همه چیز درباره جرثقیل حمل کانکس

زمان مطالعه: 3 دقیقه

بروزرسانی شده در ۲۴ تیر ۱۴۰۲

امروزه برای اینکه شما بتوانید یک اسکان موقت خوب داشته باشید، چاره ای جز استفاده از کانکس نخواهید داشت.

کانکس ها سازه های پیش ساخته ای هستند که به صورت ویژه برای اقامت شما تدارک دیده شده اند. معمولا داخل کانکس پارتیشن بندی می شود تا شما بتوانید از تمام فضای داخل آن استفاده کنید. با توجه به وزن سنگینی که کانکس ها دارند، باید برای حمل آن ها از جرثقیل های مختلف استفاده نمود. جرثقیل های حمل کانکس از قدرت زیادی برخوردار هستند و فرایند بارگیری را راحت‌تر خواهند کرد.

کانکس‌ هایی که با جرثقیل جابجا می شوند

همانطور که می دانید کانکس ها سازه هایی با اندازه متفاوت هستند. هر کانکس دارای ابعاد مشخصی است که باید به آن توجه ویژه ای نمود. بعضی از کانکس ها با کمک جرثقیل جابجا می شوند که به همین علت جابجایی آن ها نیز راحت تر خواهد بود. کانکس های نگهبانی کوچک به راحتی توسط جرثقیل جابجا می شوند. کانکس های نگهبانی معمولا در ابعاد ۲ × ۲ متر ساخته می شوند که ارتفاع آن ها نیز چیزی در حدود ۲۶۰ سانتی متر است.

با توجه به کوچک بودن این سازه، وزن آن نیز بسیار پایین است که جرثقیل به راحتی آن را بلند می کند. البته شما با کمک جرثقیل می توانید بعضی از کانکس های کارگاهی را نیز جابجا نمایید. کانکس کارگاهی با ابعاد ۴۰۰ × ۶۰۰ سانتی متر با کمک جرثقیل از جای خود بلند می شود و برای بارگیری بر روی تریلی قرار خواهد گرفت. خوشبختانه کانکس با ابعاد ۱۰۰۰ × ۲۵۰ سانتی متر نیز با استفاده از این جرثقیل بلند شده و در محل جدید خود قرار خواهد گرفت.

چه کانکس هایی با جرثقیل جابجا نمی شوند؟

برای ساخت کانکس ها به صورت کلی یک استاندارد خاص وجود دارد که شرکت تولیدی بر اساس آن کار می کند. با این حال در برخی از موارد مشتری کانکس را در ابعاد مخصوصی می خواهد که باید نیاز او را برطرف کرد. معمولا اینگونه از کانکس ها دارای ابعاد خاصی هستند که جرثقیل نمی تواند آن ها را حمل کرده یا جابجا نماید.

با توجه به شرایط خاص این کانکس‌ها، برای حمل آن ها در جاده نیز به مجوز راهنمایی و رانندگی نیاز پیدا می کنید. همچنین کانکس هایی که دارای ارتفاع بالایی هستند هم قابل جابجایی با جرثقیل نخواهند بود. کانکس هایی با ابعاد ۱۰۰۰ × ۲۵۰ سانتی متر توسط جرثقیل جابجا نخواهند شد و برای اینکار حتما باید از تریلی ها برای حمل بار استفاده نمایید. اگر کانکس ویلایی دارای ابعاد استاندارد باشد، به آسانی توسط جرثقیل حمل خواهد شد.

موارد مهم در جابجایی کانکس ها

اگر می خواهید سازه را در یک مکان جدید نصب کنید، تمامی مقدمات لازم برای آن را فراهم نمایید. مهم ترین کار در این زمینه زیرسازی است که باید در نهایت دقت و سرعت انجام شود. چنانچه کفسازی را به صورت حرفه ای انجام دهید، کانکس تا سال های زیادی در جای خود باقی می ماند و کاربرد فوق العاده ای را در اختیار شما قرار می دهد. زمانی که جرثقیل قصد خروج از مبدا را دارد، باید مواردی همچون ارتفاع سردر را رعایت کند تا کانکس به آن گیر نکند. همچنین تمامی طول مسیر مبدا به مقصد باید به صورت ویژه چک شود تا حادثه بدی در این زمینه رخ ندهد.

اگر به این موارد ریز دقت نکنید، ممکن است که در باربری کانکس ها دچار مشکلات اساسی شوید. از آنجایی که قیمت کانکس ویلایی و ارزش آن بالا است، در صورت برخورد با جایی خسارت زیادی برای شما ایجاد خواهد کرد. برای جلوگیری از بروز این مساله باید احتیاط لازم را انجام داد. خوشبختانه کانکس های تولیدی دارای استحکام بسیار زیادی هستند که به همین دلیل عمر مفید آن ها نیز بسیار زیاد خواهد بود.

کانتینرها نیز سازه هایی شبیه به کانکس هستند که البته برای انتقال بار به کار می روند. در حال حاضر قیمت کانتینر نیز همچون کانکس به صورت منصفانه ای تعیین شده تا همه افراد بتوانند آن را تهیه نمایند. در هنگام بارگیری کانکس در جرثقیل حتما راهنمایی های لازم به راننده را انجام دهید تا بار شما صحیح و سالم به مقصد خود برسد.

نتیجه گیری
امروزه برای حمل کانکس و کانتینر می توانید از انواع ماشین های سنگین استفاده نمایید. یکی از این ماشین ها جرثقیل است که کانکس هایی با ابعاد خاص را جابجا خواهد کرد. همچنین در صورتی که ابعاد کانکس بزرگتر باشد، می توان از تریلی برای جابجایی بار استفاده کرد. امیدواریم که با کمک گرفتن از مطالب گفته شده بتوانید حمل بار خود را با موفقیت تمام انجام دهید. شما می توانیدجهت سفارش واجرای انواع کانتینرو کانکس با شماره های:09123013001 – 09124014001 – 09125015001 تماس حاصل فرمایید و از کارشناسان دپو کو مشاوره دریافت نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *