چگونگی مراحل و اجرای عیب یابی و تعمیرات کانکس و کانتینر

نمونه کار دپو کانتین کافه
زمان مطالعه: 3 دقیقه

بروزرسانی شده در ۰۶ تیر ۱۴۰۲

یکی از مشکلاتی که بعد از مدتی سازه های ساخته شده با ساندویچ پانل با آن درگیر می شوند آسیب ها و صدماتی است که به آن در اثرعوامل مختلف وارد می شود. عیب یابی و تعمیرات کانکس و کانتینر در این زمان  بسته به چند نکته مهم انجام می شود. در این مقاله به نحوه اجرای این کار می پردازیم.

آسیب هایی که به ساندویچ پانل وارد می شود

هر سازه ای که از ساندویچ پانل در ساخت خود استفاده نموده باشد بعد از مدتی به دلایل مختلف نظیر برخورد ماشین آلات با آن، ریزش مصالح بر روی آن و عوامل طبیعی دچار آسیب  می شود. این آسیب ها که گاها بسیار شدید بوده و باعث از بین رفتن قسمتی از سازه می شود باید در حد لزوم عیب یابی و تعمیر شوند. در غیر این صورت با شدت یافتن آسیب و نفوذ رطوبت به داخل سازه و جداره های ساندویچ پانل امکان از بین رفتن کل سازه وجود دارد. برای همین عیب یابی و تعمیرات کانکس از مهم ترین نکات هنگام بروز آسیب به این نوع سازه ها است.

عیب یابی و تعمیرات کانکس و کانتینر

در صورت بروز مشکل برای کانکس یا کانتینر انجام تعمیرات از ایجاد هزینه های اضافی جلوگیری می کند. زیرا در غیر این صورت با عدم رسیدگی به آسیب امکان شدت یافتن صدمات بیشتر بوده و هر چه زمان بیشتری تلف شود هزینه های عیب یابی و تعمیرات کانکس و کانتیر شما بیشتر خواهد شد.

عیب یابی در این مواقع از مهم ترین نکات در این سازه ها است. در بعضی از مواقع امکان بروز آسیب در بدنه، سقف و عایق کاری آن است. اما در بعضی از مواقع  بروز آسیب در سیستم های نصب شده در این سازه ها است. برای همین عیب یابی در هنگام بروز مشکل از ضروری ترین نکات در عیب یابی و تعمیرات کانکس و کانتینر است. با بروز هر گونه مشکل  حتما از افراد متخصص جهت عیب یابی و تعمیرات کانکس و کانتینر خود استفاده نمایید.

تعمییر کانکس

آسیب های وارد شده به کانکس ویلایی

از مهم ترین آسیب هایی که به کانکس های ویلایی 

  • ایجاد آسیب به بدنه و سقف سازه
  • آسیب به درب و پنجره سازه
  • بروز مشکل در نمای بیرونی سازه
  • آسیب به عایق بدنه و سقف
  • آسیب به قسمت های داخلی سازه
  • مشکل در سیستم برق کشی
  • وجود مشکل در سیستم گرمایشی سازه
  • بروز مشکل در سرویس بهداشتی

توجه نمایید که با بروز هر گونه مشکل و عدم رسیدگی به آن از قیمت کانکس، قیمت کانکس ویلایی و یا قیمت کانتینر شما کاسته خواهد شد. برای همین در صورت بروز کمترین مشکل به سرعت اقدام به عیب یابی و تعمیرات کانکس و کانتینر خود نمایید.

مراحل عیب یابی و تعمیرات کانکس و کانتینر

در صورت بروز مشکل برای هر نوع کانکس ابتدا باید این سازه توسط متخصصین بازدید شوند. بعد از بازدید نیز در صورت نیاز اقدام به تهیه مواد اولیه جهت انجام تعمیرات توسط متخصصین می شود. در بعضی از مواقع مالک سازه با توجه به نیاز خود اقدام به انجام تغییرات در داخل کانکس می کند. این نوع تغییرات نیز باید حتما توسط متخصصان انجام شود. زیرا در کانکس های ویلایی اجرای بعضی از تغییرات امکان پذیر نیست.

مراحل و زمان عیب یابی و تعمیرات کانکس و کانتینر با توجه به نوع تعمیرات و مقدار آن متفاوت خواهد بود و از چند روز تا چند هفته تغییر می نمایند.

هزینه اجرای تعمیرات و عیب یابی انواع کانکس و کانتینر

هزینه اجرای عیب یابی و تعمیرات کانکس و کانتینر با توجه به چند مورد اساسی تغییر می نماید. این موارد عبارتند از:

  • نوع تعمیرات و مقدار آن
  • نوع متریال مصرفی در هنگام تعمیرات
  • زمان انجام و اجرای عیب یابی و تعمیرات کانکس و کانتینر
  • تعداد افراد انجام دهنده تعمیرات
  • هزینه ایاب و ذهاب در محل نصب سازه

توجه نمایید که بعضی از سازه ها در محل های کوهستانی و صعب العبور قرار گرفته اند که برای عیب یابی و تعمیرات کانکس و کانتینر در این گونه سازه ها هزینه ای  مشخصی جهت حمل و نقل و ایاب و ذهاب کارگران از مالک اخذ می شود. در بعضی از مواقع نیز نیاز است که قسمت آسیب دیده به محل کارخانه جهت تعمیرات حمل شود که این گونه موارد نیز بر هزینه ها می افزاید. اما با تمام موارد گفته  شده هنوز عیب یابی و تعمیرات در این نوع سازه ها به صرفه تر از خرید مجدد آن است. برای همین با بروز کمترین آسبیب در کانکس و کانتینر خود اقدام به انجام تعمیرات در آن نمایید.

از بارزترین معایبی که برای این سازه می توان ذکر کرد،نبودن بحث کنترل کیفی مناسب در بیشتر واحدهای تولیدیست.همانطور که میدانیم بسیاری از تولیدکنندگان ، این نوع محصولات را در کارگاههای کوچک و فاقد رعایت استانداردها و اصول حرفه ای می سازند که با قیمت پایینی به مشتریان عرضه می دهند،در صورتی که اکثر مشتریانی که ازین گونه محصولات بی کیفیت خریداری نموده اند ،پشیمان و نادم هستند.ازین روی پیشنهاد می شود برای تضمین کیفیت و بهره وری به مدت زمان بالا،از کارخانه های معتبر و قابل اعتماد خریداری بفرمایید.شرکت دپو کانتین سعی نموده است دراین حوزه اعتماد و رضایت مشتریان  محترم را کسب نماید .

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *