خرید قطعات کانکس و کانتینر

کانتینر اپن ساید
زمان مطالعه: 5 دقیقه

بروزرسانی شده در ۰۶ اسفند ۱۴۰۲

با مراجعه به وب سایت فروشگاهی ما می توانید قطعات کانکس و کانتینر خود را به راحتی تامین نمایید. کانتینر ها و کانکس ها که در گذشته دارای کاربری محدودی بود و صرفا جهت جابجایی کالا و محصول مورد استفاده قرار می گرفت، امروزه از جمله سازه های بسیار محبوب و پرکاربرد است که برای ایجاد مغازه و فروشگاه، انباری، محل نگهبان و محل مسکونی کوتاه مدت مورد استفاده قرار می گیرد. دلایل بسیاری وجود دارد که سبب می شود متقاضیان استفاده از کانتینر و کانکس را ترجیح دهند که از میان آنها می توان به کاهش بسیار زیاد هزینه ها، استحکام بسیار خوب، رفع نیاز به شکلی مناسب، راحتی در تولید و خرید و استفاده، قابلیت جابجایی و استفاده برای کسب و کار ها و مشاغل مختلف، اشاره کرد.

کانکس و کانتینر؛ آشنایی با مزایای استفاده از کانتینر

کانتینر ها سازه های پرکاربردی هستند که همانطور که از نامشان پیداست، غالبا جهت نگهداری و حمل و نقل کالا ها توسط شرکت های تجاری و تولیدی در بندر ها که یکی از اماکن اصلی تجاری هستند، بکار گرفته می شوند. از جمله خصوصیات مشترکی که در بین کانکس و کانتینر ها وجود دارد، می توان به تنوع کاربری بالای آنها اشاره کرد. کانتینر ها در مدل های مختلفی به فروش می رسند که از جمله آنها می توان به کانتینر های کالای خشک، روباز یا پهلو باز، عایق بندی شده، تاشو، حرارتی، یخچالدار، مسکونی و .. اشاره کرد.

اجزای تشکیل دهنده کانتینر

از جمله قطعات و بخش های تشکیل دهنده کانتینر ها می توان، دیوارها، بدنه بالا یا سقف، کف، فایبر گلاس تقویتی سه لایه پلی چوب، پانل دیواری، post wall ( که به عنوان مصالح عمودی داخلی یا خارجی مورد استفاده قرار می گیرند )، دیوار پرتو، دیوار علامت گذاری شده، پوشش، پوشش محافظ، کیت پنل، دستگاه تهویه، پنل سقف، کمان سقف را نام برد.

کانکس و کانتینر؛ کانکس چیست و چه کاربردی دارد؟

کانکس ها را غالبا با خصیصه قابل حمل بودنشان می شناسند. این سازه های پیش ساخته اگرچه در ابتدای دارای کاربرد محدودی بود و فقط یا به عنوان کیوسک و دکه و یا به عنوان سازه های اسکان موقت برای کارگران ساختمانی استفاده می شد، اما به مرور زمان و با پیشرفت این صنعت تقریبا می توان گفت امروزه هر نوع بنایی با هر نوع کاربری را می توان با استفاده از انواع کانکس ساخت که مهمترین آنها کانکس ویلایی، اداری، مسکونی، فروشگاهی، حراستی، اتاق کنترل، گیت های ورود و خروج ،سازه های صنعتی، کمپ های بزرگ آموزشی و درمانی و بسیاری از موارد دیگر اشاره نمود.

 

این بنا های پیش ساخته دارای مزایای زیادی هستند که موجب رونق صنعت کانکس سازی گردیده است .قابلیت حمل و جابجایی آسان، ساخت سریع، بهینه سازی انرژی با بکارگیری عایق های حرارتی در کانکس، زیبایی و دوام بالاتر نسبت به سایر سازه های موقتی، طیف کاربری گسترده، قابلیت تغییر کاربری و یا افزایش مساحت و یا ارتقاء سازه از جمله مهمترین مزایای کانکس محسوب می شود.

یک کانکس از چه اجزایی تشکیل شده است؟

آشنایی با اجزای تشکیل دهنده یک کانکس پیش از خرید، به مشتریان کمک می کند تا با دید بازتر و آگاه تری به سراغ خرید انواع مختلف کانکس بروند. باید بدانید که کیفیت و نوع متریال های استفاده شده در اجزاء مختلف یک کانکس، تعیین کننده کیفیت نهایی کانکس است. از آنجایی که کاربری‌ های مختلف، کانکس های متفاوتی را می طلبد، پس باید برای این محصولات از مواد اولیه‌ ای استفاده شود که با کاربری مورد نظر تناسب داشته باشند. به عنوان مثال در کانکس‌ های ضد انفجار، از متریال های مقاوم تری نسبت به کانکس‌ های معمولی استفاده می شود. ویژگی های نهایی یک کانکس بستگی زیادی به اجزای تشکیل دهنده آن دارد. این اجزا عبارتند از:

_شاسی کانکس

شاسی های کانکس عموما از جنس پروفیل‌ های آهنی بوده و از متریال های ضد زنگ در ساخت شان استفاده می شود. ابعاد شاسی کانکس با توجه به ابعاد کانکس تعیین خواهد شد.

_نمای داخلی کانکس

مصالحی که برای دکوراسیون داخلی یک کانکس استفاده می شود باید با دوام و قابل شستشو باشد و در زیبا سازی کانکس و ایجاد یک فضای قابل سکونت تاثیر گذار باشد. بدین منظور انتخاب PVC و MDF گزینه های پیشنهادی مناسبی به شمار می روند.

_نمای خارجی

دیواره های یک کانکس را غالبا از جنس ساندویچ پانل می سازند که دارای نمایی از جنس گالوانیزه است. با این حال ممکن است بسته به شرایط منطقه و نوع کاربری، از متریال های دیگری برای پوشاندن نمای بیرونی کانکس بهره بگیرند. این بخش از کانکس ها علاوه بر جنبه زیبایی، از طول عمر و دوام مناسبی نیز برخوردار هستند.

_کف کانکس

عموما در ساخت کف کانکس باید از متریالی استفاده شود که مقاومت بالایی در برابر رطوبت، حرارت و  عبور و مرور داشته باشد. در کانکس ها پس از نصب تخته های چندلایه که متناسب با درجه کانکس انتخاب می شود از کفپوش به عنوان پوشش نهایی کانکس استفاده می شود. کفپوش ها از جنس p.v.c  (پلاستیکی) و  ضخامت آن حدود 3 میلیمتر است  و ظاهری مشابه پارکت دارد.

_درب کانکس

برای ساخت این بخش از کانکس ها معمولا از مواد آلومینیومی یا UPVC استفاده می شود که دارای وزن پایینی بوده و به راحتی قابل حمل است.

_سقف خارجی کانکس

ورق‌ های طرح سفال، کرکره ای و مدل گالوانیزه سینوسی، از جمله مصالح پیش ساخته ای هستند که با توجه به نوع و مدل کانکس مورد استفاده قرار می گیرند.

_شیشه های کانکس

شیشه‌ های استفاده شده در درب یا پنجره کانکس در دو مدل ساده و مشجر عرضه می گردند. جالب است بدانید که شیشه‌ های رفلکس یکی از جدیدترین محصولات عرضه شده در بازار فروش قطعات کانکس و کانتینر است که به دلیل تنوع رنگی و مزایای فراوان ، متقاضیان زیادی پیدا کرده است.

_تاسیسات کانکس

تاسیسات کانکس شامل دو دسته تاسیسات برق کشی و لوله کشی است. تاسیسات برقی متشکل از کلیه تجهیزات روشنایی، سیم کشی، فیوز‌ها، کلید، پریز، سیم کشی تلفن، بوده و بخش‌ هایی مانند آبدارخانه، فاضلاب، لوله کشی آب سرد و گرم، حمام و سرویس بهداشتی زیر مجموعه بخش لوله کشی است.

به یاد داشته باشید که مواد اولیه و مصالح بکار رفته در کانکس متغیر هستند و کاملا به مشخصات فنی و روش اجرای آن بستگی دارند و با مشخص شدن نوع سازه می توان آنها را تهیه و مورد استفاده قرار داد. بصورت کلی در ساخت کانکس ها استفاده از تیر آهن برای شاسی، پروفیل های آهنی، پانل های آماده، عایق جداره ها، درب و پنجره ها، سیستم سیم کشی و روشنایی، دیوارپوش داخلی، حفاظ درب و پنجره ها، ضد زنگ بودن جز اجزای اصلی تشکیل دهنده یک کانکس است که بنا بر مشخصات فنی نوع و ضخامت و کیفیت آنها نیز با یکدیگر متفاوت است.

خرید قطعات کانکس و کانتینر

بهای نهایی و قیمت کانکس و قیمت کانتینر بر طبق درخواست مشتریان و اینکه چه ابعاد و امکاناتی را درخواست کرده اند، در قالب یک پیش فاکتور حاوی مشخصات فنی و توضیحات به آنها ارائه می شود که باید برای هر سازه بصورت اختصاصی محاسبه صورت بگیرد. شما می توانید برای خرید کانکس و کانتینر و اطلاع از قیمت کانکس ویلایی ، فروشگاهی، نگهبانی، کارگاهی و دیگر مدل ها از راه های ارتباطی ذکر شده با ما در ارتباط باشید.

برای سفارش طراحی و ساخت کانکس رختکن با بهترین متریال و بالاترین کیفیت می توانید به سایت ما مراجعه فرمایید. همچنین برای دریافت لیست قیمت کانتینر و یا قیمت کانکس ویلایی نیز می توانید به همین سایت مراجعه فرمایید.برای سفارش طراحی و ساخت کانکس رختکن با بهترین متریال و بالاترین کیفیت می توانید به سایت ما مراجعه فرمایید.

4.5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *