کانکس هلال احمـر

کانکس پی وی سی
زمان مطالعه: 3 دقیقه

بروزرسانی شده در ۰۶ تیر ۱۴۰۲

کانکس هلال احمـر از جمله مهمترین کانکس هایی است که می توان از آن در کاربری های مختلفی استفاده نمود. این نوع کانکس ها در دو نوع ثابت و کانکس چرخدار عرضه شده است که هر یک ویژگی های خاصی نیز خواهد داشت. در ادامه توضیحات کامل تری از این قبیل ارائه نموده ایم:

 

یکی از انواع کانکس ها را می توان کانکس جمعیت هلال احمر دانست که بیش از هر نوع کانکس دیگری مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع کانکس ها باید به گونه ای طراحی شده باشند که فضای داخلی آنها بزرگ باشد. چرا که از این نوع کانکس ها در مواقع مختلف و خاص استفاده می شوند و کاربرد آنها متفاوت خواهد بود.

کانکس های هلال احمر به منظور خدمات رسانی به مصدومین سیل و یا زلزله و یا هرگونه حوادث دیگر است که از آنها در برخی موارد به منظور خدمات رسانی و در برخی موارد به جهت اقامت استفاده می شود. ساخت این کانکس ها به گونه ای است که در هر شرایط اقلیمی مقاوم باشد. چرا که هلال احمر به یک منطقه خاص تعلق ندارد و در سراسر جهان این جمعیت در حال فعالیت است.

کانکس هلال احمر از نظر رنگ با سایر کانکس ها متفاوت خواهد بود. به گونه ای که حتما باید این کانکس ها سفید باشند. همچنین بر روی رنگ سفید آن علامت هلال احمر که حتما برای همگان آشنا است زده می شود. در ساخت شاسی و ستون های کانکس های هلال احمر از تیرآهن شماره 16 که بر روی آن ضد زنگ زده شده استفاده می شودد.

 

انواع کانکس هلال احمر

کانکس های هلال احمر در انواع طرح ها و اندازه های مختلف عرضه شده اند چرا که هلال احمر نیاز به کانکس های مختلفی دارد که بتواند به تمامی مشکلات مردم رسیدگی نماید. از جمله وجه تمایزات کانکس های هلال احمر می توان به اندازه های آن اشاره کرد. چرا که کانکس های هلال احمر را می توانید در اندازه های کوچک و بزرگ و به هر متراژی که می خواهید مشاهده نمایید. اما باید در نظر داشته باشید که متراژهای مختلف جهت کاربری های مختلفی ارائه شده اند. اما بزرگترین وجه تمایز کانکس هلال احمر را می توان در ساده و چرخدار بودن آن دانست.

بسیاری از کانکس های هلال احمر به صورت چرخدار هستند. به این منظور که بتوان در موارد لزوم آنها را به مکان های مختلف جابجا نمود. همچنین از این کانکس ها می توان به عنوان حمل و نقل مجروحین نیز استفاده کرد. کانکس های ثابت نیز از دیگر مدل های کانکس های هلال احمر هستند که این نوع کانکس ها ویژگی های خاصی ندارند و از نظر ساخت تقریبا مانند کانکس های مسکونی خواهند بود.

 

 

مزایای کانکس هلال احمر

هلال احمر سازمانی است که به منظور کمک رسانی به مردم راه اندازی شده است. این سازمان در هر نقطه از جهان وجود دارد. تنها وقایع طبیعی نیست که جمعیت هلال احمر به کمک مردم می آیند بلکه در هنگام حوادث رانندگی نیز این جمعیت را مشاهده خواهیم نمود که به افراد کمک می کنند. داشتن اسکان برای این جمعیت که به عنوان کیوسک اقامتی خواهد بود امری ضروری است.

به این منظور که جهت اقامت این جمعیت در میان جاده نیاز به کانکس های اقامتی خواهد بود که به این منظور کانکس هایی با اندازه مناسب ارائه شده است که حتما در میان جاده ها آنها را مشاهده کرده اید. این نوع کانکس ها ثابت هستند و دارای پنجره ها و درب خواهند بود و اندازه آن بستگی به تعداد نفرات کمپ خواهد داشت. اما کانکس های چرخدار هلال احمر از اهمیت بیشتری برخوردار هستند. چرا که از این کانکس ها جهت خدمات رسانی به مردم استفاده می شود. یکی از مهمترین مزایای این نوع کانکس ها می توان به جابجایی مجروحین و مردم اشاره کرد. در زمان وقوع هرگونه حوادث طبیعی که مردم نیاز به مسکن دارند کانکس های هلال احمر به کمک خواهد آمد.

 

 

ساخت کانکس هلال احمر

کانکس های هلال احمر از نظر مواد سازنده یک نوع هستند و تنها از نظر اندازه و همچنین نوع کاربری متفاوت هستند. بخش های ستون کانکس از تیرآهن درست شده و دیواره های آن را ورق 3 میل تشکیل می دهد. تمامی منافذ نیز به صورت پوشیده شده هستند و احتمال ورود آب و گرد و خاک به داخل کانکس وجود ندارد. همچنین تمامی بخش های فلزی کانکس به وسیله ضد زنگ پوشانده شده است که احتمال زنگ زدگی نیز وجود ندارد و این باعث می شود که کانکس طول عمر بیشتری داشته باشد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *