خرید کانتینر دست دوم

خرید کانتینر
زمان مطالعه: 8 دقیقه

بروزرسانی شده در ۱۱ تیر ۱۴۰۳

دپوکانتین با بیش از 30 سال سابقه در حوزه خرید و فروش کانتینر، ساخت سازه های پیش ساخته، ساخت انواع خانه های کانتینری و انواع کانکس، یکی از پیشگامان این صنعت در ایران محسوب می شود. این مجموعه با ارائه خدمات متنوع و کیفیت برتر، گزینه ای مطمئن برای خرید و فروش کانتینر نو و دست دوم است.

خرید کانتینر دست دوم از دپوکانتین

دپوکانتین با داشتن بیش از 1000 کانتینر دست دوم در محوطه ی خود، امکان انتخاب کانتینر مورد نظر شما را با توجه به نیاز و بودجه تان فراهم می کند. کانتینرهای موجود در دپوکانتین از نظر سلامت در سطوح مختلف دسته بندی شده و با قیمت های متنوع به فروش می رسند.

از جمله مزایای خرید کانتینر از دپوکانتین می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قیمت مناسب: دپوکانتین کانتینرها را با قیمت مناسب و ارزان نسبت به بازار به شما عرضه می کند.
  • کیفیت بالا: تمامی کانتینرهای موجود در دپوکانتین قبل از عرضه به طور کامل بررسی و در صورت نیاز تعمیر و بازسازی شده اند.
  • تنوع بالا: دپوکانتین با داشتن طیف وسیعی از کانتینرهای دست دوم در ابعاد و کاربری های مختلف، نیاز هر مشتری را برآورده می نماید.

فروش کانتینر دست دوم به دپوکانتین

دپوکانتین به عنوان یکی از بزرگترین مجموعه های صنعتی در ایران، توانایی خرید کانتینرهای مازاد شما را چه به صورت تکی و چه به صورت عمده، به صورت نقدی دارد. برای اطلاع از شرایط فروش کانتینر خود می توانید با کارشناسان دپوکانتین تماس بگیرید.

فروش کانتینر به دپوکانتین

انواع کانتینر قابل خرید و فروش

دپوکانتین انواع مختلف کانتینر را در ابعاد و کاربری های گوناگون به شما عرضه می کند:

کانتینر 40 فوت (12 متری): کانتینر 40 فوت یا 12 متری یکی از پراستفاده‌ترین انواع کانتینر در صنعت حمل و نقل است. این نوع از کانتینر به دلیل فضای بیشتری که برای جابه‌جایی بار فراهم می کند و حجم بالای کالای قابل حمل خود از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است. کانتینر ۴۰ فوت، در دو ارتفاع 2.6 و 2.9 متر ارائه می شود. نمونه‌های 2.9 متری با نام کانتینرهای ارتفاع بلند (های کیوب) شناخته می‌شوند.

کانتینر 20 فوت (6 متری): نوع دیگری از کانتینرهای استاندارد تجاری، کانتینر 20 فوت یا 6 متری است. کانتینر ۲۰ فوت به طول 6 متر، عرض 2.4 متر و ارتفاع 2.6 متر، فضای مناسبی را برای جابه‌جایی بارهای متنوع فراهم می‌کند. ابعاد کوچکتر این نوع کانتینر، به انعطاف‌پذیری بیشتر و آسانی استفاده آن‌ها در بنادر کوچکتر کمک می‌کند.

کانتینر 45 فوت: کانتینرهای 45 فوت با طول تقریباً 14 متر، تقریباً 1.5 متر بیشتر از کانتینرهای استاندارد 40 فوت، فضای قابل توجهی در اختیار کاربران قرار می‌دهند. کانتینرهای ۴۵ فوت، به‌صورت استاندارد و انبوه تولید نمی‌شود. عموما شرکت‌های کشتیرانی و مالکین خطوط برای حمل بارهای خاص سفارش تولید کانتینر 45 فوت به‌صورت محدود را ثبت می‌کند.

کانتینر 10 فوت (3 متری): کانتینر 10 فوت نوعی کانتینر با ابعاد کوچکتر از کانتینرهای استاندارد 20 فوت و 40 فوت است. کانتینر 10 فوت، 3 متر طول، 2.5 متر عرض و 2.6 متر ارتفاع دارد و برای حمل محموله‌های کوچکترمناسب است. کانتینرهای ۱۰ فوت عموما برای پروژه‌های تغییر کاربری و ساخت کانتینکس‌های تاسیساتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این کانتینرها نیز مانند کانتینرهای ۴۵ فوت به‌صورت محدود به تولید می‌رسند.

کانتینرهای یخچالی: این نوع کانتینر مجهز به سیستم سرمایشی بوده و برای حمل و نقل مواد غذایی، دارویی و دیگر کالاهای فاسد شدنی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خانه های کانتینری: دپوکانتین با استفاده از کانتینر اقدام به طراحی و ساخت انواع خانه های کانتینری در ابعاد و مدل های مختلف نموده است.

کانتینکس مسکونی: کانتینکس مسکونی دپوکانتین با برخورداری از امکانات رفاهی مورد نیاز برای سکونت موقت یا دائم پرسنل در پروژه‌های صنعتی، معدنی و ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کانتینر فلت راک: کانتینر فلت راک(فلت رک) نوعی کانتینر‌ است که برای جابجایی کالاهایی که به دلیل ابعاد، شکل یا وزن غیر استاندارد خود درون کانتینرهای معمولی جای نمی‌گیرند، استفاده می‌شود. این کانتینر‌ها دارای دو دیواره در دو طرف و یک کف صاف هستند. نبود دیواره‌های جانبی و سقف امکان بارگیری اجسام بزرگ یا سنگین‌تر از استاندارد به وسیله‌ی جرثقیل را فراهم می‌کند.

کانتینر پلتفرم: بسیاری از بارهای حجیم و یا سنگین، به آسانی توسط کانتینرهای استاندارد ۲۰ فوت و ۴۰ فوت قابل حمل نیستند. ارتفاع بالاتر از استاندارد و یا وزن بیشتر از حد مجاز کانتینرهای استاندارد، محدودیت‌های مختلفی را در حمل بار ایجاد می‌کنند. در چنین شرایطی استفاده از کانتینر پلتفرمیا کفی کانتینری، می‌تواند گزینه‌ای کارآمد و مفید به‌نظر می‌رسد.

کانتینر هاردتاپ: کانتینر هاردتاپ یکی از انعطاف‌پذیرترین انواع کانتینر در صنعت حمل و نقل است. این کانتینرهای چندکاره، به دلیل بهره‌گیری از نوعی سقف قابل جداسازی، امکان بارگیری بارهای حجیم از بالا و به‌وسیله‌ی جرثقیل را در کنار ایفای نقش کانتینر خشک استاندارد فراهم کرده و به محبوبیت بیشتر این کانتینرها می‌انجامد.

کانتینر اپن تاپ: کانتینر اپن تاپ نوعی کانتینر با سقف برزنتی قابل جداسازی است. نوع خاص سقف این نوع کانتینر، امکان بارگیری و تخلیه آسان بارها و محموله‌های بزرگ با استفاده از جرثقیل فراهم کرده و شرایط را برای بارگیری بار از بالا و از بین‌بردن محدودیت ارتفاعی برای حمل بارها مساعد می‌کند.

کانتینر ایزوتانک: ایزوتانک یا کانتینر ایزوتانک، نوعی کانتینر استاندارد بین‌المللی است که برای حمل‌ونقل مایعات و گازها در حجم‌های بالا به کار می‌رود. این کانتینرها با رعایت استانداردهای بین‌المللی ساخته می‌شوند، بنابراین نام آن‌ها ایزوتانک یا کانتینر ISO است.

کانتینکس و سازه‌های تغییر کاربری

به طور کلی، به سازه‌‌هایی که بر پایه یک یا چند کانتینر ۲۰ فوت یا ۴۰ فوت و تغییر کاربری آن‌ها ساخته می‌شوند، کانکس کانتینری یا کانتینکس گفته می‌شود.
کانتینکس‌ها، در واقع کانتینرهای استانداردی هستند که پس از پایان عمر مفید خود در صنعت حمل و نقل، از بنادر خارج شده و بخش جدیدی از زندگی خود را آغاز می‌کنند. در این پروسه، تغییرات متنوعی برروی کانتینرها صورت می‌پذیرد. نصب امکانات داخلی مورد نیاز، عایق‌بندی با استفاده از ورق‌های ساندویچ پانل، برش‌کاری و ایجاد درب و پنجره‌های جدید و ترکیب چند کانتینر تنها چند مورد از این تغییرات هستند. محبوب‌ترین انواع کانتینکس را می‌توان کانتینکس اداری، کانتینکس آشپزخانه، کانتینکس مسکونی، کانتینکس کارگاهی، کانتینکس ویلایی، کانتینکس سایلنت ژنراتور و کانتینکس سرویس بهداشتی دانست. کانتینکس، یکی از ابداعات مبتکرانه گروه صنعتی دپوکانتین در ساخت سازه‌های کارامد و سازگار به‌شمار می‌رود.

نکات مد نظر حین خرید کانتینر دست دوم

خرید کانتینر دست دوم نیازمند دقت و توجه کافی است. در ادامه به برخی از نکات مهمی که باید حین خرید کانتینر دست دوم مد نظر قرار دهید اشاره می کنیم:

  • بررسی ظاهری: به طور کامل بدنه کانتینر را از نظر وجود هرگونه زنگ زدگی، سوراخ، یا فرورفتگی بررسی کنید.
  • بررسی درب ها: از سالم بودن درب ها و قفل ها اطمینان حاصل کنید.
  • بررسی کف کانتینر: کف کانتینر را به دقت بررسی کنید تا از عدم وجود هرگونه پوسیدگی یا سوراخ مطمئن شوید.
  • بررسی سیستم تهویه: از سالم بودن سیستم تهویه کانتینر اطمینان حاصل کنید.
  • تاریخچه کانتینر: تا حد امکان از تاریخچه ی کانتینر و نحوه ی استفاده از آن در گذشته اطلاعات کسب کنید.
  • مدارک و اسناد مورد نیاز برای ترخیص کانتینر: کانتینرها، برای ترخیص از فضای گمرک، به مدارک مشخصی نیاز دارند. برای پیشگیری از مشکلات احتمالی، به فراهم کردن اسناد گمرکی مورد نیاز و برگه عبور موقت کانتینر توجه داشته باشید.

با در نظر گرفتن این نکات می توانید کانتینر دست دوم با کیفیت بالا را انتخاب و خریداری نمایید.

کاربردهای کانتینر

مشخصا مهم‌ترین و گسترده‌ترین کاربرد انواع کانتینر، حمل و نقل کالا در سرتاسر جهان است. کانتینرها با در نظر داشتن ملزومات حمل و نقل بین‌المللی و برای حداکثر بازدهی در این زمینه تولید می‌شوند. با این حال کاربری‌های کانتینر به حمل و نقل کالا محدود نمی‌شود. در ادامه، به بررسی دیگر کاربردهای کانتینر می‌پردازیم.

انبار

کانتینرها به دلیل فضای استاندارد و مناسب خود، گزینه‌های مناسبی برای نگه‌داری کالا‌ها در مدت طولانی هستند. انبارهای کالا، ابزار و لوازم کارگاهی و حتی انبارهای پروژه‌ای متحرک تنها چندمورد از ظرفیت‌های بی‌پایان کانتینر به‌عنوان انبار هستند.

فروشگاه

یکی از انواع کانتینر تغییر کاربری، سازه‌های فروشگاهی است. چنین تولیداتی، با در نظر داشتن نیازهای کارفرما و کاربران احتمالی آن طراحی و ساخته می‌شوند. همین امر امکان شخصی‌سازی و سازگاری حداکثری با نیازهای مشاغل مختلف را فراهم می‌کند. از نمونه‌های کانتینکس فروشگاهی می‌توان به کانتینکس رستورانی، کانتینکس کافه و فروشگاه‌های پرتابل اشاره کرد.

مسکونی

کانتینر مسکونی نیز یکی دیگر از انواع سازه‌های تغییر کاربری بر پایه کانتینر است. این سازه‌ها، با افزودن درب و پنجره‌های مناسب در کنار نصب تجهیزات مورد نیاز برای اسکان افراد، ساخته می‌شوند. ظاهر و تجهیزات درون هر یک از این سازه‌ها بر اساس نیاز و کاربرد سازه متفاوت است.

اداری

کانتینرهای اداری، سازه‌هایی هستند که با ایجاد تغییرات مختلف در کانتینرهای استاندارد و نصب تجهیزات مورد نیاز، فضای مناسب فعالیت‌های اداری را ایجاد می‌کنند. کانتینرهای اداری خود به چند دسته کلی مدیریتی، مهندسی و عمومی تقسیم می‌شوند.

سرویس بهداشتی

یکی دیگر از کاربردهای محبوب کانتینر و سازه‌های برپایه کانتینر، ساخت کانتینکس‌های سرویس بهداشتی ثابت و قابل حمل است. جاقلابی‌‌های استاندارد کانتینر، امکان جابه‌جایی آسان و سریع کانتینکس‌های سرویس بهداشتی را فراهم می‌کنند.

اجاره یا خرید کانتینر کدامیک را انتخاب کنیم؟

مشخصا تمامی مزایا و معایب خرید و اجاره کانتینر، با در نظر داشتن کاربری و نیازهای شما تعریف می‌شود اما با این حال می‌توان برخی موارد را به‌عنوان مزایا و معایب کلی اجاره و یا خرید کانتینر معرفی کرد.
در نهایت، بسته به کاربری و نیاز شما، ممکن است یکی از دو گزینه‌ی خرید و یا اجاره‌ی کانتینر، مناسب‌تر از دیگری باشد. در ادامه، به بررسی مزایا و معایب هریک می‌پردازیم.

مزایا و معایب اجاره کانتینر

مهم‌ترین مزیت اجاره‌ی کانتینر در مقایسه با خرید آن، هزینه‌ی پایین‌تر اجاره در مدت زمان کوتاه است. چه به‌عنوان انبار و چه به‌عنوان ابزار حمل و نقل بین‌المللی، کانتینرهای اجاره‌ای تنها برای مدت کوتاهی قابل استفاده هستند زیرا پس از مدتی مجموع اجاره‌بهای پرداختی کانتینر بیشتر از مبلغ مورد نیاز برای خرید آن می‌شود. دومین مزیت اصلی،‌ امکان بازگردانی آسان کانتینر پس از پایان دوره‌ی استفاده‌ی آن است.
به همین نسبت، خطراتی مانند آسیب‌دیدگی کانتینر و از دست رفتن اصل پول، امکان از کنترل خارج شدن هزینه اجاره بها، دشواری پیداکردن اجاره‌دهنده‌ی مطمئن و مهم‌تر از همه نبود امکان ایجاد تغییرات و تغییر کاربری کانتینر، باعث کاهش محبوبیت اجاره‌ی کانتینر می‌شود.

مزایا و معایب خرید کانتینر

خرید کانتنیر، به مراتب هزینه‌برتر از اجاره‌ی آن است اما مزایایی مانند امکان تغییر کاربری و ایجاد تغییرات، هزینه‌ی خرید ثابت و امکان فروش تضمین شده و پیچیدگی‌های بسیار پایین‌تر استفاده‌ی کانتینر شخصی در صنعت حمل و نقل بین‌المللی، خرید کانتینر را به گزینه‌ای امن و مطمئن‌تر تبدیل می‌کند. با این حال پیدا کردن فروشنده‌ی مناسب و مطمئن کانتینر نیز پیچیدگی‌های خاص خود را دارد. پیشنهاد ما برای خریدی مطمئن، مراجعه به گروه صنعتی دپوکانتین است.

مزایامعایب
خرید کانتینرامکان تغییر کاربری
خرید و فروش آسان
سادگی نسبی حمل و نقل
هزینه‌ی نهایی پایین‌تر در استفاده طولانی مدت
سخت‌بودن پیدا کردن فروشنده‌ی معتبر
اجاره کانتینرهزینه‌ی پایین در استفاده کوتاه مدت
امکان بازگردانی کانتینر پس از پایان استفاده
عدم وجود امکان تغییر کاربری کانتینر
امکان بالارفتن هزینه‌ی اجاره‌بها
از دست رفتن اصل پول در صورت آسیب‌دیدگی کانتینر

قیمت کانتینر دست دوم

عوامل متعددی بر تعیین قیمت نهایی کانتینر موثر هستند. از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ابعاد کانتینر
  • سال ساخت کانتینر
  • سلامت ظاهری کانتینر
  • سابقه‌ی تعمیرات
  • نوع کانتینر (فلت رک، یخچالی، اوپن تاپ و…)
  • تغییرات انجام شده در نمونه‌های تغییر کاربری

به طور کلی کانتینرهای دست دوم 40 فوت در بازه قیمتی 110 تا 175 میلیون تومان و کانتینرهای 20 فوت در بازه قیمتی 80 تا 140 میلیون تومان در بازار ایران به فروش می رسند. همچنین کانتینرهای 40 فوت ارتفاع بلند در بازه‌ قیمتی 125 تا 185 میلیون تومان به فروش می‌رسند.

 کانتینرهای یخچالی، مسکونی و  خانه های کانتینری به دلیل کاربری خاص خود، قیمت بالاتری نسبت به کانتینرهای های معمولی دارند.

برای اطلاع از قیمت دقیق انواع کانتینر دست دوم می توانید به صفحه ی لیست قیمت کانتینر دپوکانتین مراجعه نمایید

از کجا کانتینر بخریم؟

بسیاری از خریداران کانتینر دست دوم در ابتدا به سراغ سایت‌های آگهی مانند دیوار و شیپور می‌روند. با این حال، این روش معایبی به شرح زیر دارد:

  • ریسک بالای کلاهبرداری: متأسفانه، کلاهبرداری در اینگونه سایت‌ها رایج است. افراد سودجو ممکن است کانتینرهای معیوب یا غیرواقعی را به عنوان سالم و مرغوب به فروش برسانند.
  • عدم اطمینان از سلامت و اصالت کانتینر: در معاملات آنلاین، امکان بررسی دقیق کانتینر قبل از خرید وجود ندارد. این امر ریسک خرید کانتینرهای آسیب‌دیده، زنگ‌زده یا غیراصل را افزایش می‌دهد.
  • عدم وجود خدمات پس از فروش: در صورت بروز مشکل پس از خرید، پیدا کردن فروشنده دشوار خواهد بود.

همچنین متاسفانه در کشور ما خرید کانتینر نیز مانند خرید هر محصول خطرهای مربوط به خود را دارد. برخی از این خطر‌های احتمالی عبارت‌اند از:

  • مواجهه با دلال‌ها و قیمت‌های کاذب: دلالان ممکن است با واسطه‌گری در معاملات، قیمت کانتینر را به طور غیرمنطقی افزایش دهند.
  • رویارویی با فروشندگان ناامن و خرید کانتینر آسیب‌دیده، غیر استاندارد، پوسیده و یا از رده خارج: برخی از فروشندگان کانتینرهای معیوب، غیراستاندارد و یا از رده خارج را به عنوان سالم به خریداران عرضه می‌کنند.
  • ضرر مالی ناشی از خرید ناآگاهانه کانتینر در مراکز فاقد مشاورین متخصص: عدم آگاهی از مشخصات و کاربری‌های مختلف کانتینر و همچنین عدم دریافت مشاوره از متخصصان، می‌تواند منجر به خرید کانتینری نامناسب و ضرر مالی شود.

با وجود معایب ذکر شده، خرید کانتینر دست دوم همچنان می‌تواند مقرون به صرفه باشد. برای کاهش ریسک و اطمینان از خریدی مطمئن، به جای سایت‌های آگهی، به سراغ فروشندگان معتبر و باسابقه بروید. این فروشندگان معمولاً کانتینرهای خود را با ضمانت و خدمات پس از فروش ارائه می‌کنند و از سلامت و اصالت آنها اطمینان حاصل می‌کنند.

مراجعه به فروشندگان معتبر کانتینر، می‌تواند ریسک چنین خطراتی را به حداقل برساند. برای برخورداری از مشاوره‌ی مناسب، تشخیص کانتینر سازگار با کاربری خود و خرید مطمئن، می‌توانید با گروه دپوکانتین در تماس باشید.

5/5 - (3 امتیاز)

3 دیدگاه در “خرید کانتینر دست دوم

  1. دپوکانتین میگوید:

    سلام دوست عزیز، برای دریافت پاسخ سوال های خود با مشاورین ما تماس حاصل فرمایید09125015001

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *