همه چیز درباره کانکس ویلایی ضد سرقت

زمان مطالعه: 3 دقیقه

بروزرسانی شده در ۲۴ تیر ۱۴۰۲

کانکس ویلایی چیست و چه کاربردی دارد؟ در یک تعریف کلی کانکس ویلایی به یک سازه مسکونی در صنعت ساختمانی گفته می شود که از متریال ها و عناصر پیش ساخته تشکیل شده و با امکان جا به جایی آسان و سریع به صورت یک یا چند تکه قابلیت استفاده در انواع مکان های مختلف را دارد. البته برخی از مدل های ساخته شده از این سازه ممکن است با توجه به نصب و اجرا در یک شرایط خاص، متصل به یک فونداسیون باشه و به این ترکیب امکان حمل و نقل آن وجود نداشته باشد. مانند کانکس ویلایی ضد سرقت که در دامنه کوه نصب می شود. در واقع در چنین مکان هایی به منظور افزایش مقاومت سازه در برابر عوامل محیطی، آن را بر روی یک فونداسیون محکم ساخته و شاسی آن را به کمک پی به یک سوی محکم متصل می کنند.

مزیت های نصب و اجرای کانکس ویلایی

همانگونه که در مطالب فوق نیز به آن اشاره شد کانس ویلایی یک نوع سازه آماده، سبک و از پیش ساخته شده است که باتوجه به ویژگی ها و امکانات منحصر به فردی که دارد می تواند بهترین جایگزین برای مکان مسکونی پرهزینه و گرانقیمت باشد. به واقع این نوع سازه یک کانکس ضد سرقت بوده که قابلیت نصب در هر مکانی را دارد. بی شک طراحی و ساخت یک بنای مسکونی با مصالح ساختمانی به ویژه برای مکان های ییلاقی، باغ ها و مکان های صعب العبور یک پروسه زمان بر و بعضا طاقت فرسا است. چراکه بایستی تمامی مراحل و روند ساخت و ساز یک به یک پیش رود. در بسیاری مواقع هم نیاز است مدت طولانی منتظر اتمام مرحله قبل شده تا بتوان مرحله جدید از ساختن را آغاز کرد که این خود باعث بالا رفتن هزینه و زمان ناشی از انجام کار می شود.

کانتینر ویلایی نه تنها سرعت نصب و اجرای بسیار بالایی در برابر سازه های سنتی برخوردار است بلکه به دلیل استفاده از متریال های سبک واکنش بسیار خوبی هم در برابر عوامل محیطی مختلف از قبیل سیل و زلزله از خود نشان می دهد. در ادامه مطلب بیشتر با مزیت های این سازه پرکاربرد آشنا می شویم:

  • قابلیت حمل و جا به جایی آسان
  • قابلیت نصب و اجرا در تمامی فصول سال
  • قابلیت اجرا در تمامی مناطق حتی مکان های صعب العبور
  • برآورد و پیش بینی اسان تمامی هزینه ها برای خریدار
  • مانع از هدر رفتن انرژی در کانکس ضد سرقت
  • مقاوم در برابر انواع عوامل محیطی مثل باد، سیل و زلزله
  • سهولت اجرا در مقایسه با دیگر سازه های سنتی

 

 

معرفی انواع کانکس ویلایی

کانکس ویلایی نیز به مثابه سایر سازه های مشابه یک کانس ضد سرقت است که خود به دو نوع اصلی تقسیم می شود:

  • کانکس ویلایی ساندویچ پانل

کانکس ساندویچ پانل یکی از انواع کانتینر یا کانکس ویلایی است که از پانل های سقفی و دیواری با ضخامتی حدود 5 الی 10 سانتیمتر بنا به نیاز مشتری و محل مورد نصب ساخته می شود. یکی از مشخصه های بارز این سازه عایق بودن آن در برابر شدت و میزان دمای هوا است.به همین خاطر است که معمولا از آن در مناطق سردسیر استفاده می شود.

  • کانکس ویلایی سایدینگ

کانکس سایدینگ یک نوع دیگر از کانکس ویلایی ضد سرقت است که طراحی و ساخت آن برای اولین بار در کشور کانادا با هدف ساخت خانه های سبک انجام شد. لازم به گفتن است که شیوه نصب و اجرای این سازه تا حدودی با کانکس ویلایی ساندویچ پانل متفاوت است. زیرا اسلکت اصلی آن از نوع فلزی بوده که ستون های بیشتری بر روی آن تعبیه شده اند. بنابراین به هنگام اجرای آن در یک محیط ورقه های فلزی به صورت افقی نصب می شوند. از دیگر تفاوت های بارز کانتینر ویلایی سایدینگ با کانکس ساندویچ پانل ظاهر شیک و بسیار زیبایی آن است که بنا به گفته بسیاری معماران و مهندسان ساختمانی این سازه به کانکس ویلایی کاندایی شهرت دارد.

همچنین عایق بندی این سازه از نوع پلی استایرن است که این خود موجبات افزایش راندمان عایق بندی آن را فراهم می آورد. در هنگام طراحی و ساخت این کانکس هیچ گونه محدودیتی برای پلان و ابعاد آن وجود ندارد و تماما بنا به نیاز و سلیقه مشتری است.

 

قیمت کانکس ویلایی

به طور کلی قیمت کانکس ویلایی بر اساس مترمربع محاسبه می شود. اگرچه پارامترهای مختلفی در تعیین قیمت نهایی آن تاثیرگذار هستند. عواملی از قبیل:

  • کانکس ساخته شده مجهز به امکانات آشپزخانه از قبیل هود، کابینت، سینک، گاز و… باشد
  • سازه ساخته شده مجهز به سیستم گرمایشی همچون رادیاتور باشد
  • نوع درب و پنجره بکار رفته در کانکس
  • نوع کف سازه
  • لوله کشی و شیرآلات به کار رفته در سازه
  • و…

شما دوستان برای استعلام قیمت کانتینر وکانکس  از صفحه تماس با ما باکارشناسان دپو کانتین در ارتباط باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *