انواع ورق کانکس

انواع ورق کانکس
زمان مطالعه: 3 دقیقه

بروزرسانی شده در ۲۴ تیر ۱۴۰۲

در این مقاله به آشنایی با انواع ورق کانکس شامل ورق روغنی کانکس ، ورق سیاه کانکس ، ورق رنگی گالوانیزه کانکس و ورق گروگیت (موج دار) می پردازیم. در ادامه با مجله دپو کانتین همراه باشید.

کانکس ها یکی از بهترین سازه ها برای اسکان موقت انسان ها هستند که در طرح ها و اندازه های مختلفی تولید می گردند. با این حال از مواد متنوعی برای ساخت کانکس استفاده می شود که هر کدام از آن ها دارای اهمیت خاصی هستند. امروزه ورق های به کار رفته در کانکس از کیفیت خوبی برخوردار هستند که به همین علت تا سال های زیادی می توان از آن ها استفاده کرد. برای اینکه بهتر با انواع ورق کانکس آشنا شوید،‌ مهم ترین آن ها را در ادامه معرفی خواهیم کرد تا آگاهی لازم در این زمینه را پیدا کنید.

 

انواع ورق کانکس

ورق روغنی

جنس این ورق ها از فولاد است که بار روش نورد سرد تولید می شود. اکثر مردم به ورق نورد سرد، ورق روغنی می گویند که به همین علت مطرح شده است. این ورق ها استحکام فوق العاده ای دارند و در برابر عوامل محیطی بسیار مقاوم هستند. معمولا بر روی این ورقه ها یک لایه رنگ نیز قرار داده شده است.

رنگ بندی متنوعی در ورق روغنی وجود دارد که شخص بر حسب سلیقه شخصی خود آن را خریداری می کند. وجود یک لایه رنگی باعث می شود که مشکلاتی نظیر زنگ زدن هم ایجاد نشود و شخص با خیال راحت آن را نصب نماید. در حال حاضر بخش زیادی از کانکس ها با کمک این ورق ساخته می شوند. این محصول از لحاظ ظاهری زیبایی خاصی دارد که به آن محبوبیت خاصی بخشیده است.

 

ورق سیاه

این ورق نیز همانند مورد قبلی از فولاد ساخته می شود منتها روش تولید آن نورد گرم است. این نوع خاص از ورق به دو شکل معمولی و صنعتی تولید می شود. نمونه های صنعتی برای محیط های کارخانه ای مورد استفاده قرار می گیرند و ضخامت بیشتری نیز دارند. این در حالی است که نمونه معمولی برای کانکس سازی و سایر کاربردها بسیار مفید خواهد بود. با توجه به ویژگی های مثبتی که این ورق دارد، در بسیاری از موارد از آن برای ساخت کانکس ویلایی استفاده می شود. در برخی از موارد کانتینرها نیز با استفاده از این ورق ساخته می شوند. قیمت کانتینر که با ورق سیاه تولید می شود مناسب بوده و به راحتی می توان آن را خریداری نمود.

 

 

ورق رنگی گالوانیزه

شاید در بین محصولات مختلفی که در بازار وجود دارد این مورد از اهمیت بیشتری برخوردار باشد. ورق رنگی گالوانیزه دارای ضخامت نیم میلی متری است که در سایز های مختلفی ساخته می شود. این سازه به صورت پیشرنگ تولید شده و در نهایت به دست مصرف کننده آن می رسد. زیبایی این ورق نسبت به سایر موارد بیشتر است و جلوه بهتری به کانکس می دهد.

همچنین مقاومت آن برابر عوامل شیمیایی بسیار بالا است و خیلی دیر آسیب می بیند. از آنجایی که ورق رنگی گالوانیزه در برابر رطوبت بالا مقاوم است،‌ به عنوان یک گزینه مناسب برای کانکس ویلایی انتخاب می شود. جنس اصلی این محصول نیز از فولاد است ولی روی آن با روکش گالوانیزه پوشانده شده است. لایه گالوانیزه مانع از زنگ زدن و اکسایش ورق می شود و طول عمر مفید آن را تا چند برابر افزایش می دهد. اما تاثیر بر افزایش قیمت کانکس ویلایی ندارد.

 

ورق گروگیت (موج دار)

چند سالی است که ورق گروگیت یا موج دار به بازار آمده و محبوبیت زیادی را به دست آورده است. در حال حاضر این ورق جایگزین بسیار مناسبی برای فولاد ضدزنگ است و می توان از آن نهایت بهره را برد. مقاومت این ورق ها در برابر شرایط جوی بسیار زیاد است و مواردی مانند طوفان، باران،‌ تگرگ و برف نمی تواند به آن آسیبی وارد نماید. همچنین قیمت ورق موج دار مناسب است که این امر امکان خرید آن را آسان تر می کند.

اگر به دنبال یک خرید اقتصادی هستید این مورد انتخاب خوبی برای شما خواهد بود. همچنین این محصول دارای وزن سبکی است که باعث سبک تر شدن کانکس خواهد شد. در این حالت وزن کانکس نیز سبک تر است و به آسانی می توان آن را جابجا نمود. این سازه ایمنی بسیار بالایی هم دارد و در اثر برخورد فیزیکی به خوبی در برابر آن مقاومت نشان می دهد. ورق موج دار یک عایق عالی برای گرما و سرما نیز است و به همین علت می تواند فضای داخل کانکس را متعادل نگه دارد.

 

سخن پایانی

برای اینکه یک کانکس با کیفیت عالی داشته باشید، باید جنس سازنده آن را به خوبی تشخیص دهید. امروزه شرکت های زیادی در حال تولید کانکس و کانتینر هستند که باید بهترین آن ها را بیابید. مسلما به کار بردن ورق های باکیفیت می تواند بر روی کیفیت کانکس نیز تاثیرگذار باشد. اگر کانکس شما دچار زنگ زدگی شده است و نیاز به تعمیر داشت می توانید با نصابان گروه صنعتی دپو کانتین با شماره های 09123013001 و 90002040 در تماس باشید.

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *