باز سازی کانکس ویلایی

زمان مطالعه: 3 دقیقه

بروزرسانی شده در ۰۶ تیر ۱۴۰۲

بازسازی کانکس ویلایی فرآیندی است که طی آن با تعیین آسیب های وارد شده به کانکس ها، عملیات هایی برای تعمیرات کانکس و یا ایجاد قسمت های مختلف دیگر برای کانکس انجام می گیرد. در این مقاله با معرفی کانکس ویلایی، در مورد بازسازی کانکس ویلایی صحبت می کنیم.

کانکس چیست؟

کانکس ها در واقع یک سازه و نمونه های از پیش ساخته شده ای هستند که در انگلیسی به آن Conex یا Shelter گفته می شوند. کانکس ها امروزه به عنوان سکونت گاه های موقتی شناخته می شوند.

از مزایای این کانکس و کانتینر که نسبت به خانه ها دارند، ساخت سریع این نوع سازه ها، نصب و راه اندازی راحت تر آن در مقایسه با خانه ها است که در زمان به وجود آمدن حوادث طبیعی و ناخواسته بسیار مفید است. هم چنین این سازه ها می توانند با طراحی های ویژه، در برابر زلزله ها، حرارت مقاوم باشند.

انواع کانکس

امروزه با مدل های متنوعی که از کانکس ها ارائه می شود، کاربری های کانکس ها افزایش یافته است که می توان نمونه های آن را نیز در قالب کانکس های فروشگاهی، باجه های بانکی، کانکس های نگهبانی و … در سطح شهر دید.

به طور کلی انواع کانکس ها عبارتند از:

نگهبانی

کارگاهی

ویلایی

فروشگاهی

سرایداری

مخصوص خدمات شهری

چرخ دار

و …

 

کانکس ویلایی

این نوع کانکس ها به عنوان جایگزینی برای خانه ها و حتی ویلاها طراحی می شوند. در واقع این نوع کانکس ها برای دسترسی سریع تر به سازه های با کیفیت مطلوب برای زندگی تولید می شوند که از مزایای این کانکس ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

صرف زمان کمتر برای ساخت و طراحی

دارا بودن همه ی امکانات مورد نیاز زندگی

داشتن اتاق خواب، آشپزخانه، حمام و …

مقاوم در برابر سرما، گرما، زلزله و سایر عوامل محیطی به شرط استفاده ی مواد اولیه مرغوب

نصب آسانتر

به صرفه بودن از نظر اقتصادی

قابلیت استفاده از کانکس های ویلایی در مناطق مسکونی، کارخانه ها و …

این نوع کانکس ها از نظر ابعاد و حجم محدودیتی ندارند و می توانند طبق سفارش مشتری ساخته شوند. اما نکته به علت محدودیت هایی که در حمل و نقل کانکس ها وجود دارد، معمولا کانکس های ویلایی در ابعاد بزرگتر در محل نصب ساخته می شوند و به صورت چند تکه ای به محل جابه جا می شوند.

بازسازی کانکس ویلایی

بازسازی کانکس ویلایی یکی از مهم ترین بخش های خدمات پس از فروش است که ممکن است پس از گذشت سال ها استفاده از کانکس و به وجود آمدن آسیب هایی برای آن، جهت جلوگیری از خسارت ها بیشتر و بهبود وضعیت این کانکس ها، برای مشتریان اهمیت یابد.

به طور کلی بازسازی کانکس ها شامل موارد زیر هستند:

تعمیرات درب و پنجره های کانکس ها

تعمیرات و بازسازی بدنه خارجی و سقف کانکس ها

تعمیر فضای داخلی و بازسازی آن

تعمیر نمای خارجی

علاوه بر قسمت تعمیرات، در بازسازی کانکس ویلایی می توان به ارتقا و ایجاد قسمت های بیشتری برای کانکس ها و حتی تغییر کاربری آن نیز پرداخت. اما با توجه به نوع طراحی کانکس ها این نوع بازسازی کانکس ویلایی محدودیت هایی دارد.

مراحل بازسازی کانکس ویلایی ابتدا با بازدید حضوری از کانکس شروع می شود و با تعیین بخش هایی که نیاز به بازسازی و تعمیرات دارند، مراحل و مصالح موردنیاز جهت رفع عیوب صورت می گیرد.

کانکس ها پس از بازسازی و آسیب زدایی، به حالت اولیه خود برمی گردند و با توجه به میزان خسارات وارده به کانکس و میزان کاری که باید برای رفع آن صورت گیرد، زمان بازسازی کانکس ویلایی متفاوت است.

 

هزینه ی بازسازی کانکس ویلایی

هزینه ی بازسازی کانکس ها به عوامل مختلفی بستگی دارد که حتما باید همراه با جزئیات کامل سازه باشد. از این عوامل می توان به موارد زیر اشاره نمود:

ابعاد و میزان حجم در تعمیرات و بازسازی کانکس ویلایی مورد نظر

نوع مصالح و مواد اولیه ی به کار رفته برای ساخت کانکس و بازسازی آن

مدت زمان بازسازی و تعمیرات خسارات وارده به کانکس

هزینه ی تعمیرات و بازسازی در محل نصب

همچنین در برخی موارد برای بازسازی و تعمیر کانکس های ویلایی نیاز به جابه جایی ویلا وجود دارد که در این صورت هزینه های ناشی از این جابه جایی نیز افزوده می شود.

با توجه به میزان آسیب دیدگی کانکس ها، امروزه اکثرا بازسازی و تعمیر آن ها از نظر اقتصادی به صرفه تر است و می توان با بازسازی کانکس ویلایی، سازه را به حالت اول خود برگرداند.

برای کسب اطلاعات بیشتر جهت خرید کانتینر و کانکس و هم چنین اطلاع از قیمت کانکس ویلایی با مشاوران ما در تماس باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *