خرید کانتینر مناسب

دپو کانتین فروش کانکس و کانتینر در تهران
زمان مطالعه: 3 دقیقه

بروزرسانی شده در ۰۶ تیر ۱۴۰۲

حجم زیاد بازار حمل و نقل کالا مخصوصا در شهرهای بندری ایران و مناطق آزاد تجاری بر کسی پوشیده نیست. از سال ها پیش خرید کانتینرها و وارد بازار کردن آنها در خدمت حمل و نقل کالا یکی از راه های کم کردن حجم زیاد تبادل کالاها بین شهرها و کشورها به ویژه از طریق دریا بوده است و همچنان ادامه دارد. اما کانتینر مناسب برای هر شهر با ویژگی های آب و هوایی متفاوت، ویژگی های بخش صنعت آن شهر و کارکردهای کانتینر متفاوت است. در بخش های مختلف که تناسب جنس بدنه با جنس موادی که بار خواهد شد تعیین کننده نوع  خرید کانتینر خواهد بود.

 

در خرید کانتینر به چه نکاتی توجه کنیم

در خرید کانتینر اولین قدم چیستی این وسیله است که بشناسیم کانتینر چیست و باید چه چیزی را بخریم.

کانتینر نام جعبه های مکعب مستطیل و آهنی است که معمولا ساخت شرکت های بزرگ خارجی برای حمل و نقل دریایی است. به طور کلی می توان گفت هدف از تولید کانتینر ساخت محفظه ای است که از نظر آب بندی کاملا ایزوله است تا بتوان در کشتیرانی با آن کالاها و محصولات مختلف را حمل کرد و از کشوری به کشور دیگر انتقال داد، بدون آنکه آسیبی به آن برسد. این کانتینرها باید دارای مقاومت بسیار بالایی باشند تا در هنگام جابجایی یا برخورد کانتینرها با یکدیگر هنگام بارگیری و تخلیه در کشتی به کالاهای درون آن آسیبی وارد نگردد. در تعریفی دیگر کانتینر (بار گُنج) در آن کالاها قرار داده می شود و با وسایل نقلیه مختلف که توانایی جابجایی این سازه بزرگ به همراه بارش از جمله کامیون، قطار، هواپیما  به مقصد مورد نظر حمل می شود.

 

از مزایای استفاده خرید کانتینر در محل مناسب می توان به موارد زیر اشاره کرد

خسارت هایی که در زمان حمل و نقل وارد شده مانند شکستگی٬ خراب شدن یا سرقت را کاهش می دهد، هزینه هایی  مانند  بسته بندی٬ تخلیه و بارگیری کالا، که ممکن است در صورت انجام آنها به صورت جدا و در محل دیگر هزینه آن برای ما زیاد باشد را کاهش می دهد. با توجه به ظرفیت حمل با کانتینر امکان تحویل کالا از محل تولید به مصرف را با حمل یک جای کالا در کانتینر ممکن می سازد (Door to Door). حمل با کانتینر می تواند سرعت بارگیری را به صورت چشمگیری افزایش دهد.
نکته بعدی در خرید کانتینر توجه به سایز و کارکرد هر یک از آنها است. با توجه به اندازه و کارکرد کانتینر در بخش های مختلف حمل و نقل دو نوع کانتینر 40 فوتی و کانتینر 20 فوتی وجود دارد. کانتینر 40 فوتی هم در حمل و نقل دریایی و هم زمینی از استاندارد ترین  و پرکاربردترین نوع آن محسوب می شود.

کانتینر 20 فوتی به جعبه های فلزی بزرگتری از لحاظ ارتفاع نسبت به نوع دیگر آن گفته می شود که در کاربردهای متفاوت تری به لحاظ ابعادی که دارد مورد استفاده قرار می گیرد. دقت در جزئیات گفته شده می تواند کمک بزرگی برای خرید کانتینر مناسب باشد.

 

خرید و سفارش اینترنتی کانتینر در محل تولید چگونه انجام می شود

رفتار خرید آنلاین ( خرید کانتینر اینترنتی) به فرایند خرید کالا یا محصول و خدمات از اینترنت گفته می شود که خریدار زمانی را که باید در بنگاه ها به دنبال کالا بگردد را در فضای اینترنت با جستجو کردن برای اطلاعات مورد نیاز خود می پردازد. در کسب و کار تجارت الکترونیک، مصرف کنندگان اینترنت را به دلایل و اهداف مختلفی استفاده می کنند. جستجو برای محصول، قیمت و بررسی و انتخاب محصولات از طریق اینترنت، سفارش و خرید و پرداخت هزینه آن پس از تحویل محصول از طریق اینترنت امکان پذیر است.

در دهه گذشته مخصوصا در ایران با گسترش فضای اینترنت به یک مکان بازار جهانی برای مبادله کالاهایی مانند کانتینر و کانکس توسعه یافته است. فروش و خرید اینترنتی از محل تولید به صورت مستقیم و بدون واسطه باعث پایین آمدن هزینه های پرداختی و حمل و نقل کانتینر نسبت به هزینه های پیش بینی شده خواهد شد.

 

 خرید کانتینر در محل ساخت آن

عده ای برای اطمینان از نحوه تولید مناسب و انتخاب کالا به صورت سنتی به محل ساخت کانتینر در شرکت مورد نظر می روند تا با دیدن مراحل تولید آن اطمینان حاصل نمایند. داشتن اطلاعات کافی از انواع کانتینر موجود در بازار به خریدار کمک می کند تا در زمان جستجوی خود مشاهدات بیشتر و بهتری داشته باشد. از انواع کارکرد کانتینر می توان به کانتینر کالای خشک، کانتینر یخچال دار. کانتینر عایق بندی شده، کانتینر حرارتی. کانتینر روباز، کانتینر پهلو باز. کانتینر رو و پهلو. کانتینر مخزن دار. کانتینر تهویه دار. کانتینر تاشو. کانتینر مخصوص حمل گاز فشرده اشاره کرد.

همچنین بخوانید: مزایای نگهداری کالا در کانتینر

 

 

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *