کانتینر فلزی چیست – قیمت کانتینر فلزی

استعلام قیمت کانتینر چهل فوت
زمان مطالعه: 3 دقیقه

بروزرسانی شده در ۲۴ تیر ۱۴۰۲

بهترین راه تضمین سلامت و کیفیت کالاها استفاده از ظرف و جعبه‌ای برای نگهداری آن است. در گذشته حمل و نقل کالاهای بزرگ و بین المللی بدون اینکه خراب فاسد یا شکسته شوند و رساندن سالم آنها به مقصد دغدغه بسیاری از تاجران بود. تا زمانی که وسیله ای مستحکم و فلزی به نام کانتینر بوجود آمد. با روی کار آمدن کانتینر صنعت کشتیرانی و حمل و نقل متحول گشت و حمل کالا از طریق راه‌آهن، جاده و کشتی به راحتی امکان پذیر شد. در ادامه مقاله کانتینر فلزی چیست با کانتینر فلزی و انواع آن ، کانکس و تفاوت آن با کانتینر و قیمت کانتینر فلزی و کانکس‌های فلزی بیشتر آشنا می‌شویم.

 

کانتینر فلزی چیست

کانتینر یک جعبه فلزی مهر و موم شده و قابل استفاده مجدد است که برای نگهداری کالاهایی که با کشتی، کامیون یا راه‌آهن جابجا می‌شوند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. همه کانتینرها باید دارای اتصالات ساختمانی باشند که بتوانند فشار حمل و نقل را تحمل کنند.

 

انواع کانتینر فلزی از نظر کاربری

کانتینرها با توجه به کاربریشان دارای انواع متنوعی هستند که در زیر با 6 مورد از آنها آشنا می‌شویم:

• کانتینر حمل بار خشک

• کانتینر قفسه‌ای مسطح

• کانتینر روباز

• کانتینر یخچالی

• کانتینر مخزنی

• کانتینر بدون سقف

 

انواع کانتینر فلزی از نظر ابعاد

از نظر ابعاد کانتینرهای فلزی به دو دسته 20 فوت و 40 فوت تقسیم می‌شوند که کانتینرهای 20 فوت بیشتر به عنوان فروشگاه و کیوسک‌های خدماتی کاربرد دارند و کانتینرهای 40 فوت با توجه به فضای زیادشان، برای حمل و نقل کالاهای بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

کانکس و تفاوت آن با کانتینر

شاید شماهم تا الان فکر می‌کردید که کانکس و کانتینر هر دو به یک مفهوم هستند و هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند اما در واقع اینطور نیست. ابتدا به بررسی کانکس می‌پردازیم:

 

تعریف کانکس فلزی

کانکس فلزی سازه‌ای از پیش ساخته شده است که برای اهداف و کاربردهای مختلفی طراحی و ساخته می‌شود. هر کانکس از ابعاد و امکانات متنوعی برخوردار است. کانکس‌های نگهبانی، کانکس‌های آزمایشگاهی، کانکس‌های خودپرداز، کانکس‌های سرویس بهداشتی نمونه‌هایی از کانکس‌های فلزی هستند که بیشترین استفاده را دارند.

 

تفاوت کانکس و کانتینر

تاکنون با کانکس و کانتینر و ویژگی‌های هر دو آشنا شدید، حال می‌پردازیم به تفاوت این دو:

• اولین تفاوت کانکس و کانتینر این است که کانتینر تنها برای حمل و نقل‌ اقلام سنگین و بین المللی استفاده می‌شود، در حالی که هدف از ساخت کانکس، استفاده انسان از فضای داخلی آن است.

• تفاوت بعدی کانکس و کانتینر اندازه و ابعاد آن‌ها است. کانکس با توجه به کابری، دارای ابعاد و سایزهای متفاوتی است ولی کانتینر معمولا به دو نوع 20 فوت و 40 فوت ساخته می‌شود که مطابق با استانداردهای جهانی است.

• تفاوت دیگر کانکس و کانتینر در نوع بدنه خارجی آنهاست. بدنه کانتینر از یک لایه ورق فولادی به ضخامت 2 میلیمتر است در حالی که برای بدنه کانکس از متریال‌های گوناگونی استفاده می‌شود و می‌توان آنرا عایق بندی هم کرد.

• در ساختار کانکس برای استفاده انسان از درب نفر رو و پنجره نیز استفاده می‌شود ولی کانتینر از آنجایی که تنها برای حمل و نقل استفاده می‌شود بدون درب نفر رو و پنجره ساخته می‌شود.

کانکس و کانتینر با اینکه روش ساخت مشابهی دارند ولی دارای تفاوت‌های زیادی هم هستند که در اینجا تنها به 4 مورد از آنها اشاره کردیم.

 

انواع کانکس

کانکس‌ها هم مانند کانتینرها انواع متنوعی دارند که در زیر 5 مورد از آنها اشاره می‌شود:

• کانکس سفارشی
• کانکس سرویس بهداشتی
• کانکس ویلایی
• کانکس بیمارستانی
• کانکس مسکونی

 

قیمت کانتینر فلزی

در ادامه می‌ر‌سیم به مسئله مهمی که دغدغه بسیاری را بدنبال دارد. اینکه کانتینر دارای چه ابعادی است، از چه نوعی است و از کدام نوع مصالحی در آن استفاده شده است، تا حدود زیادی روی قیمت کانتینر اثرگذار است. برای مثال از نظر ابعاد شروع قیمت کانتینرهای 40 فوت از حدود 100 میلیون تومان است و این قیمت برای کانتینرهای 20 فوت از 90 میلیون تومان شروع می‌شود و باید این نکته را هم در نظر داشته باشید که نوع، سال ساخت و سلامت کانتینرها هم در این قیمت‌ها تاثیر می‌گذارد.

 

قیمت کانکس فلزی

پس از بررسی قیمت کانتینرهای فلزی این بار قصد داریم در مورد قیمت کانکس‌ها صحبت کنیم. همانطوری که قیمت کانتینرها بسته به نوعشان فرق دارد، قیمت کانکس‌ها هم نسبت به اینکه از چه نوعی باشند، برای چه کاربری استفاده شوند و دست اول یا دست دوم باشند، متفاوت است. برای استعلام قیمت ومشاوره از صفحه تماس باما با کارشناسان  ما درارتباط باشید.

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *