کانتینر اسکان اداری | کانتینر کانکسی اداری

کانتینر کانکسی اداری
زمان مطالعه: 5 دقیقه

بروزرسانی شده در ۲۱ تیر ۱۴۰۲

کانتینر کانکسی اداری یکی از انواع سازه‌هایی‌ست که در گروه هوم کانتینرها قرار می‌گیرد و به کانتینر تغییر کاربری داده شده‌ای می‌گویند که برای استفاده‌ به عنوان یک دفتر کار اداری کاملا مجهز ساخته شده است. کانتینر اداری یا اصطلاحا کانتینکس یکی از انواع سازه هایی ست که در مجموعه صنعتی دپو کانتین برای اولین بار در ایران به صورت اختصاصی و حرفه‌ای امکان سفارش آن را برای شما عزیزان در طرح های مختلف و به صورت تکی و تعداد فراهم کرده‌ایم. کافی ست برای سفارش کانتینر اسکان اداری همین حالا با تلفن دفتر فروش 90002040 و یا تلفن تماس مستقیم مدیریت 09123013001 در ارتباط باشید. اما کانتینکس چیست؟ در ادامه همراه دپو کانتین باشید.

 

کانتینر اسکان اداری یا کانتینر کانکسی اداری چیست ؟

برای توضیح این مسئله، بهتر است که ابتدا درباره‌ی کانتینر و کانکس به صورت جداگانه صحبت کنیم تا بهتر بتوانیم آنها را بشناسیم.

 

کانکس چیست؟

کلمه کانکس به نوعی سازه پیش ساخته اطلاق می شود که مانند هر بنایی دارای حداقل چهار دیوار ، یک سقف و کف به همراه یک درب ورودی باشد . از مهمترین ویژگی های آن قابلیت جابجایی ، استفاده از مصالح سبک و پیش ساخته بوده که قطعات آن بدون استفاده از بتن یا آرماتور و یا هر نوع ملات دیگری و فقط از طریق اتصالات جوش ، پیچ یا پرچ به یکدیگر متصل شده اند.کلمه کانکس دارای معادل انگلیسی کیوسک است که در لغت فارسی نیز گاها از کیوسک به جای کانکس استفاده می شود اما در واقع کانکس در برگیرنده انواع مختلفی از سازه های پیش ساخته با ابعاد و کاربری های مختلفی است با این تفاوت که کیوسک به سازه های کوچکتر و معمولا دارای کاربری های فروشگاهی و نگهبانی اطلاق می شود.

اگر چه در ابتدای امر کانکس ها دارای کاربرد محدودی بوده و فقط یا به عنوان کیوسک و دکه و یا به عنوان سازه های اسکان موقت برای کارگران ساختمانی استفاده می شد اما به مرور زمان و با پیشرفت این صنعت تقریبا می توان گفت امروزه هر نوع بنایی با هر نوع کاربری را می توان با استفاده از انواع کانکس ساخت که مهمترین آنها نوع های ویلایی ، اداری ، مسکونی ، فروشگاهی ، حراستی ، اتاق کنترل ، گیت های ورود و خروج ،سازه های صنعتی ، کمپ های بزرگ آموزشی و درمانی و بسیاری از موارد دیگر اشاره نمود. البته تمامی این نوع ها از نظر امکانات داخلی و نوع مصالح ساخت و نقشه و حتی ابعاد با یکدیگر متفاوت بوده که در ابتدا با توجه به نوع کاربری نقشه های آنها تدوین و سازه بنا می شود.

 

کانکس
یک نمونه کانکس با کاربری اداری

 

کانتینر چیست؟

کانتینر مجموعه فضایی مستحکم و امن، با اسکلت فلزی در اندازه‌های استاندارد جهانی است که برای بارگیری اجناس و کالاهای متنوع و انتقال این محصولات به اقصی نقاط دنیا مورد بهره برداری قرار می گیرد. امروزه در پی پیشرفت‌های علم و تکنولوژی، اهداف و کاربردهای کانتینر نیز تغییرات قابل ملاحظه ای داشته و شاهد مفهوم گسترده و کاربردی‌تری از کانتینرها هستیم.

 

در ادامه به چند خصوصیت اساسی کانتینرها می پردازیم:

  • از استحکام کافی و امنیت لازم برخوردار باشد
  • به گونه ای طراحی شود که برای بارگیری و تخلیه مناسب و سریع باشد.
  • متناسب با جایگاه مورد استفاده طراحی و پیاده سازی شود.
  • هماهنگی قابل قبولی بین گنجایش کانتینر و کالاهای ارسالی وجود داشته باشد.

 

کانتینرها متناسب با شرایط و محل مورد استفاده و همچنین کالاهایی که بارگیری می شود طراحی و ساخته شده اند. به طور نمونه، برخی محموله های فاسد شدنی نیاز به شرایط نگهداری خاص و تجهیزات سیستمی خنک کننده دارند؛ یا بعضی از محصولات در شکل و اندازه های گوناگونی هستند که بنا به شرایط فوق الذکر، کانتینر مناسب با محموله انتخاب و استفاده می شود.

  • کانتینر استاندارد شامل 20 و 40 فوت
  • کانتینرهای غیراستاندارد همچون 10، 30 و 45 فوت
  • کانتینر سر باز یا open top
  • کانتینر تانکری
  • کانتینر یخچالی
  • کانتینر حمل گاز
  • کانتینر تهویه دار
  • و هوم کانتینر که در دسته تغییر کاربری قرار می گیرد.

 

معایب اجاره کانتینر برای وسایل خانه
بخشی از کانتینرهای انبار مرکزی دپو کانتین

 

کانتینر تغییر کاربری داده شده

برای کانتینرها – همانند هر محصول دیگری – عمر مشخصی مشخص شده است که به عواملی مثل جنس آلیاژ به‌کاررفته در ساخت سازه، محل و مکان مورد استفاده و شرایط جوی حاکم بر آن مکان بستگی دارند.

حال با عنایت به تمامی موارد گفته شده، بعد از مدت زمان مشخصی که از کارایی این محصولات در شرکتهای حمل و نقلی می‌گذرد، بنا بر سیاست کاری آن شرکت، بعضی از کانتینرهایی که قابلیت استفاده در مکان دیگری را دارند، به مزایده گذاشته می‌شوند تا با تغییر کاربری بتوانند در قسمتی متفاوت جایگزین و استفاده شوند.

کانتینرهای تغییر کاربری داده شده علاوه بر این که باعث کاهش و صرفه جویی در هزینه‌های شرکت‌ها می شوند، به علت انعطاف پذیری بالا، یک انتخاب مناسب و بهینه نیز برای مشاغل کاربردی و نوبنیاد نیز هستند.

 

کانکس استاندارد اداری
یکی از پروژه های دپو کانتین در زمینه ساخت کانتینکس و تغییر کاربری کانتینرها

 

چرا کانتینکس یا کانتینر اداری را انتخاب کنیم؟

همانطور که گفتیم، امروزه دیگر کانتینرها را صرفا برای حمل و نقل استفاده نمی کنیم. استفاده از آن‌ها برای انبار، محل سکونت و حتی دفاتر اداری نیز در طی سال‌های گذشته رواج پیدا کرده است. دلایل اصلی این موضوع را می توان در چند مورد زیر خلاصه کرد:

 

1- استحکام بالا

کانتینرها به خودی خود از استقامت بسیار بالایی به نسبت سازه های فلزی معمولی برخوردار هستند و . کانتینرها از نوعی ورق ارتجاعی انعطاف پذیر با مقاومت بسیار بالا به نام COR-TEN ساخته شده اند که برای مقاومت در برابر نفوذ هر گونه ذرات و آب و گرما مقاوم است. هنگامی که سقف و دیواره‌های یک کانتینر با پانل پوشانده شوند، شاهد استقامت فوق العاده و عمر بسیار بالای کانتینر کانکسی اداری هستیم که آن را نسبت به قیمتش کاملا به صرفه‌تر از ساخت کانکس به صورت عادی می‌کند.

 

2- قیمت مناسب

در صورتی که یک کانکس پانلی عادی و کامل معمولی با قیمتی تهیه کنید، ممکن است پس از مدتی استفاده دچار مشکلاتی همچون شکستگی و از بین رفتن دیواره ها شود. اما شاید جالب باشد بدانید که اگر همان کانکس را با استفاده از کانتینر به عنوان کانتینر کانکسی اداری یا کانتینر اسکان اداری بسازید، با همان قیمت یک ساندویچ پانل عادی، سازه ای بسیار محکم و قدرتمند خواهید داشت که عمر بسیار بالایی دارد.

 

3- عمر بالای سازه

همانطور که در بالا گفتیم، به علت شرایط آب و هوایی و جوی متشنج دریاها و بنادر، کانتینرها از ورق های استاندارد COR-TEN ساخته می‌شوند که عایق بسیار خوبی در برابر نفوذ آب و ذرات و عایق حرارت و همچنین ضد حریق و ضد زلزله هستند. به همین دلیل، کانتینرها به سختی از چرخه‌ی صنعت خارج می شوند.

 

4- استاندارد بودن ابعاد

کانتینرها عموما در دو ابعاد 20 فوت و 40 فوت ساخته می شوند که 20 فوت طول 6 متری و 40 فوت طول 12 متری دارد. کانتینرهای 40 فوت در دو ارتفاع 2.60 متری و 2.90 متری موجودند و کانتینرهای 20 فوت نیز در ارتفاع 2.60 متری موجود هستند و ارتفاع 2.90 برای آنها نامتعارف است اگرچه وجود دارد.

 

5- امکان اتصال و ساخت سازه های عظیم

با این که کانتینرها از ورق های بسیار محکم ساخته شده اند اما با بریدن هر یک از دیواره ها یا سقف، می شود به سازه‌ی جدیدی دست پیدا کرد که برای هر کسب و کار خاصی کارایی منحصربفرد داشته باشد.

 

در انتهای مطلب گالری تصاویر یکی از جدیدترین پروژه های ساخت کانتینکس ( کانتینر اسکان اداری یا کانتینر کانکسی اداری ) در دپو کانتین را می بینید. برای مشاوره و استعلام قیمت همین حالا با تلفن دفتر فروش 90002040 و مدیریت 09123013001 تماس بگیرید.

 

 

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *