‌ی مهم

خرید کانتینر برای انبار
زمان مطالعه: 6 دقیقه

بروزرسانی شده در ۰۱ بهمن ۱۴۰۲

اگر به فکر خرید کانتینر برای انبار و نگهداری وسایل خود هستید، چندین نکته است که با توجه به آن‌ها قطعا می توانید تصمیم بهتری بگیرید. کانتینر انبار شرایط خاصی دارد که به تفکیک در این مقاله درباره‌ی آن صحبت می‌کنیم؛ برای مثال، آیا از باران کانتینری چیزی می‌دانید؟ چطور باید بوی نامطبوع داخل کانتینر را برطرف کنیم؟ امنیت کانتینر انباری چطور تامین می شود؟ برای جواب به این سوالها در ادامه با دپو کانتین همراه باشید.

 

خرید کانتینر برای انبار | بایدها و نبایدهای کانتینر انبار

اساسا کانتینرها را برای انبار کردن وسایل استفاده می‌کنند؛ اما به صورت مقطعی؛ یعنی دقیقا از زمانی که بار مورد نظر در کانتینر جایگذاری می‌شود، وارد کشتی می‌شود و در بندر تخلیه می‌شود تا کالاهای بعدی دوباره وارد آن شوند. اما این دلیل نمی‌شود که ایده‌ی استفاده از کانتینر به عنوان انبار ثابت برای وسایل نامناسب باشد.

اتفاقا، کانتینرها به علت قدرت بدنه‌ی بسیار بالا و استحکام در شرایط سخت شناخته می‌شوند و این موضوع آن‌ها را به انبارهای بسیار مناسبی تبدیل می‌کند… اما به شرط این که یک سری نکات را هنگام خرید کانتینر برای انبار رعایت کنیم.

 

13 نکته‌ی مهم هنگام خرید کانتینر برای انبار

شاید انتخاب یک کانتینر انبار کار مشکلی به نظر نرسد؛ اما بهتر است در این زمینه به مشاوران فروش شرکت‌های معتبر مراجعه کنید تا انتخاب درستی داشته باشید. در زیر، 13 نکته‌ی کاربردی درباره‌ی استفاده از کانتینر به عنوان انبار را با یکدیگر مرور می‌کنیم.

 

کانتینر انبار

 

شماره 1) نحوه تحویل کانتینر را از قبل مشخص کنید

هنگامی که با یک تامین کننده‌ی معتبر کانتینر حمل و نقل برای خرید یا اجاره کانتینر کار می‌کنید، آنها از جزئیات حمل و نقل و تحویل شما مراقبت می‌کنند. بسته به اینکه می‌خواهید کانتینر جدیدتان در کجا قرار گیرد، ممکن است جرثقیل با شرایط خاصی برای قرار دادن آن در یک مکان تنگ یا مکانی که فضای خالی لازم برای کامیون تخت شیب‌دار در دسترس نباشد، نیاز باشد.

 

شماره 2) در صورت نیاز، مجوزهای لازم را آماده کنید

در برخی از مکان‌ها ممکن است نیاز به یک یا چند مجوز برای قرار دادن یا ساختن هر سازه‌ای که پایه دائمی ندارد، داشته باشید. اگر قصد دارید از کانتینر حمل و نقل برای انبار یا سوله استفاده کنید، ممکن است مجوزهایی لازم باشد. پیگیری این موارد را با مراجع مربوطه انجام دهید.

 

شماره 3) بین جدید یا استفاده شده را انتخاب کنید

کانتینرهای حمل و نقل جدید گران‌تر از کانتینرهای عادی هستند؛ اما کمتر در معرض عناصر مختلف آب و هوایی و غیره قرار دارند. بنابراین، ظاهر بسیار زیباتری دارند و نسبت به سایر کانتینرهایی که خریداری می‌کنید، عمر بیشتری خواهند داشت.

اما در مورد کاتینر دست دو و قدیمی چطور؟ کانتینر استفاده شده ممکن است چندان زیبا به نظر نرسند؛ اما در صورتی که ضد باد و آب بودن آنها تضمین شود، کاملاً برای ذخیره سازی مناسب هستند. در نظر بگیرید که کدام یک از این دو نوع را می خواهید بخرید و بودجه‌ی شما چقدر است.

 

شماره 4) یک کانتینر با کیفیت بخرید

صرف نظر از اینکه یک کانتینر حمل و نقل استفاده شده یا جدید خریداری می‌کنید، فقط مطمئن شوید که کیفیت بالایی دارد. درباره فروشنده‌ای که قصد دارید کانتینر حمل و نقل خود را از آن بخرید، بررسی کنید و مطمئن شوید که کانتینرهای فرسوده یا خورده را ارائه نمی‌دهد.

هر چه کیفیت ارائه دهنده‌ی کانتینر حمل و نقل شما بالاتر باشد، برای تصمیم‌گیری خرید و نتیجه‌ی بعد از آن، احساس راحتی بیشتری خواهید داشت.

برای اطمینان از پرداخت مبلغی که باید برای یک کانتینر باکیفیت بپردازید، برخی از بهترین روش‌ها را برای خرید در بازار کانتینر بررسی کنید و موجودی کانتینرهای حمل و نقل مقرون به صرفه دپو کانتین را مرور کنید. برای بازدید از نمایشگاه و مشاوره با تلفن 90002040 و یا تماس مستقیم مدیریت فروش 09125015001 تماس بگیرید.

 

شماره 5) فونداسیون را زودتر تنظیم کنید

هر ساختار کانتینری حمل و نقل نیاز به فونداسیون دارد. یک فونداسیون امکان تهویه و تخلیه رطوبت را فراهم می‌کند و در عین حال از خوردگی در قسمت زیرین ساختار ذخیره سازی کانتینر حمل و نقل شما جلوگیری می‌کند.

فونداسیون را قبل از رسیدن کانتینر خود با ریختن بتن یا استفاده از تیرهای چوبی و فلزی در ساختاری مشبک آماده کنید. اتصالات راه آهن و دال، گزینه‌های جایگزین هستند.

 

کانتینر انباری باران کانتینری

 

شماره 6) اندازه کانتینر مناسب را انتخاب کنید

به طور طبیعی، اندازه کانتینر بر ارزش پولی آن تأثیر می گذارد. مطمئن شوید که اندازه کانتینر مناسب را برای تمام نیازهای ذخیره سازی خود خریداری کرده‌اید تا پول را هدر ندهید یا در نهایت مجبور نشوید که کانتینر حمل و نقل دیگری را بعداً خریداری کنید.

راهنمای مقایسه‌ی کانتینرهای حمل و نقل 20 فوت و 40 فوت در دپو کانتین را بررسی کنید تا تعیین کنید به چه اندازه ممکن است برای نیازهای ذخیره سازی شما مناسب باشد.

 

شماره 7) تجهیزات بارگیری/تخلیه را تهیه کنید

در هنگام خرید کانتینر برای انبار ممکن است به خرید تجهیزات مخصوص بارگیری و تخلیه کانتینر خود نیز فکر کنید. کانتینرهای حمل و نقل اغلب برای ذخیره‌ی اقلام فله یا تجهیزات سنگین استفاده می شوند؛ به خصوص اگر قصد دارید از کانتینر به عنوان انبار یا انباری استفاده کنید.

تجهیزاتی مانند عروسک‌ها، لیفتراک‌ها، رمپ‌ها و سایر لوازم می‌توانند به شما در بارگیری و تخلیه سریع کانتینر در صورت لزوم کمک کنند. اگر درهای ثانویه در اطراف وسط کانتینر ندارید و اگر می‌خواهید بدون تخلیه همه چیز در جلو، به اقلام پشت کانتینر برسید، ممکن است راه‌های ورودی لازم باشد.

 

شماره 8) روی رنگ ضد خوردگی سرمایه گذاری کنید

اگر روی رنگ ضد خوردگی سرمایه گذاری کنید و آن را هم در داخل و هم برای بیرون استفاده کنید، کانتینر حمل و نقل شما دوام بیشتری خواهد داشت. حتی قوی ترین کانتینرهای حمل و نقل ممکن است به مرور زمان خورده شوند و اگر در آب و هوای مرطوب زندگی می کنید، این روند می تواند تسریع شود.

استفاده از رنگ ضد خوردگی فقط یک بار نیاز است و می تواند طول عمر کانتینر حمل و نقل شما را برای چندین سال افزایش دهد.

 

شماره 9) از باران کانتینری جلوگیری کنید

باران کانتینری در آب و هوای مرطوب و زمانی رخ می‌دهد که رطوبت به سقف کانتینر شما وارد می‌شود و در نهایت به داخل ورود می‌کند. این “باران” به طور بالقوه می تواند به خود کانتینر یا چیزهایی که در داخل آن ذخیره می‌کنید آسیب برساند.

می‌توانید با سرمایه‌گذاری در رطوبت‌گیرها یا سایر لوازمی که برای از بین بردن شرایط باران کانتینری طراحی شده‌اند، از این پدیده جلوگیری کنید.

 

خرید کانتینر برای انبار

 

شماره 10) بوی بدی احساس می‌کنید؟ از قهوه استفاده کنید

مانند هر ساختاری، بسیاری از کانتینر بعد از استفاده زیاد بوی بدی می‌دهند. برای کمک به از بین بردن این بو، مقداری دانه قهوه را در داخل کانتینر حمل و نقل خود پخش کنید.

فقط مطمئن شوید که تله های ضدجونده در جای خود دارید و هیچ سوراخ یا جایی برای موش ها برای ورود به داخل وجود ندارد؛ زیرا که موش‌ها ممکن است جذب دانه‌های قهوه شوند و در پاسخ لانه‌ای بسازند.

 

شماره 11) سیستم های تهویه را بررسی کنید یا خودتان آنها را نصب کنید

ایده‌‌ی خوبی است که مطمئن شوید کانتینر حمل و نقل شما دارای سیستم تهویه‌ی لازم است. اگر در منطقه‌ای که کانتینر را قرار می‌دهید، دمای روز و شب به شدت متفاوت باشد، لازم است برای کانتینر خود تهویه‌ی مناسبی داشته باشید. در این حالت، تراکم ایجادشده می‌تواند منجر به باران کانتینری شود.

سیستم‌های تهویه می‌توانند شامل دریچه‌های ثابتی باشند که به صورت دوره‌ای در سرتاسر کانتینر شما یا یک سیستم HVAC نصب می‌شوند. قبل از نصب، هر دو گزینه را بر اساس بودجه و سطح تجربه خود در نظر بگیرید.

 

شماره 12) امنیت را فراموش نکنید

چیزهایی که در کانتینر نگهداری خود نگهداری می‌کنید، بدون شک ارزشمند هستند. برای اطمینان از اینکه سارقان نمی‌توانند وارد داخل کانتینر شوند، روی اقدامات امنیتی برای درهای ورودی کانتینر سرمایه گذاری کنید. اغلب اوقات، حتی یک قفل زنجیری ساده می‌تواند برای جلوگیری از ورود سارقان به تجهیزات یا سایر اشیای قیمتی شما شگفتی ایجاد کند.

به طور مشابه، تدابیر امنیتی از باز شدن درهای شما توسط حیوانات جلوگیری می‌کند و ورود جوندگان و دیگر حیوانات موذی را مسدود می‌کند.

 

شماره 13) برای صرفه جویی در فضا، کانتینر را روی هم قرار دهید

در نهایت، برای صرفه جویی در فضای ملک خود، چندین کانتینر را روی هم قرار دهید. اگر نیازهای زیادی برای ذخیره سازی دارید و در وهله‌ی اول مجبور به خرید چندین کانتینر هستید، ممکن است این مورد ضروری باشد.

خبر خوب این است که اکثر کانتینرهای حمل و نقلی که می توانید خریداری کنید از قبل دارای گواهی ISO هستند، به این معنی که باید به سرعت و به راحتی روی یکدیگر قرار گیرند. اما ممکن است برای انجام کار نیاز به خرید یک لیفتراک یا جرثقیل داشته باشید. باز هم، این هزینه بالقوه را هنگام خرید یک کانتینر در ابتدا در نظر بگیرید.

 

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *