انتشار:
بروزرسانی:
کانتینرهای حمل و نقل آن جعبه های فلزی خسته کننده ای نیستند که فکر می کردید. در اینجا حقایق جالبی در مورد آنها برای شما آوردهایم که نگاه شما به آنها را تغییر می دهد! در ادامه با مقالهی 20 حقیقت درباره کانتینرها همراه دپوکانتین باشید.
20 حقیقت درباره کانتینرها (بخش اول)
همهی ما به شکلی با کانتینرهای حمل و نقل مواجه شدهایم و در بخشی از زندگی خود از آنها استفاده کردهایم. ممکن است مواقعی وجود داشته باشد که یک کانتینر حمل و نقل دیده باشید و حتی آن را نشناسید! اما برای چیزی با این همه وسعت و فعالیت، چقدر در مورد آنها میدانید؟
زیاد نمیدانید، مطمئنیم…
به همین دلیل است که ما لیستی از 20 حقیقت جالب در مورد کانتینرهای حمل و نقل برای شما تهیه کردیم. بیایید ببینیم چند تا از این حقایق را میشناختید و کدام یک را بیشتر دوست دارید.
” اگر سوالی راجع به کانتینرها دارید، همین حالا با مشاورین ما تماس بگیرید. “
1. ایجاد شده توسط مالکوم مک لین
مالکوم مک لین برای اولین بار در سال 1955 کانتینرهای حمل و نقل را ایجاد کرد. (این مقاله را دربارهی مک لین از دپوکانتین بخوانید) مک لین میخواست روش کارآمدتری برای حمل و نقل نسبت به سبک قدیم که در آن زمان رایج بود پیدا کند. سبک کانتینریسازی او انقلابی بود؛ زیرا کانتینرها گوشه های خارجی را برای انباشتن و بلند کردن آسان بارها در خود جای داده بود.
بهترین قسمت این ماجرا چیست؟ او حق این اختراع انقلابی را به صورت رایگان واگذار کرد تا همه بتوانند از آن استفاده کنند.
2. 20 میلیون کانتینر در هر زمان معین سفر می کنند
در هر زمان (دقیقاً همین لحظه که دارید این مقاله را میخوانید)، حدود 20 میلیون کانتینر کشتیرانی در دریاهای آزاد با کشتی ها حرکت می کنند. به طور کلی، این احتمال وجود دارد که در همین لحظه، یک کانتینر حمل و نقل به طور اتفاقی بیشتر از شما سفر کند!
3. خریداری شده یا اجاره ای؟
فقط حدود 50 درصد از تمام کانتینرهای حمل و نقل متعلق به شرکت های حمل و نقل است. بقیه آنها اجاره ای هستند که مدت معمول اجاره بین یک تا ده سال است.
4. کالاهای سرد
محموله های حساس به دما در کانتینرهای یخچالی جابجا می شوند. کانتینرهای یخچالی محفظههای مهر و موم شدهای هستند که میتوانند دما را حفظ کنند. یک واقعیت جالب در مورد کانتینرهای یخچالی این است که این کانتینرها در واقع یخچال نیستند؛ بنابراین از خود هوای خنک ایجاد نمیکنند. (مگر اینکه موتور و چیلر داخلی داشته باشند.) در عوض، آنها در ثابت نگه داشتن دما و گردش هوای خنک در اطراف محفظه بسیار کارآمد هستند.
5. TEU چیه؟
کانتینرهای حمل و نقل دارای اندازه و واحدی استاندارد هستند؛ 20 فوت (که به عنوان واحد معادل بیست فوت یا TEU شناخته میشود.) یا 40 فوت (که خب… دو TEU است!).
6. حجم
یک کانتینر استاندارد 20 فوتی 1170 فوت مکعب (۳۳.۱ متر مکعب) حجم دارد و از طرف دیگر یک کانتینر 40 فوتی 2700 فوت مکعب (۶۷.۵ متر مکعب) ظرفیت دارد.
7. به نظر شما در یک کانتینر چند موز جابجا میشود؟!
حدود 15000 کانتینر حمل و نقل برای 745 میلیون موز نیاز است. یعنی به طور متوسط، 15000 عدد موز را می توان در یک کشتی کانتینری بزرگ بارگیری کرد.
8. ردیابی کانتینرهای حمل و نقل
تنها خط کشتیرانی که مجهز به GPS بر روی هر یک از 27000 کانتینر کشتی ریفر خود است، مرسک است. این بدان معنا نیست که شما اصلاً نمی توانید بقیه را ردیابی کنید… بلکه معمولا کشتیرانیها از GPSهای خارجی به دلخواه خود برای کانتینرهایشان استفاده میکنند.
9. ردیابی دستی
به هر کانتینر حمل و نقل تجاری یک شماره واحد اختصاص داده می شود. (مقالهی شناسایی کانتینرها را از دپوکانتین بخوانید.) این شماره از یک پیشوند 4 رقمی تشکیل شده است، که در آن سه رقم اول نشان دهنده مالک است، و چهارمین نشان دهنده دسته است؛ برای مثال، معمولاً “U” به معنای “کانتینر بار واحد” است. یک شماره سریال 6 رقمی و یک رقم جداگانه که با استفاده از فرمول ریاضی محاسبه می شود، از این پیشوند پیروی می کند. با استفاده از این برچسب شناسایی، میشود موقعیت کانتینر را در حین حرکت در سراسر جهان ردیابی کرد.
10. کانتینر ساخت چین…؟
حدود 97 درصد از تمام کانتینرهای حمل و نقل در چین ساخته می شوند! دو دلیل برای این وجود دارد: یکی، نیروی کار ارزان است؛ بنابراین منطقی است که آنها را در آنجا تولید کنیم تا هزینهها پایین بماند. دوم، از آنجایی که چین تعداد زیادی از محصولات جهان را صادر میکند، تولید کانتینرها در آنجا به جای تولید آنها در جای دیگر و سپس حمل و نقل به جایی که کالاها هستند، کارآمدتر است.