کانکس اجرا در محل

نمونه کار دپو کانتین شیلتر
زمان مطالعه: 4 دقیقه

بروزرسانی شده در ۰۶ تیر ۱۴۰۲

کانکس اجرا در محل سازه ای پیش ساخته است که از مراحل ابتدایی و پایه کار لازم است در محل مورد نظر از آن استفاده شود؛ زیرا وجود محدودیت های بیشمار در آن محل باعث سخت تر شدن شرایط حمل کانکس آماده به آنجا می شود. کانکس ویلایی از جمله کانکس هایی است که بر پایی آن در محل مورد نظر به دلیل قرار گرفتن در دامنه های کوه و یا غیره، امکان حمل کانکس را به آن محل دچار محدودیت می کند. در این مقاله قصد داریم تا اطلاعاتی را راجع به مشخصات و قیمت کانکس ویلایی از نوع کانکس های قابل اجرا در محل برای شما خوانندگان عزیز و محترم بیان کنیم؛ با ما تا پایان این متن همراه باشید.

کانکس اجرا در محل

منظور از کانکس اجرا در محل چیست؟

سازه های پیش ساخته ای که قطعات آن را در محل مورد نظر به یکدیگر متصل می کنند؛ کانکس اجرا در محل گویند. در واقع برخی از مواقع مسیر رسیدن به محل مورد نظر برای برپایی یک کانکس به دلیل اعمال محدودیت های طبیعی و غیر طبیعی که بر سز حمل آن ها وجود دارد نظیر عرض کم خیابان، درختان تنومند، یا اجرای کانکس های بزرگ در طبقات زیرین یا بالایی ساختمان سخت و دشوار است. از همین رو قطعات تشکیل دهنده و مصالح یک کانکس را همانند کانکس ویلایی از هم جدا کرده و هنگام عملیات ساخت در محل مورد نظر به یکدیگر متصل می کنند. البته اجرای این کار مستلزم رعایت شرایطی است که باید نکات مربوط به آن را همواره مدنظر قرار داد.


بیشتر بخوانید: نحوه ساخت کانکس

شرایط ساخت کانکس اجرا در محل

هنگام ساخت یک کانکس باید به شرایطی همچون برخورداری از برق مناسب و استاندارد تک فاز جهت استفاده دقت کرد؛ چراکه این نوع از سازه ها با جوش الکتریکی به یکدیگر متصل گردیده و استفاده از برق برای نصب قطعات و متعلقات غیر قابل انکار است. از سویی دیگر در شرایطی که امکان حمل یک کانکس آماده شده به طور کامل به محل مورد نظر وجود ندارد باید قطعات و مصالح تشکیل دهنده آن توسط یک نفر به مکان مورد نظر حمل شود. همچنین استحکام کافی زمین یا پشت بام محل مورد نظر به منظور قرارگیری سازه و تحمل بار سازه آن یکی دیگر از نکاتی است که هنگام برپایی کانکس ویلایی و … بر روی بام یا دامنه کوه لازم است که مورد توجه قرار گیرد. سطح صاف و مسطح محل نیز به همراه مقاومت سازه در برابر جریان بادهای شدید از دیگر موارد و نکات مورد توجه برای سرپا کردن یک سازه است.

مزایا ساخت کانکس ویلایی در محل

به طور کلی ساخت و برپایی کانکس در محل اجرا می تواند از خصوصیات و مزایای به شرح زیر برخوردار باشد :

– حمل آسان و راحت تر قطعات سازه کانکس و هزینه ارزان آن نسبت به حمل یک کانکس کامل

– تطبیق کانکس با شرایط محیط اطراف نصبش همچون شیب و یا قطع درختان بزرگ

– محدود شدن درصد آسیب به سازه کانکس نسب به حمل آن با جرثقیل

– امکان نصب کانکس اجرا در محل در مکان هایی دور دست و یا مناطق صعب العبور


بیشتر بخوانید: خانه پیش ساخته دو طبقه

کانکس اجرا در محل

انواع کانکس ویلایی

کانکس های ویلایی، سازه های پیش ساخته ای هستند که به دو صورت آماده یا نیمه آماده میتوان به عنوان یک سرپناه از آن در مکان های مختلف استفاده کرد. این نوع سازه ها را نیز می توان به صورت کانکس اجرا در محل های دور افتاده یا صعب العبور استفاده کرد. به طور کل می توان گفت که کانکس های ویلایی با طرح، شکل، سایز و رنگ های مختلف به دو دسته کلی زیر تقسیم می شوند :

– کانکس ویلایی ساندویچ پنل

– کانکس ویلایی سایندینگ

نکته : در انتخاب و سرپایی کانکس در محل مورد نظر خود همواره لازم است که به مواردی همچون جلوگیری از هدر رفتن انرژی و برآورد هزینه های آن و … دقت شود.

کانکس اجرا در محل

قیمت کانکس ویلایی

قیمت کانتینر یا همان کانکس تحت تاثیر شرایط و فاکتور های مختلفی تعیین می شود که از جمله آن ها می توان به نوسانات بازار ارز و شرایط اقتصادی کشور اشاره کرد. در واقع هزینه های تمام شده بر روی قیمت کانکس به تهیه مواد اولیه آن و حمل و نصب آن بستگی داشته و با توجه به نوساناتی که هم اکنون در بازار های داخلی و خارجی وجود دارد؛ نمیتوان قیمت ثابت و تعیین شده ای را برای آن از پیش تعیین کرد. از همین رو بهتر است که برای اطلاع از قیمت کانکس ویلایی و سایر کانکس های موجود در بازار به سایت فروشگاه های معتبر و فعال در این حوزه مراجعه کرده و با اطلاع از شرایط حمل و نصب کانکس اجرا در محل و یا آماده برای خرید اقدام کنید.

بیشتر بخوانید: مراحل ساخت کانکس

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص اطلاع از قیمت کانکس، قیمت کانکس ویلایی و … با مشاورین ما در صفحه تماس با ما در ارتباط باشید تا شما را راهنمایی نمایند.

4.3/5 - (6 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *