کانکس اتاق انتظار

زمان مطالعه: 3 دقیقه

بروزرسانی شده در ۲۰ اسفند ۱۴۰۲

یکی از پرمصرف ترین کانکس ها که در بسیاری از مکان ها قابل استفاده است کانکس اتاق انتظار است. این نوع کانکس دارای ویژگی هایی است که آن را برای محل انتظار افراد و مراجعین مناسب نموده است. در این مقاله با این نوع کانکس ها بیشتر آشنا خواهید شد.

آشنایی با کانکس اتاق انتظار

همان طور که از نام این نوع کانکس مشخص است این کانکس بیشتر برای افرادی در نظر گرفته می شود که محلی برای سکونت به طور موقتی نیاز دارند. شکل ظاهری این نوع کانکس کمک می نماید تا از آن به عنوان یک سر پناه ایمن و راحت برای جلوگیری از گرما و سرما برای مراجعین استفاده شود.

از جمله مکان هایی که از این نوع کانکس در آن استفاده می شود می توان به سالن های ورزشی، سالن های ملاقات، اتاق منشی و…. اشاره نمود.


چگونه اندازه کانکس اتاق انتظار را مشخص می کنید؟

ساخت هر سازه ای بسته به نوع محل قرار گیری و مورد کاربرد به شکل و اندازه متفاوت طراحی و تولید می گردد. کانکس های اتاق انتظار نیز بسته به نوع سازمان و یا افرادی که در یک روز به آن رفت و آمد می کنند طراحی و تولید می شود. جنس بدنه و رنگ آمیزی آن نیز به موارد کاربرد این نوع کانکس بستگی مستقیم دارد.

انواع کانکس های اتاق انتظار

1- ویژه ادارات

معمولا در پروژه هایی که لازم است در محل پروژه دفتری برای انجام امور ادارای در نظر گرفته شود از کانکس های اتاق انتظار استفاده می شود. این گونه کانکس ها معمولا دارای یک سالن بزرگ به همراه آبدار خانه و سرویس بهداشتی است.

در بعضی از موارد نیز کانکس از دو اتاق تشکیل می شود که یکی از اتاق ها را برای اتاق انتظار در نظر می گیرند. طراحی کانکس اتاق انتظار در این موارد به گونه ای است که گرما و سرما مراجعان را آزاد ندهد. طراحی چند پنجره بزرگ از دلگیری فضای داخلی آن نیز جلوگیری می نماید.


2- مطب

در بعضی از مناطق ساخت درمانگاه ها و یا حتی بیمارستان ها با کمک سازه های پیش ساخته نظیر ساندویچ پانل صورت می گیرد. در این مناطق برای محل مراجعه حضوری بیماران از کانکس اتاق انتظار استفاده می شود.

طراحی این نوع کانکس ها باید به گونه ای باشد تا بیماران بد حال و یا ناتوان به سادگی بتوانند در آن رفت و آمد نمایند و فضای داخلی آن نیز از دکوراسیون مناسب بر خوردار باشد.

3- سالن های ورزشی

سالن های ورزشی از جمله مکان هایی هستند که معمولا به اتاق انتظار با فضای کافی برای نشستن نیاز دارند. مادرانی که برای بردن فرزندان خود به سالن می آیند باید ساعتی را در این مکان منتظر بمانند. استفاده از این نوع کانکس ها با فضای مناسب وطراحی ویژه گذشت این ساعت ها را راحتر می نماید.


4- مهد کودک و یا مدرسه

بیشتر والدین اغلب برای بردن کودکان خود به مهدهای کودک مراجعه می نمایند. ساعاتی که لازم است تا والدین برای بردن کودک خود در انتظار بمانند بودن در محیطی مناسب باعث افزایش شادابی در این افراد می شود. کانکس اتاق انتظار برای مهدهای کودک باید دارای رنگ آمیزی شاد با طرح های زیبا باشد. این کار باعث شادابی و نشاط در روحیه کودکان و اولیاء آنان خواهد شد.

این نوع کانکس مدارس نیز جهت مراجعات والدین دانش آموزان است. این مراجعات می تواند در فضایی به غیر از دفتر مدارس صورت گیرد. در این زمان بهترین و ماسب ترین مکان کانکس اتاق انتظار است.

ویژگی های کانکس های اتاق انتظار

هر از این نوع کانکس وابسته به محل قرار گیری و کاربرد دارای ویژگی هایی است که به ذکر چند مورد می پردازیم.

– اندازه مناسب
– جنس بدنه
– مقاوم در برابر شرایط جویی
– نور پردازی مناسب
– سیستم گرمایش و سرمایش مناسب
– دارا بودن تهویه مطبوع
– دارا بودن سرویس بهداشتی
– پنجره های بزرگ
– صندلی به اندازه معین
– آبدار خانه و آبسرد کن
– مجهز به امکانات رفاهی برای معلولان و یا افراد ناتوان


طراحی و ساخت این کانکس ها نیاز به مهارت و تجربه بالا دارد. رعایت کلیه نکات ایمنی و بهداشتی و استفاده از متریال مقاوم در ساخت چنین سازه هایی باعث افزایش عمر این سازه ها می شود. امروزه از متریال های بسیار با کیفیت و مقاوم در برابر انواع آسیب های محیطی استفاده می شود. همچنین بدنه این کانکس ها در برابر اتلاف انرژی عایق هستند.

خرید این نوع کانکس باید از تولید کنندگان معتبر این محصولات صورت گیرد. توجه به نوع متریال بدنه و محل استفاده از کانکس باعث می شود تا قیمت این کانکس برای شما بسیار مناسب باشد.

برای خرید و مشاهده لیست کانکس، کانکس ویلایی، قیمت کانتینر، قیمت کانکس ویلایی می توانید به دپوکانتین مراجعه کرده و برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در ارتباط باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *