کانتینر 10 فوت چیست؟

فروش کانتینر 10 فوت چیست؟
زمان مطالعه: 3 دقیقه

بروزرسانی شده در ۱۳ اسفند ۱۴۰۲

همانطور که در مقاله‌های قبلی برای شما توضیح دادیم، کانتینرها معمولا در ابعاد استاندارد 20 فوت (6 متری) و 40 فوت (12 متری) ساخته می‌شوند؛ اما ابعادی نظیر کانتینر 10 فوت و 45 فوت نیز به سفارش ساخته شده و در بازار یافت می‌شوند. در این مقاله به ویژگی‌ها، ابعاد و دیگر موارد مربوط به کانتینر 10 فوت با معرفی کانتینر 3 متری همراه دپوکانتین باشید.

تعریف کانتینر 10 فوت

کانتینرها ابعادی استاندارد و جهانی دارند تا قواعد حمل و نقل کالاهای مختلف با آن‌ها در تمامی نقاط دنیا یکسان باشد. این موضوع، باعث یکپارچگی در حمل و نقل دریایی، ریلی، زمینی و هوایی می‌شود؛ اما بعضا ممکن است که برای جابجایی برخی آیتم‌ها و یا ایجاد برخی سازه‌های متحرک به ابعاد کوچکتر یا بزرگتر از استاندارد جهانی کانتینر نیاز داشته باشیم.
موارد اصلی استفاده‌ کانتینرهای 10 فوت و 45 فوت در چنین شرایطی است. در این مقاله به کانتینرهای ۱۰ فوت می‌پردازیم؛ کانتینر ۳ متری ابعادی کوچکتر از دیگر انواع استاندارد و غیر استاندارد کانتینر دارد. همچنین شما می‌توانید برای آشنایی بیشتر به مقاله کاربردها و ابعاد کانتینر 10 فوت کمپانی فالکون استراکچر مراجعه کنید.

تولید کانتینر 10 فوت

این نوع از کانتینر معمولا به طور کارخانه‌ای و فابریک تولید نمی‌شود؛ مگر در موارد خاص که دستور تولید آنها از سوی یک شرکت کشتیرانی و در تعداد مشخص داده شود. در دیگر موارد، چنین کانتینرهایی با بریدن و ایجاد تغییرات در کانتینرهای 20 فوت ساخته می‌شوند. بخش‌های خالی مانده پس از برش نیز به وسیله‌ی ورق‌هایی از جنس استیل کورتن (Corten) پوشانده می‌شوند و تمامی مراحل جوشکاری و ساخت آن‌ها به صورت دقیق انجام می‌شود تا بعد از آن، برای بارگیری، استفاده به‌عنوان انبار و حتی تغییر کاربری استفاده شوند.
لازم به ذکر است که تکه‌های بریده شده می‌توانند برای افزایش طول کانتینرهای 40 فوت نیز استفاده شوند تا یک کانتینر 45 فوت داشته باشیم.

کانتینر 10 فوت سبز رنگ

نکات خرید کانتینر 3 متری

کانتینرهای ده فوت، معمولا به‌صورت فابریک موجود نیستند و باید به سفارش ساخته شوند؛ به همین دلیل خرید آن‌ها نیازمند دقت بیشتری است. در ابتدا باید در نظر داشته باشید که ساخت کانتینرهای 10 فوت، حتما توسط متخصصین با تجربه، در فضای مناسب، با استفاده از متریال با کیقیت و تحت نظارت مهندسین واجد شرایط انجام شده باشد. این موارد برای کسب اطمینان از کیفیت کانتینر و پیشگیری از وقایع ناگوار امری ضروری به‌شمار می‌رود.
در قدم بعدی، مطمئن شوید که اتصال ورقه‌های آلیاژ کورتن به شاسی کانتینر شما به درستی انجام شده باشد و کانتینر به اصطلاح «آب‌بندی شده» باشد. این موضوع اتصال صحیح ورق گالوانیزه به استراکچر و همچنین جوشکاری صحیح و دقیق را شامل می‌شود.

فروش و قیمت کانتینر 10 فوت

علاوه بر عوامل موثر در قیمت کانتینرهای استاندارد مثل سال ساخت، سلامت بدنه، شرایط قفل و درب‌ها و موارد این‌چنینی، شرکتی و کارخانه‌ای بودن و نبودن کانکس نیز مسئله‌ی پراهمیتی به‌شمار می‌رود. بسیاری از کانتینرهای ۱۰ فوت، جهت تغییر کاربری و استفاده به‌عنوان یونیت‌های مختلف ساخته می‌شوند. امکانات و تجهیزات نصب شده درون کانتینر نیز بر قیمت آن موثر است. برای اطلاع از قیمت انواع کانتینر 10 فوت و دیگر محصولات مجموعه صنعتی دپوکانتین می‌توانید به لیست قیمت کانتینر و کانکس مراجعه کنید. همچنین می‌توانید برای استعلام قیمت انواع کانتینر و همچنین کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی کانتینر ده فوت، قیمت و کاربری آن با یکی از شماره تلفن‌های 90002040 و یا 09123013001 در تماس باشید.

سوالات متداول

1-کانتینر 10 فوت چیست؟

کانتینر 10 فوت نوعی کانتینر با ابعاد کوچکتر از کانتینرهای استاندارد 20 فوت و 40 فوت است. کانتینر 10 فوت، 3 متر طول، 2.5 متر عرض و 2.6 متر ارتفاع دارد و برای حمل محموله‌های کوچکتر یا ایجاد سازه‌های متحرک مانند کانکس مناسب است.

2-مزایای استفاده از کانتینر 10 فوت چیست؟

ابعاد کوچکتر: این نوع کانتینر برای حمل محموله‌های کوچکتر مناسب‌تر است و فضای کمتری را اشغال می‌کند.

قابلیت حمل آسان: کانتینرهای 10 فوت به دلیل ابعاد کوچکتر، به راحتی توسط کامیون، وانت و حتی جرثقیل قابل حمل و نقل هستند.

قابلیت تغییر کاربری: می‌توان از کانتینرهای 10 فوت برای مصارف مختلفی مانند یونیت‌های مخابراتی، نظارتی و … استفاده کرد.

3-معایب استفاده از کانتینر 10 فوت چیست؟

فضای محدود: فضای حمل بار کانتینر ۱۰ فوت محدودتر از انواع دیگر است.

عدم پذیرش در برخی بنادر و خطوط کشتیرانی: برخی بنادر و خطوط کشتیرانی، کانتینرهای 10 فوت را به دلیل ابعاد غیر استاندارد آن‌ها قبول نمی‌کنند.

4-نکات مهم در هنگام خرید کانتینر 10 فوت چیست؟

کیفیت ساخت: از کیفیت ساخت کانتینر و استفاده از متریال مناسب اطمینان حاصل کنید.

آب‌بندی: مطمئن شوید که کانتینر به طور کامل آب‌بندی شده باشد تا از نفوذ آب و رطوبت به داخل آن جلوگیری شود.

امکانات و تجهیزات: در صورت نیاز به امکانات و تجهیزات خاص، قبل از خرید از وجود آنها در کانتینر اطمینان حاصل کنید.

5-قیمت کانتینر 10 فوت چه قدر است؟

برای استعلام قیمت انواع کانتینر و همچنین کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی کانتینر ده فوت، قیمت و کاربری آن با یکی از شماره تلفن‌های 90002040 و یا 09123013001 در تماس باشید.

4.3/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *