انواع کانکس نانوایی دارای چه ویژگی هایی است

کانکس نانوایی
زمان مطالعه: 3 دقیقه

بروزرسانی شده در ۲۴ تیر ۱۴۰۲

کانکس نانوایی یکی از مهمترین کانکس ها در سطح شهر هستند که به دلیل قرار گرفتن در دید از بازدهی بالایی برخوردار هستند. پخت انواع نان به روش های سنتی و صنعتی از دلایل استفاده از این کانکس ها در شهرها و یا مناطقی است که دسترسی به نانوایی در آن مقدور نیست.

کانکس نانوایی

معمولا در مناطق شهری و یا روستایی و یا حتی در مناطقی که به علت بلایایی طبیعی دسترسی به نانوایی امکان پذیر نیست از کانکس هایی با ویژگی ها و امکانات مخصوص جهت پخت نان استفاده می شود. این کانکس ها که اختصاصا جهت این کار طراحی و تولید می شوند به کانکس نانوایی معروف هستند. علاوه بر آن در بعضی از مناطق برای این که تولید و عرضه نان به افراد با بازدهی بیشتری همراه باشد و افراد بیشتری از خدمات این نانوایی ها استفاده نمایند از کانکس های نانوایی جهت این کار استفاده می شود. اما کانکس نانوایی به دو دسته طراحی می شوند که هر دسته دارای ویژگی های منحصر به فردی است.

انواع کانکس نانوایی

کانکس های نانوایی برای این که عرضه نان را در سطح شهر انجام دهند به دو صورت طراحی می شوند. در دسته اول کانکس هایی قرار دارند که تنها عرضه کننده نان بوده و انجام مراحل پخت نان در محل دیگری صورت می گیرد. این گونه کانکس ها به دلیل نوع کاربری از چندین ویترین و قفسه تشکیل شده اند که نگهداری نان ها در این محل ها صورت می گیرد.

کانکس نانوایی به این شکل با دارا بودن قسمتی به عنوان صندوق محل پرداخت وجه توسط خریداران را انجام می دهد. اما در دسته دوم کانکس نانوایی مراحل پخت همزمان با عرضه نان در داخل کانکس صورت می گیرد. این کانکس ها  دارای فضایی به عنوان تنور یا فر بوده و انجام مراحل پخت در آن انجام می شود. در این نوع کانکس خریداران نمی توانند وارد سازه شوند و تنها با پرداخت وجه اقدام به خرید می نمایند.

کانکس نانوایی

کانکس های نان فانتزی

در کانکس نانوایی که افراد به تولید نان ها فانتزی و ساندویچی می پردازند فضای خاصی به عنوان ویترین در نظر گرفته می شود. این نوع کانکس دارای ویژگی های معینی بوده و چندین نوع نان همزمان در آن قابل عرضه است.

ویژگی های کانکس های نانوایی

در کانکس نانوایی نیز مانند کانکس ویلایی از امکانات و تجهیزات مخصوصی استفاده می شود. این تجهیزات کمک می کند تا کاربری کانکس به خوبی صورت گیرد. از ویژگی های مهم کانکس های نانوایی می توان به این موارد اشاره نمود.

  • دارا بودن سرویس بهداشتی و حمام
  • قابل شستشو بودن کلیه سطوح
  • دارا بودن محلی به نام کفشور در کف کانکس
  • دارا بودن بخشی جداگانه برای انبار نمودن آرد و مواد مورد نیاز
  • نصب دستگاه تهویه
  • داشتن درب بزرگ برای حمل آرد به داخل کانکس
  • عایق بودن کانکس نانوایی در برابر آتش

مزایای کانکس های نانوایی

این کانکس ها با عمر طولانی و متریال بسیار مقاوم تولید می شوند و نسبت به کانکس های دیگر دارای استحکام بیشتری هستند. متریال بدنه از ورق های نسوز تولید شده و در برابر آتش کاملا عایق اند. این متریال همچنین در برابر شرایط جوی و شستشو نیز به خوبی مقاومت کرده و ضد زنگ است. بزرگ تر بودن این کانکس ها کمک می کند تا تولید و عرضه نان در آن به راحتی امکان پذیر باشد. این کانکس ها همچنین مجهز به امکانات راحتی مانند تلویزیون، تخت خواب و کولر برای کارکنان خود است.

در کانکس های نانوایی همچنین از انواع تجهیزات مانند خمیرگیر، فر نان پزی و .. برای بالا بردن کیفیت نان های تولیدی استفاده می شود.

کانکس نانوایی

عوامل تاثیرگذار بر قیمت کانکس های نانوایی

کانکس ها در تنوع بسیار وسیع تولید می شوند به همین دلیل قیمت گذاری این سازه ها نیز متاثر از چندین عامل مهم است.

  • ابعاد کانکس
  • نوع متریال بدنه
  • امکانات و تجهیزات نصب شده در کانکس
  • سیار بودن و یا ثابت بودن کانکس
  • نوع کانکس
  • قیمت آهن و نوسانات بازار ارز

قیمت کانکس نانوایی به دلیل بزرگتر بودن آن نسبت به دیگر کانکس ها کمی بیشتر است. همچنین برای پخت نان می توان از کانتینر سیار نیز استفاده نمود که قیمت کانتینر نانوایی نیز از دیگر محصولات مشابه در بازار بیشتر است. استفاده از این کانکس ها به عنوان محلی برای تولید و عرضه نان در مناطقی که به سادگی امکان دسترسی به نانوایی وجود ندارد باعث ایجاد راحتی بیشتر برای مصرف کنندگان می شود.

توجه نمایید که برای تولید و ساخت این نوع کانکس ها حتما از تولید کنندگان معتبر در این زمینه استفاده نمایید. برای دریافت لیست قیمت انواع کانکس مانند قیمت کانکس ویلایی و کانکس های نانوایی می توانید به سایت ما(دپوکانتین) مراجعه فرمایید. کارشناسان در این بخش آماده پاسخگویی به شما مشتریان گرامی هستند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *