انواع کانکس کودک و مزایای آن در رشد و پرورش کودک

فروش کانکس مخابراتی فروش کانکس BTS
زمان مطالعه: 3 دقیقه

بروزرسانی شده در ۰۶ تیر ۱۴۰۲

رویای کودکی همه ما داشتن یک خانه روی درخت یا یک خانه کوچک مختص به خود در گوشه ای از منزل یا حیاط بوده است.با ساخته شدن کانکس کودک این رویا به واقعیت تبدیل شده است.امروزه شرکت های بسیاری در زمینه ساخت کانکس و کانتینر فعالیت می کنند و برای گسترش کار خود انواع مختلف کانکس مانند کانکس کودک،کانکس ویلایی و… تولید می کنند.

انواع کانکس کودک

کانکس کودک شامل چند زیر مجموعه است که عبارتند از کانکس مهد کودک و کانکس زمین بازی که به طور کلی از نظر مشخصات ساختاری تفاوت چندانی با هم ندارند اما از نظر نوع کاربری کمی با یکدیگر متفاوت هستند.معمولا در زمین های بازی برای جذاب شدن سرسره ها از کانکس کودک استفاده می شود حتی برای طراحی تاب هم می توان از کانکس استفاده کرد در بعضی از زمین های بازی کودکان کانکس ماهیت خود را به طور کامل حفظ می کند و مانند یک منزل برای بازی کودکان طراحی می شود کانکس کودک به اشکال مختلف طراحی و ساخته می شوند که هریک اهدافی را برای رشد و پرورش کودک دنبال می کنند.

مشخصات ساختاری کانکس کودک

کانکس کودک معمولا از یک اتاق تشکیل شده است که بسته به نوع کاربری آن دارای ابعاد مختلفی است به عنوان مثال شاید یک کانکس برای سرسره بازی کودکان طراحی شده باشد .معمولا طراحان این کانکس ها را به اصطلاح دوبلکس می سازند که این طراحی منحصر به فرد زیبایی بسیار زیادی به سرسره می دهد معمولا سقف همه کانکس های کودک شیروانی است.البته یک سری دیگر از کانکس های کودک هست که فضای بزرگتری دارند و شکل و شمایلی تقریبا مانند بزرگسالان دارند که در فضای مهد کودک قرار می گیرد که می توان در داخل آن اتاق ها و یا فضاهایی برای بازی کودکان طراحی کرد .این کانکس ها دارای یک تراس بزرگ یا کوچک هستند و در کنار این کانکس ها معمولا یک باغ طراحی می شود .گاهی اوقات مسئولان مهد کودک تصمیم می گیرند در پشت بام مهدکودک و یا در گوشه ای از حیاط این کانکس قرار بگیرد.

امکانات مورد نیاز کانکسی که برای کودکان ساخته می شود

کانکسی که برای کودکان ساخته می شود بسته به نوع و محل استفاده متفاوت است به عنوان مثال کانکسی که برای یک سرسره یا یک تاب ساخته می شود نیاز به امکانات خاصی نیست، می توان داخل آن هالوژن و یا لامپ هایی قرار داد تا مجهز به سیستم روشنایی باشند تا کودک به هنگام شب هم بتواند از سرسره استفاده کند و فضای داخل کانکس با روشنایی مصنوعی در هنگام شب کاملا متفاوت است یا می توانید در کانکس هایی که کاملا ماهیت یک منزل مسکونی را دارد مبلمانی متناسب با ابعاد کودکان قرار دهید مانند گاز و یخچال و سینک ظرفشویی می توان در داخل آن پنجره های بازشو تعبیه کرد و پرده نیز به این پنجره ها نصب کرد و حتی قرار دادن زنگ نیز به جذابیت کانکس ساخته شده اضافه می کند.

مزایای ساخت کانکس برای کودکان

داشتن یک فضا اختصاصی که متناسب با ویژگی های فردی کودک طراحی شده است.به کودک احساس امنیت و آرامش می دهد کودک احساس مهم بودن می کند و حس استقلال طلبی در کودکان را ارضا می کند.داشتن یک فضای زیبا برای بازی باعث جذابیت آن بازی می شود.سرسره بازی همیشه یک بازی جذاب و شاد برای کودکان است. حال تصور کنید با یک ساختار متفاوت کودک شما از این سرسره بالا می رود به عنوان مثال یک قلعه فانتزی در کارتون های کودکانه یا یک منزل درختی فضای شاد و مفرحی را برای کودک فراهم می کند.

مصالح مورد استفاده در ساخت کانکس

کانکس های ساخته شده برای کودکان از جنس چوب است و بسته به مکان و نوع استفاده از آن در نمای کانکس می توان از کامپوزیت،ورق های رنگی،ام دی اف،چوب و ساندویچ پنل استفاده کرد.معمولا اسکلت این نوع از کانکس ها را از پروفیل های آهنی ساخته می شود تا مقاومت کافی در برابر تحرکات کودکان داخل کانکس را داشته باشد.

به طور کلی قیمت کانکس ،قیمت کانتینر و قیمت کانکس ویلایی به مصالح به کار رفته در ساخت آن و تزیینات موجود در ساختار کانکس بستگی دارد.میزان مصالح به کار رفته در کانکس بسیار مهم است. یک کانکس ویلایی مخصوص بزرگسالان دارای تعدادی اتاق،آشپزخانه،سرویس بهداشتی و… است. بنابراین مصالح بیشتری در ساخت آن بکار می رود از این رو  قیمت آن بسیار بیشتر از یک کانکس کوچک کودک است.

شما می توانید برای اطلاع از قیمت انواع کانکس و کانتینر با کارشناسان شرکت دپوکانتین تماس بگیرید.و یا از طریق این وب سایت اقدام به خرید اینترنتی کانکس مورد نظر خود را کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *