داخل کانکس ویلایی

آشپزخانه داخل کانکس ویلایی کانتینری با کف چوبی و کانتر
زمان مطالعه: 4 دقیقه

بروزرسانی شده در ۰۱ اسفند ۱۴۰۲

کانکس‌های ویلایی عموما به سفارش و بر اساس نیاز و خواسته‌های دقیق کارفرما طراحی و ساخته می‌شود. علاوه بر مواردی مثل ابعاد سازه، متریال مورد استفاده و مواردی از این دست، فضای داخل کانکس ویلایی، نحوه‌ی چیدمان آن و طراحی داخل سازه نیز برای مشتریانی که قصد خرید چنین کانکسی را دارند از اهمیت بالایی بوده‌است.

محیط داخل کانکس ویلایی

داخل یک کانکس ویلایی بنا به نیاز و خواسته‌های کارفرما می‌تواند به هر شکل طراحی و ساخته شود. از طرح‌های ساده و مینیمال گرفته تا نمونه‌های فوق پیشرفته تجهیز شده با استفاده از لوازم هوشمند همگی قابل اجرا هستند. به طور عمومی، می‌توان گفت که داخل کانکس ویلایی فضای ورودی، حال و پذیرایی، سرویس بهداشتی، اتاق خواب و آشپزخانه را شامل می‌شود.
با توجه به درخواست کارفرما، می‌توان هریک از فضاهای ذکر شده را متناسب با ویژگی‌های متنوع طراحی کرد. در ادامه، با جزئیات بیشتر به نمای داخل کانکس ویلایی می‌پردازیم.

محیط داخل کانکس ویلایی

ورودی اصلی کانکس ویلایی

هر کانکس ویلایی در ابتدا فضای مربوط به درب ورودی و دسترسی به فضای داخلی سازه را شامل می‌شود. در اکثر کانکس‌های ویلایی قسمتی برای تراس نیز تعبیه شده است که به دو صورت قابل اجرا است.

  • به صورت فرو رفتگی
  • به صورت برآمدگی

درب‌های ویلاهای پیش‌ساخته به دلیل ساختار و کاربرد آن‌ها، به گونه‌ای کاملا ضد سرقت طراحی شده و با انواع قفل‌های مختلف تجهیز می‌شود. در مواردی نیز که درب ضد سرقت مورد استفاده قرار نگیرد نیز آکاردئون‌ها به عنوان محافظ جای درب‌های ضد سرقت را می‌گیرند.

فضای حال و پذیرایی داخل کانکس ویلایی

پس از ورود به فضای اصلی کانکس با اصلی ترین محیط، یعنی فضای سازه حال و پذیرایی آن رو‌به‌رو خواهید شد. پنجره های تعبیه شده برای این فضا باید به گونه ای طراحی و مهندسی شوند تا نور مناسب را به داخل هدایت کرده و فضایی دلباز را ایجاد نماید. با به حداقل رساندن نورهای مصنوعی در طول روز، می‌توان فضایی سرزنده‌تر برای ساکنین کانکس ویلایی ایجاد کرد.

عموما در فضای حال و پذیرایی، میحطی مناسب برای قرارگیری مبلمان، تلویزیون تزئینات دیوار و همچنین فضای مناسب نصب سیستم تهویه مناسب سیم‌کشی و تعبیه می شود تا حجم کابل‌های رها شده به حداقل برسد.

فضای حال و پذیرایی داخل کانکس ویلایی

آشپزخانه کانکس ویلایی

در آشپزخانه کانکس ویلایی تمامی تجهیزات مورد نیاز برای ایجاد فضای مناسب برای ایجاد یک آشپزخانه‌ی کامل برنامه‌ریزی و نصب می‌شود. مثل سازه‌های سنتی، آشپزخانه‌ی کانکس ویلایی نیز سینک، اجاق گاز، هود و حتی مواردی مثل قهوه‌ساز و ماشین ظرف‌شویی را درون خود جای داده است و شیرآلات و لوله کشی مناسب با آن صورت گرفته است.

یکی دیگر از مواردی که شاید ذکر آن خالی از لطف نباشد، مسئله دسترسی آسان آشپزخانه به فضای حال و پذیرایی است. در صورتی که کانکس ویلایی، فضای کوچکتری داشته باشد، گاها از اجرای کانتر برای قسمت آشپزخانه صرف نظر می‌شود تا فضای دلباز‌تری درون سازه شکل بگیرد.

آشپزخانه کانکس ویلایی با کابینت سفید و سینک و پنجره دیواری

اتاق خواب کانکس ویلایی

مشخصا فضای اتاق خواب باید محیطی خصوصی و آرام را برای ساکنین ایجاد کند. در کانکس‌های ویلایی نیز، اتاق‌های خواب توسط یک راهرو کوچک از بخش پذیرایی جدا می‌شوند تا دید کمتری از بیرون به اتاق‌ها وجود داشته و محیط آرامتری در اختیار ساکنین قرار بگیرد.

سرویس بهداشتی و حمام کانکس ویلایی

سرویس بهداشتی کانکس ویلایی معمولا در قسمتی تعبیه می‌شود که دسترسی به آن از تمامی فضاهای کانکس امکان‌پذیر باشد. داخل سرویس‌ها، روشویی، آینه، فلاش تانک و شیرآلات و لوله‌کشی صحیح صورت می‌گیرد. به‌علت محدودیت‌های ایجاد شده توسط ابعاد کانکس‌های ویلایی، سرویس بهداشتی و حمام معمولا در یک واحد اجرا می‌شوند. همچنین لازم به ذکر است که چاه سرویس بهداشتی کانکس‌ها به شبکه‌ی فاضلاب شهری قابل اتصال است.

فضای سرویس بهداشتی و حمام کانکس ویلایی با دیوار سفید

امکانات داخل کانکس ویلایی

علاوه بر امکانات رفاهی استاندارد تمام سازه‌های ویلایی که بالاتر ذکر شد، در کانکس ویلایی می‌توان امکانات سفارشی دیگری مانند میز بیلیارد، محیط مناسب باربیکیو و موارد دلخواه دیگر را نیز اجرا کرد. تمامی این موارد بسته به اندازه محیط در دسترس برای شما است.

جمع‌بندی

فضای داخلی کانکس‌های ویلایی، می‌توانند همانند یک سازه‌ی سنتی تمام نیازهای ساکنین خود را برطرف کرده و فضایی آرام و دلنشین را برای آن‌ها فراهم کند.
با توجه به تجهیزات و امکانات دلخواه هر مشتری، قیمت کانکس ویلایی نیز متفاوت خواهد بود. از این رو برای آگاهی از آخرین قیمت کانکس ویلایی با ما از طریق شماره های 09123013001 و 90002040 در تماس باشید.

5/5 - (3 امتیاز)
8 دیدگاه در “داخل کانکس ویلایی
  1. پناهی میگوید:

    سلام و خداقوت ،ما یه زمین 1000متری داریم میخوایم در اونجا یه کانکس ویلایی حدود70متری بذاریم اما چون تا حالا هیچ تجربه ای نداریم میترسیم کلی هزینه کنیم و پشیمان بشیم لطفا راهنمایی کنید .عکس سازهای گروه شمارو دیدیم و خیلی خوب بود نمیدونم در استفاده واقعی چطور هست؟؟
    پناهی از تهران

  2. حسین سرکانی میگوید:

    سلام یک کانکس ویلائی میخواهم برای ویلای خودم در ابسرد
    ایا در شعبه شما در نزدیکی ابسرد این نمونه ها موجود است ؟
    یا در نمایشگاه مرکزی باید دید ؟

  3. موسوی میگوید:

    با سلام و وقت بخیر.
    حداقل هزینه برای خرید این کانکس ویلایی رو لطفا اعلام می کنید؟

  4. administrator میگوید:

    سلام وقتتون بخیر آقای پناهی، بله عکس سازه ها کار شرکت دپوکو هستش، و جهت اطمینان بیشتر با کارشناس ما تماس حاصل فرمایید تا بهتر راهنمایی تون کنند.
    09123013001

  5. administrator میگوید:

    سلام آقای سرکانی وقت بخیر، جهت راهنمایی و مشاوره با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.
    09123013001

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *