بررسی ویژگی ها و نحوه خرید کانکس برای زلزله زدگان

کانکس زلزله زدگان
زمان مطالعه: 3 دقیقه

بروزرسانی شده در ۰۶ تیر ۱۴۰۲

امروزه کانکس برای زلزله زدگان جزو ملزومات برای مدیریت بحران پس از زلزله است، در متن زیر به کاربرد کانکس برای زلزله، ویژگی های آن و نحوه خرید و قیمت آن می پردازیم و اطلاعات مختصر و مفیدی ارائه خواهد شد.

 

معرفی کانکس های مخصوص اسکان زلزله زدگان

زمین لرزه جزو رایج ترین پدیده های طبیعی در سطح کره زمین است و در هر سال حدود نیم میلیون زلزله در نقاط مختلف زمین اتفاق می افتد. کشور ایران هم جزو یکی از زلزله خیزترین کشورهای جهان است که تعداد زیادی گسل در آن قرار دارد و تقریبا در هر دوره ده ساله چند زلزله بالای 6 ریشتر را تجربه کرده است که سبب خسارت های فراوان مالی و جانی شده است از جمله آنها می توان به زلزله های رودبار 1369، بم 1382، ازگله 1396 و سرپل ذهاب 1397 اشاره کرد.

تاکنون هیچ راهی برای جلوگیری از زلزله در نظر گرفته نشده است و زلزله جزو پدیده های غیرمترقبه دسته بندی شده تنها راهی که برای کاهش تلفات زلزله وجود دارد ساخت اصولی خانه ها و مدیریت بحران بعد از زلزله است.

از مهمترین بخش های مدیریت بحران بعد از زلزله مبحث اسکان موقت زلزله زدگان است که اگر تصمیم گیری صحیحی برای آن انجام نشود می تواند به یک معضل و مشکل بزرگ تبدیل شود، در حال حاضر بهترین راه برای اسکان زلزله زدگان بعد از زلزله استفاده از خانه های از پیش ساخته شده مخصوص زلزله است که در اصطلاح به آنها کانکس های زلزله گفته می شود البته باید توجه داشت که کانکس ها انواع بسیار زیادی دارند که هر کدام برای هدفی خاص طراحی شده اند و از هر کانکسی نمی توان به عنوان کانکس اسکان زلزله زدگان استفاده کرد. کانکس برای زلزله زدگان در طرح ها و اندازه های مختلف ابزارهای ضروری و مورد نیاز اقامت یک خانواده را در شرایط خرابی و بحران بعد از زلزله فراهم می کنند.

 

ویژگی ها و مزایای کانکس برای زلزله زدگان

کانکس هایی که برای زلزله زدگان ساخته شده بر خلاف کانکس های ورقی عایق حرارت، رطوبت و گرد و خاک هستند.

کانکس های زلزله در مقابل زلزله های قوی کاملا مقاوم هستند، مصالحی که در این کانکس ها استفاده شده وزن بسیار پایین تری نسبت به مصالح ساختمان های واقعی دارند.

این کانکس ها دارای عمر طولانی هستند و این قابلیت را دارند که به دفعات از آنها استفاده شود، قیمت کانکس های دسته دوم به مراتب پایین تر از کانکس های نو است.

کانکس برای زلزله زدگان به گونه ای طراحی شده که تمامی نیازهای اولیه یک خانواده مانند سرویس روشنایی، حمام، سرویس بهداشتی، آشپزخانه و وسایل گرمایشی و سرمایشی را برآورده می کند، این موارد هم مستلزم وجود زیر ساخت هایی مانند لوله کشی آب، گاز و برق در داخل کانکس است، که در این کانکس ها با دقت و کیفیت بالایی انجام می شود.

 

انواع کانکس برای زلزله زدگان

کانکس برای زلزله زدگان را می توان به روش های مختلف دسته بندی کرد:

این کانکس ها از نظر قابلیت حرکت در دو دسته ثابت و متحرک هستند که هر کدام مزایا و معایب خود را دارند، کانکس های متحرک دارای چرخ هستند و می توان آنها را با بستن به یک وسیله نقلیه جابجا کرد اما این کانکس ها محدودیت وزن دارند تا بتوانند به خوبی حرکت کنند، برای کم وزن شدن آنها معمولا سعی می شود ابعادشان کوچکتر باشد، یا از امکانات کمتری در داخل آن استفاده شود، در مقابل کانکس های ثابت از امکانات و ابعاد بزرگتری برخوردار هستند اما قابلیت جابجایی آنها محدود به استفاده از جرثقیل است.

از نظر تعداد طبقات این کانکس ها به دو دسته تک طبقه و چند طبقه دسته بندی می شوند، کانکس های چند طبقه معمولا در مکان هایی که شدت خسارات بالا بوده و نیاز به اقامت طولانی مدت است استفاده می شود، نصب و آماده سازی این نوع کانکس ها نسبت به کانکس های تک طبقه زمان بیشتری را نیاز دارد.

 

نحوه خرید و قیمت کانکس برای زلزله زدگان

شرکت های زیادی هستند که به تولید انواع کانکس از جمله کانکس برای زلزله زدگان می پردازند، برای خرید باید شرکت مناسب را پیدا کرده و با توجه به نیاز محصول مورد نظر را سفارش دهید، البته اکثر شرکت ها قالب های آماده ای از کانکس ها برای زلزله زدگان را دارند. در مورد قیمت کانکس هم نمی توان قیمت مشخصی برای این نوع از کانکس ها ارائه کرد زیرا شرکت ها انواع مختلفی از این کانکس ها را با جنس های مختلف، ابعاد مختلف و ویژگی های مختلف تولید می کنند، که همین موارد سبب تفاوت قیمت خواهد شد.

برای اطلاع از قیمت ها می توانید با کارشناسان ما در دپوکانتین از طریق شماره های 55272040 در ارتباط باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *