بزرگ‌ترین تولید‌کنندگان کانتینر در جهان

زمان مطالعه: 4 دقیقه

انتشار:

بزرگ‌ترین تولید‌کنندگان کانتینر بخش عظیمی از کانتینرهای فعال در حوزه حمل و نقل بین‌المللی را تولید می‌کنند. این تولیدکنندگان، یکی از مهم‌ترین عوامل در کارکرد صحیح چرخه‌ی حمل و نقل جهانی به شمار می‌روند. در ادامه به بررسی این تولیدکنندگان می‌پردازیم.

تولیدکنندگان کانتینر چه کسانی هستند؟

به شرکت‌ها و کمپانی‌های تولید‌کننده‌ی کانتینر در ابعاد و اندازه‌های متفاوت، تولیدکنندگان کانتینر گفته می‌شود. لازم به ذکر است که محدوده فعالیت‌های تولیدکنندگان کانتینر و تامین‌کنندگان کانتینر کاملا متفاوت است. تامین‌کنندگان کانتینر، کانتینرها را از تولیدکنندگان خریداری می‌کنند اما تولیدکنندگان، با استفاده از مواد اولیه خام، کانتینرهای استاندارد را در ابعاد متفاوت تولید می‌کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع کانتینرها و ابعاد آن‌ها، می‌توانید به مقاله انواع کانتینر مراجعه کنید.

لیست بزرگ‌ترین تولیدکنندگان کانتینر

ده تولیدکننده برتر کانتینر در سطح بین‌المللی عبارت‌اند از:

  • CIMC
  • COSCO Shipping Development
  • Singamas
  • CXIX
  • W&K Container Inc
  • Daikin Industries
  • Maersk Container Industry
  • TLS Offshore Containers International
  • YMC Container Solutions
  • DCM Hyundai

در ادامه هر یک از این تولیدکنندگان را با جزئیات بررسی می‌کنیم.

CIMC (China International Marine Container Group Co., Ltd.)

شرکت CIMC، واقع در شنژن چین، در سال ۱۹۸۰ و با ادغام دو شرکت China Merchants Group و East Asiatic Company به وجود آمد. تولیدات این شرکت، امامی انواع کانتینر، از کانتینرهای DC استاندارد گرفته تا کانتینرهای اوپن‌تاپ و حتی کانتینر یخچالی را شامل می‌شود. ظرفیت تولید این شرکت، با ۱۱ کارخانه تولید کانتینر، حدود ۲ میلیون کانتینر DC در سال است.

COSCO Shipping

شرکت بین‌المللی COSCO Shipping نیز، یکی دیگر از غول‌‌های چینی فعال در حوزه تولید کانتینر است. این شرکت در سال ۲۰۱۶ و با ادغام COSCO و China Shipping به وجود آمد. COSCO Shipping با ۱۳۹۴ کشتی کانتینری و ظرفیت جابه‌جایی ۱۱۳.۸۲ میلیون تن، یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان کانتینر در جهان به‌شمار می‌رود.

SINGAMAS (Singamas Container Holdings Ltd.)

از دیگر کارخانجات چینی فعال در زمینه تولید کانتینر، می‌توان به SINGAMAS اشاره کرد. تخصص این گروه در تولید کانتینر اوپن تاپ، کانتینر فلت رک، کانتینر تانکز و کانتینر های کیوب است. درآمد این شرکت در سال ۲۰۲۲، حدود ۴۵۹ میلیون دلار تخمین‌زده می‌شود.

SINGAMAS

CXIC (CXIC Group Containers Co., Ltd.)

مانند دیگر شرکت‌های عظیم تولیدکننده کانتینر، CXIC در سال ۱۹۹۶ در چین تاسیس شد. بیش از ۹۰ درصد تولیدات این گروه، به خارج از چین صادر می‌شود. ظرفیت تولید این شرکت،‌ حدود ۹۰۰هزار کانتینر ۲۰ فوت در سال است.

CXIC (CXIC Group Containers Co., Ltd.)

W&K Container Inc

تنها شرکت آمریکایی حاضر در این لیست، W&K در سال ۱۹۹۵ تاسیس شد. بخش اعظمی از تولیدات این شرکت، از طریق قراردادهای مختلف با دولت فدرال آمریکا و ارتش به‌فروش می‌رسد.

W&K Container Inc

Daikin Industries

قدیمی‌ترین عضو این لیست، شرکت ژاپنی Daikin، تاسیس سال ۱۹۳۴ است. این شرکت به‌طور تخصصی به تولید کانتینرهای یخچالی می‌پردازد.

Daikin Industries

MCI (Maersk Container Industry)

شرکت دانمارکی Maersk، یکی از مهم‌ترین تولیدکنندگان کانتینر به‌شمار می‌رود. تیم R&D این شرکت، نقش موثری در پیشبرد تکنولوژی‌های به‌کار رفته در تولید کانتینر دارد. با این حال بیشتر کارگاه و کارخانجات تولید کانتینر این شرکت در چین قرار دارند.

MCI (Maersk Container Industry)

TLS Offshore Containers International Pvt Ltd

عضو سنگاپوری لیست، شرکت TLS با هدف قرار دادن بازارهای جهانی و فروش به مشتریان مختلف در آسیا، آمریکای جنوبی، اروپا و استرالیا، در ۲۹ سال فعالیت خود به یکی از بزرگ‌ترین تولید‌کنندگان کانتینر تبدیل شده است.

TLS Offshore Containers International Pvt Ltd

YMC Container Solutions

شرکت انگلیسی YMC با بیش از ۴۰ سال تجربه در تولید انواع کانتینر، یکی از اندک باقی‌مانده‌های تولید‌کنندگان انگلیسی و آمریکایی کانتینر است. گروه YMC با دو کارگاه تولیدی،‌ بزرگ‌ترین شرکت انگلیسی فعال در حوزه کانتینر محسوب می‌شود.

YMC Container Solutions

DCM Hyundai Limited (DHL)

گروه DCM، در سال ۱۹۹۳ با همکاری دو گروه DCM Shriram و هیوندای کره تاسیس شد. کارخانه تولید کانتینر این گروه واقع در فرید‌آباد هند، پیشرفته‌ترین کارگاه تولید کانتینر در جهان است.

DCM Hyundai Limited (DHL)

مروری بر صنعت تولید کانتینر

حدود ۸۵ درصد کانتینرهای مورد استفاده در سراسر دنیا، در چین تولید می‌شوند. تولید کانتینر در چین، به دلیل هزینه پایین‌تر تولید استیل و نیروی کار ارزان‌تر بسیار اقتصادی‌تر از تولید کانتینر در دیگر نقاط دنیاست. برخی کشوره مانند آمریکا، انگلیس، فرانسه و لهستان، برای کاهش وابستگی خود به چین تولید کانتینر را از سر گرفته‌اند. علاوه بر چین، تولیدکنندگان هندی نیز همواره رو به افزایش بوده است.

دپوکانتین به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید و فروش کانتینر در ایران، آماده ارائه خدمات به شماست. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به صفحه خرید کانتینر مراجعه کرده و یا با کارشناسان مجرب دپوکانتین تماس حاصل فرمایید.

منبع: container-xchange

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *