خانه پیش ساخته دو طبقه

ابعاد کانکس ویلایی و قیمت کانکس ویلایی
زمان مطالعه: 3 دقیقه

بروزرسانی شده در ۰۶ تیر ۱۴۰۲

خانه پیش ساخته دو طبقه، نوعی سازه است که به صورت دو طبقه روی هم بنا می شود. این نوع خانه ها که رفته رفته استفاده از آن زیادتر شده و مشتریان بسیاری پیدا کرده است، معمولا بنا به خواسته مشتری، از یکی از دو سازه کانکس یا کانتینر برای ساخت آن استفاده می شود. با توجه به ویژگی های خاصی که برای ساخت این نوع از خانه ها در نظر گرفته می شود، سفارش خانه های پیش ساخته مزایا و ویژگی های مختلفی دارند که در ادامه این مقاله به بیان آنها می پردازیم.

کانکس چیست؟

قبل از اینکه بخواهیم در مورد خانه پیش ساخته دو طبقه مطالبی را بیان کنیم و با این نوع سازه ها آشنا شویم، لازم است در ابتدا به معرفی کانکس ها بپردازیم. کانکس یا Shelter یک سازه از پیش ساخته شده است که می تواند کاربری های مختلفی داشته باشد. این نوع سازه امروزه در تمام نقاط جهان استفاده می شود و مهم ترین کاربرد آن را می توان در اسکان موقت و سریع دانست. با رشد جمعیت و پیشرفت صنعت، امروزه کانکس ها در مدل ها و ابعاد مختلفی ساخته می شوند که از جمله آنها می توان به کانکس ویلایی، فروشگاه ها، کیوسک های خدمات شهری، اتاق های نگهبانی، محل زندگی کارگران یک پروژه عمرانی، دفاتر اداری سایر و … اشاره نمود.

خانه های پیش ساخته

خانه های از پیش ساخته شده، نوعی سازه های آماده هستند که معمولا طراحی مدرن و خلاقانه ای دارند. این نوع از سازه ها با استاندارد ها و فناوری های ساختمانی امن ساخته شده و می توانند در کمترین زمان، فضایی مناسب برای یک زندگی راحت را فراهم کنند.

خانه های پیش ساخته ویژگی های منحصر به فردی دارند که این ویژگی ها سبب مزایا و معایبی برای آنها شده است اما مهم ترین مزیت و ویژگی آن را می توان قیمت مناسب آن دانست که باعث می شود تا افراد در سطوح مختلف بتوانند از این نوع خانه ها استفاده کنند و آنها را سفارش دهند.

آشنایی با خانه پیش ساخته دو طبقه

خانه پیش ساخته دو طبقه که به ویلاهای دو طبقه از پیش ساخته شده نیز معروف هستند، امروزه یکی از سازه های مورد توجه برای ایجاد یک محل و ویلای مناسب در یک مکان خاص است. به طور کلی خانه پیش ساخته دو طبقه از کانکس ها و کانتینر ها ساخته می شود.

از انواع این نوع سازه ها می توان گفت:

1- خانه پیش ساخته دو طبقه دوبلکس

2- ویلاهای دو طبقه

3- خانه ها و ویلاهای جنگلی دو طبقه

4- خانه ها و ویلاهای کویری

5- خانه ها و ویلاهای پیش ساخته دو طبقه ساحلی

ویژگی های خانه پیش ساخته دو طبقه

در مورد ویژگی های خانه های پیش ساخته دو طبقه باید گفت:

1- جنس:

جنس این نوع سازه ها می تواند از چوب، بتن یا فلز باشد. همانطور که گفتیم، این نوع سازه ها می توانند از کانکس ها یا کانتینر ها ساخته شوند.

2- شیک و لوکس بودن:

یکی از ویژگی های مهم خانه های پیش ساخته دو طبقه، طراحی شیک و لوکس آنها است که سبب می شود تا از آنها به عنوان ویلا به خصوص در جنگل ها، ساحل و اماکن خوش آب و هوا استفاده شود.

3- فضای مناسب و کافی:

از مهم ترین ویژگی های این نوع سازه ها همچنین باید به در اختیار قرار دادن فضای بسیار مناسب با توجه به اینکه دو طبقه هستند اشاره نمود. همچنین مشتری می تواند در هنگام سفارش، متراژ آن را نیز تعیین کند.

4- امکانات مناسب:

با اینکه این نوع از سازه ها در زمان و با هزینه کمتری ساخته می شود، اما تمام امکانات رفاهی و مناسب برای یک زندگی را دارند.

مزایا خانه پیش ساخته دو طبقه

در مورد مزایای این نوع از خانه ها می توان به موارد مختلفی اشاره نمود که شامل موارد زیر است:

1- هزینه مناسب:

مهم ترین مزیت این نوع خانه های پیش ساخته، هزینه مناسب و پایین آنها است.

2- فضای کافی:

همانطور که در قسمت قبل هم اشاره کردیم، این نوع خانه ها با توجه به اینکه دو طبقه هستند و مشتری می تواند متراژ آنها را در هنگام سفارش تعیین کند، یک فضای کافی و مناسب را برای خانواده های پرجمعیت فراهم می کند.

3- نصب آسان:

مهمترین مزیت دیگر این نوع خانه، آن است که بعد از طراحی و ساخت، می تواند توسط شرکت سازنده توسط ماشین آلات مخصوصی جابجا شده و در محل مورد نظر مشتری نصب شود.

4- زمان ساخت پایین:

آسان تر بودن پروسه ساخت این نوع از سازه های پیش ساخته و پایین بودن زمان ساخت آنها، دو علل مهم در پایین بودن هزینه خانه های پیش ساخته دو طبقه است که خود مزایای مهمی به شمار می آید.

5- کیفیت مناسب:

استفاده از مصالح مناسب، زیبا و بروز از مزایای این نوع خانه ها است که می تواند در صرفه جویی انرژی نیز موثر باشد.

– امکانات کافی

– امکان مونتاژ و دمونتاژ کردن

– طراحی مدرن و بی نظیر با توجه به سلیقه افراد

– امکان سفارشی سازی بخش های مختلف خانه

در نهايت در رابطه با قیمت این نوع خانه ها باید گفت مهم ترین فاکتوری که در هزینه این نوع سازه ها باید به آن توجه کرد، قیمت کانکس و قیمت کانتینر به عنوان سازه اولیه آنها است. جنس، متراژ، هزینه های عملیاتی و مدت زمان ساخت آن نیز فاکتور های دیگر دخیل در نوسان قیمت کانکس ویلایی است.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *