دمونتاژ کانکس برای چه کانکس هایی قابل انجام است

نمونه کار دپو کانتین شیلتر
زمان مطالعه: 3 دقیقه

بروزرسانی شده در ۰۶ تیر ۱۴۰۲

از مهم ترین مزایای هر کانکس قابلیت دمونتاژ این سازه ها است. این سازه ها به سرعت نصب و قابل بهره برداری می شوند به همان سرعت نیز قابل برچیدن و جابجایی هستند. اما این کار چگونه انجام می شود و در زمان دمونتاژ کانکس چه نکاتی را باید حتما رعایت کرد.

مونتاژ کانکس چیست

کانکس ها با دارا بودن چند ویژگی مهم از پرمصرف ترین نوع سازه هایی هستند که امروزه اکثر افراد تمایل به جایگزینی آن ها با سازه های سنتی دارند. هزینه کم ساخت از جمله این ویژگی ها است. اما از قابلیت های مهم در ساخت کانکس قابلیت مونتاژ و دمونتاژ کانکس است. بیشتر افرادی که تمایل به استفاده از کانکس ها به عنوان یک سازه قابل سکونت یا محلی برای کسب و کار خود دارند این سازه ها را در محل مورد نظر خود نصب می نمایند. نصب کانکس ها به دو صورت انجام می شود. در صورتی که محل نصب سازه محل هموار و مناسبی باشند با ساخت کانکس در کارگاه، سازه به صورت کامل به محل حمل و در محل مورد نظر نصب می شود. اما در مواردی که محل نصب صعب العبور و یا سازه بزرگ تر از حد معمول باشد قطعات کانکس در کارگاه تولید و با حمل به محل نصب در آن جا بر روی هم مونتاژ می شود.

دمونتاژ کانکس

در بعضی از موارد مالکان کانکس تمایل دارند که کانکس خود را از یک محل جمع و در یک مکان دیگر برپا نمایند. این کار معمولا در کانکس های سکونت کارگران ساختمانی در پروژه های ساختمانی یا کارگران معدن بسیار متداول است و با اتمام هر پروژه مسئولان اقدام به جمع آوری کانس ها می نمایند تا در محل دیگر از آن استفاده نمایند. علاوه بر آن بعضی از مالکان کانکس های ویلایی نیز بعد از مدتی اقدام به برچیدن کانکس خود نموده و آن را به محل دیگر منتقل می نمایند. اما برای انجام این کار باید به چند نکته مهم توجه نمود.

چگونگی دمونتاژ کانکس

از مهم ترین دلایل استفاده از کانکس ها دارا بودن قابلیت مونتاژ و دمونتاژ است. این کار به این معنی است که می توان بعد از مدتی قطعات کانکس را از یکدیگر جدا و در محل دیگرمجددا برپا نمود. اما برای این کار باید حتما به چند نکته مهم توجه نمود. اگر چه کانکس ها با این قابلیت تولید می شوند اما بیشتر کانکس ها  تنها در صورتی که به راحتی دمونتاژ می شوند که به صورت پیچ و مهره ای تولید شده باشند. در این صورت می توان به راحتی قطعات کانکس را باز و در محل دیگر آن را برپا نمود. اما بیشتر کانکس ها دارای قابلیت دمونتاژ کانکس را با سرعت ندارند و به دلیل ساخت اسکلت بندی و استراکچر یک تکه که به صورت جوشی به هم متصل شده اند نیاز به برش قطعات از همان قسمت ها وجود دارد.  برای دمونتاژ کانکس به این صورت نیاز است که افراد متخصص قطعات را از محل برش و در محل نصب دوباره به هم به وسیله جوش متصل نمایند.

نکات مهم در دمونتاژ نمودن کانکس

1_در صورتی که از دمونتاژ کانکس جهت تغییر در کاربری کانکس استفاده می نمایید باید حتما به ایجاد هزینه های اضافی فکر کنید. برای ایجاد یک سازه با کاربری جدید نیاز است که قطعات دیگر به آن اضافه شود که با هزینه هایی همراه است.

2_حتما به بدنه و قطعات کانکس توجه نمایید، بعضی از قطعات در اثر مرور زمان دچار فرسودگی شده که باید در زمان دمونتاژ کانکس تعویض شوند.

3_در صورتی که اتصال قطعات کانکس از نوع جوشی است بعد از برش از حد معمول کوتاه تر می شود که نیاز است در زمان دمونتاژ نمودن کانکس حتما به این قطعات قسمت های اضافه نمود. این کار با هزینه هایی برای تهیه مواد اولیه همراه است.

قیمت دمونتاژ نمودن کانکس

دمونتاژ کانکس بسته به این که کانکس از چه نوع است با هزینه های متفاوتی همراه است. قیمت کانکس نیز خود بر قیمت دمونتاژ آن تاثیر دارد. به دلیل بالا بودن قیمت کانکس ویلایی از قیمت کانتینر هزینه دمونتاژ این سازه ها بیشتر از هزینه دمونتاژ سازه های دیگر و یا کانکس های کارگاهی است. اما در صورتی که از کانکس ها برای پروژه های ساختمانی استفاده می نمایید حتما توجه نمایید که در زمان خرید کانکس این سازه ها را از نوع پیچ و مهره ای تهیه فرمایید. این نوع با دارا بودن قابلیت دمونتاژ راحت تر، هزینه های کمتری برای حمل و جابجایی دارد که بسیار مقرون به صرفه است. علاوه بر آن استفاده از افراد متخصص در این زمینه کمک می کند تا برپایی مجدد کانکس بدون هیچ گونه مشکل و آسیب های احتمالی انجام گرفته و دچار خسارت نشوید.

برای سفارش ساخت و نصب و راه اندازی و یا دمونتاژ کانکس می توانید از متخصصین در سایت ما استفاده نمایید. جهت کسب اطلاعات بیشتر به این سایت مراجعه فرمایید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *