هوم کانتینر – ساخت خانه‌ی کانتینری

هوم کانتینر ساخت خانه‌ی کانتینری
زمان مطالعه: 4 دقیقه

بروزرسانی شده در ۲۴ تیر ۱۴۰۲

هوم کانتینر یا خانه کانتینری یکی از سازه‌های نوین و پر از خلاقیت و نوآوری است که با تغییر کاربری کانتینر ساخته می‌شود. برای استعلام قیمت هوم کانتینر و ساخت خانه‌ی کانتینری در ادامه‌ همراه ما باشید. لازم به ذکر است که ما در دپو کانتین این خدمت را به صورت تخصصی با بهترین قیمت منطقه برای شما عزیزان در نظر گرفته‌ایم؛ کافی‌ست با تلفن دفتر فروش ما 90002040 و یا مدیریت فروش 09125015001 در تماس باشید.

 

هوم کانتینر چیست؟

ساخت خانه با کانتینر شاید در کشور ما مورد عجیبی به نظر برسد؛ اما در سرتاسر جهان، استفاده از کانتینر در ساخت خانه بسیار رایج بوده و مدت زیادی است که این روش گزینه‌ای برای ساخت و ساز ساختمان و خانه به شمار می‌رود.

خانه‌ی کانتینری در واقع یک نوع کانتینر است که با تغییر کاربری تبدیل به یک خانه، دفتر کار و یا حتی کافه و رستوران می‌شود. این کار علاوه بر کاهش هزینه‌ها، باعث صرفه‌جویی در متریال مصرفی شده و علاوه بر آن، راهکار مناسبی برای حفاظت از محیط زیست است.

خانه یا دفتر ساخته شده از کانتینر عایق مناسبی در برابر بلایای طبیعی محسوب می‌شود، قابل حمل است و در برابر زلزله صددرصد مقاوم است که آن را تبدیل به انتخابی ایده‌ال برای خانه یا دفتر کار می‌کند. قیمت خانه کانتینری نیز آن را به مورد مناسبی تبدیل کرده است.

 

قیمت هوم کانتینر

 

ساخت خانه‌ی کانتینری

در ابتدا، کانتینرها بر اساس طرحی که با مشاوره‌ی متخصصین تکمیل شده، انتخاب و آماده‌ی تغییرات می‌شوند. سپس کانتینر بر اساس اندازه‌ی کف و دیواره‌های طرح نهایی برش داده می‌شود. جوشکاری‌ها در این مرحله صورت می‌گیرند و پایه‌ها و دیواره‌ها به هم متصل می‌شوند به طوری که ابعاد مورد نظر هوم کانتینر آماده شود.

سپس برش پنجره و درب صورت می‌گیرد و قاب‌بندی و ساخت چارچوب و دیواره‌ها انجام می‌شود. در این مرحله، کانتینر به محل ساخت منتقل می‌شود تا بتوان کارهای نهایی آن (مثل نصب درب و پنجره و پوشش داخلی) را در محل انجام داد.

لازم به ذکرست که خانه‌ی کانتینری بر خلاف تصورات عام مردم، می‌تواند به صورت بسیار لوکس و مدرن ساخته شود. برای مثال، می‌توانید علاوه بر تصویر بالای صفحه، یکی دیگر از نمونه‌های اجرا شده‌ی هوم کانتینر را در زیر مشاهده کنید.

 

ساخت خانه‌ی کانتینری
یکی از طرح‌های اجرا شده از خانه کانتینری

 

مزایای ساخت خانه با کانتینر

کاهش هزینه ساخت و ساز

ساخت خانه با کانتینر به طور بسیار چشم‌گیری باعث کاهش هزینه‌های شما می‌شود؛ به این دلیل که در بسیاری از مناطق شرایط و امکان ساخت و ساز وجود نداشته و یا صرفه اقتصادی ندارد؛ خصوصا بخش‌هایی که از لحاظ آب و هوایی شرایط متغیر و ناپایداری دارند. اما در این مورد، علم روز صنعت به کمک ساخت سازه‌ها آمده و کارها را بسیار راحت‌تر کرده است.

به این ترتیب، کسانی که می‌خواهند به ساخت هوم کانتینر بپردازند، می‌توانند با خریداری چند عدد کانتینر، در هزینه و وقت خود صرفه‌جویی کرده و از آن‌ها به عنوان اتاق و محوطه خانه استفاده کنند.

حتی برای کاهش بیشتر هزینه‌های ساخت خانه‌ی کانتینری و قیمت هوم کانتینر ، می‌توان کانتینرهای دست دوم را با قیمت بسیار معقولی از مراکز بورس کانتینر همچون دپو کانتین تهیه کرد و با یک عایق بندی سطحی از آن استفاده نمود.

 

1) سرعت بالای ساخت

با سفارش و خرید کانتینر، در واقع قسمت‌های مختلف خانه به طور آماده خریداری شده و تنها نیازمند نصب است. ساخت خانه به طور معمول بسیار وقت‌گیر بوده و نیازمند ساخت اجزای مختلف خانه همانند دیوار، ستون‌ها، کف و سقف‌ست.

 

2) مقاومت و استحکام بالا

کانتینرها، به دلیل اسکلت آهنی بسیار سختی که دارند، در مقابل بلایای طبیعی بسیار مقاوم هستند؛ چرا که به سبب حمل و نقل کالاها و اجناس، به صورت انبوه تولید شده و پوششی از فولاد سخت دارد. در مواقعی حتی می‌توان گفت هوم کانتینر از بسیاری از خانه‌های عادی نیز مستحکم‌تر است!

 

3) قابلیت حمل و تغییر مکان

خانه‌های سنتی، به دلیل نوع ساختار و وزن بسیار بالای انواع سنگ و بتن، هیچ‌گاه قابل حمل نیستند، اما خانه‌های ساخته شده از کانتینر، به دلیل وزن بسیار سبک‌تر و داشتن قابلیت جدایی از زمین، توانایی تغییر مکان و حمل را دارند.

 

4) امکانات خانه ساخته شده از کانتینر

هر امکاناتی که در خانه‌های عادی وجود دارد، می‌توان در خانه‌ ساخته شده از کانتینر جا داد؛ البته نخست باید انتظارات و تمایلات خود را در نقشه ترسیم کرده، از متخصصین شرکت مشاوره بگیریم و طبق آن اقدام به ساخت ساختمان و خرید کانتینر کنند. مواردی مانند در، پنجره، دریچه، اتاق‌ها، آشپرخانه، سرویس بهداشتی، حمام و… باید در نقشه ذکر شده تا مطابق با آن، به خرید تجهیزات و ساخت بپردازیم.

 

معایب خانه کانتینری

بزرگ‌ترین عیب خانه های کانتینری، این است در صورتی که تغییر کاربری آن دقیق و صحیح انجام نشود، مشکلات زیادی در ساختار هوم کانتینر ایجاد می‌شود و هر گونه تغییر، نیاز به مهندسی و جوشکاری حرفه‌ای دارد. گوشه‌های یک کانتینر بسیار محکم است؛ اما سقف آن آن‌قدر که به نظر می‌رسد محکم نیست. بنابراین معمولا باید سقف دیگری روی آن ساخته شود؛ به خصوص در جاهایی که برف و باران فراوان است.

همچنین دیوارهای فولادی موج‌دار برای استحکام سازه ضروری هستند. این بدان معناست که هر جایی که یک پنجره بریده شده و یا دربی جای‌گذاری شده، نیاز به تقویت دارد. همینطور هنگامی که کانتینرها را برای ساخت خانه‌های بزرگتر روی هم می‌چینیم، هر جا که دو کانتینر در نقطه ای که گوشه‌ای نیست به یکدیگر متصل شوند، به جوشکاری تقویتی حرفه‌ای نیاز است.

 

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *