نصب و معرفی سازه های ویلایی و کانکس

نصب سازه های ویلایی
زمان مطالعه: 4 دقیقه

بروزرسانی شده در ۲۳ دی ۱۴۰۲

نصب انواع سازه های ویلایی

ممکن است در طول زندگی برای هر یک از شما پیش بیاید که نیاز به خرید یکی از انواع سازه های از پیش ساخته شده شده پیدا کنید در این مقاله سعی داریم به توضیح درباره انواع سازه‌های از پیش ساخته شده مانند سازه های ویلایی ، کانکس و کانتینر  بپردازیم و شما را در خرید هر یک از آنها یاری کنیم پس اگر قصد خرید یکی از انواع سازه های از پیش ساخته شده را دارید در این مقاله با ما همراه باشید .

سازه های ویلایی

برای ساخت ویلا مانند هر ساختمان دیگری از تجهیزات اولیه و موادی مانند بتن و میلگرد استفاده می شود .در هنگام خرید سازه های ویلایی باید به مواد اولیه استفاده شده در ساخت آن توجه زیادی کنیم زیرا سازه ای که آن را می‌خریم باید در مقابل هر گونه خطر مقاوم باشد و با توجه به آب و هوای مکانی که میخواهیم در آنجا از سازه ویلایی خود استفاده کنیم خرید خود را انجام دهیم سازه های ویلایی باید در مقابل بارش های زیاد ، آب و هوای مختلف و امکان سیل مقاوم باشند.

از یکی از موارد مهمی که ساخت سازه های ویلایی باید به آن توجه کنیم سقف این  سازه ها است.

برای ساخت سازه های ویلایی از چند نوع سقف استفاده می شود که در ادامه به توضیح آن می پردازیم:

1. سقف های گالوانیزه این سقف ها با توجه به وزن کمی که دارند مقاومت زیادی داشته و همچنین به راحتی قابل نصب هستند.

قیمت آنها پایین بوده و در انواع طرح ها و رنگ ها موجود هستند.

2. سقف های طرح سفال : این سقفها نسبت به سقف های گالوانیزه مقاومت بیشتری داشته اما به دلیل وزن سنگین و عدم تنوع رنگی و قیمت بالاتری که دارند کمتر مورد استفاده قرار می گیرند.

3. سقف های تایل : این نوع سقف ها از مواد اولیه سقف های گالوانیزه ساخته می شوند اما مواد دیگری نیز در ساخت آنها مورد استفاده قرار می گیرد به همین دلیل این سقف ها در برابر بارش و طوفان شدید بسیار مقاوم بوده و همچنین مانند عایق رطوبتی، حرارتی و صوتی عمل می کنند.

این سقف ها در برابر بارش و طوفان شدید بسیار مقاوم بوده و همچنین مانند عایق رطوبتی، حرارتی و صوتی عمل می کنند.

کانکس چیست؟

این سازه در واقع مانند یک بنای مسکونی بوده و تمامی امکانات لازم برای سکونت را داراست. از کانکس ها می توان به عنوان یک خانه نیز استفاده کرد اما در حقیقت کانکس ها با خانه های سنتی تفاوت هایی دارند که موجب راحت تر بودن کانکس ها می شود از این تفاوت ها می توان به قابلیت جابجایی ، سرعت ساخت سریعتر و مقاومت بیشتر در برابر طوفان و زلزله اشاره کرد.

نصب سازه های ویلایی

برای ابعاد کانکس ویلایی محدودیتی وجود ندارد و در انواع سایزها می‌توان آن را ساخت. کانکس های بزرگ که به آن کانکس ویلایی دوقلو یا چندقلو نیز گفته می شود بعد از حمل به محل موردنظر در همانجا به یکدیگر متصل می کنند.

برای ساخت کانکس ویلایی مانند هر سازه دیگر نیاز به محاسبات فنی و طراحی و معماری وجود دارد. مهمترین مصالح بکار رفته در ساخت کانکس های ویلایی پنل های آماده و ورق های گالوانیزه است همچنین اسکلت آن پروفیل های آهنی و شاسی تیرآهن است. کف کانکس ها را از کف پوش ها و پارکت های ضد آب و یا سرامیک می سازند.

عمر حداقلی کانکس های ویلایی با رعایت استانداردهای لازم به طور حدودی حداقل ۲۵ تا ۳۰ سال است ولی می‌توان با رعایت و استفاده درست و مناسب از آن عمر طولانی تری برای آن در نظر گرفت .

قیمت کانکس ویلایی

قیمت کانکس ویلایی یا همان خانه های از پیش ساخته شده ی قابل حمل با توجه به ابعاد و متراژ آن که از حدود ۳۰ تا ۲۰۰ متر است متغیر است .قیمت کانکس ها با توجه به امکانات آن که شامل آشپزخانه ، حمام، سرویس بهداشتی و و اتاق خواب است از مترمربعی ۱.۷۰۰.۰۰۰ تومان تا ۲.۶۰۰.۰۰۰ تومان است.

کانتینر چیست؟

کانتینر نیز از انواع پر کاربرد سازه های از پیش ساخته شده است . کانتینر از اجزای مهم برای حمل کالاها با کشتی از کشوری به کشور دیگر است. از کانتینر به دلیل نفوذ ناپذیری و مقاومت بالایی که دارند در زمینه های مختلف مانند انبار کالا و دیگر کاربدهای مشابه مورد استفاده قرار می گیرند.

 

این سازه ها با توجه به ابعاد و نوع آن دارای کاربردهای متفاوتی هستند و همین تنوع کاربردها باعث بوجود آمدن انواع کانتینر شده تا هر یک از آنها با توجه به نیازهای مختلف به صورت اختصاصی برای کالا ها با ابعاد مختلف مورد استفاده قرار گیرند.

قیمت کانتینر ۲۰ فوت که یکی از پرکاربردترین نوع کانتینرهاست با توجه به سال تولید از ده میلیون و پانصد هزار تومان تا ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است. رای تضمین کیفیت و بهره وری به مدت زمان بالا، از کارخانه های معتبر و قابل اعتماد خریداری بفرمایید. شرکت دپو کانتین سعی نموده است دراین حوزه اعتماد و رضایت مشتریان محترم را کسب نماید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *