تعمیر کانکس ویلایی

زمان مطالعه: 3 دقیقه

بروزرسانی شده در ۰۶ تیر ۱۴۰۲

کانکس ویلایی مانند خانه های واقعی است و تمام امکاناتی که یک خانه واقعی دارد مانند حمام، آشپزخانه و غیره را دارا است و تنها فرقی که دارد قابل حمل و پیش ساخته بودن آن است. این روش می تواند جای ساخت خانه های معمولی را بگیرد البته در شرایط خاص.

کانکس چیست؟

کانکس نوعی خانه پیش ساخته و قابل حمل است که شرایط یک خانه معمولی را دارد و همه امکاناتی که یه خانه دارا است را دارد با این تفاوت که قابل حمل است و در هرکجا و هر اقلیمی که شرایط ساخت خانه با مصالح ساختمانی وجود ندارد می توان از این کانکس ها استفاده کرد. مزایایی که این نوع کانکس ها دارند این است که ارزانتر تمام می شود.

کانکس و کانکس ویلایی در مواقعی که امکان ساخت خانه وجود ندارد به کمک ما می آید مانند مواقع خاص همچون زمان وقوع زلزله، سیل و یا در مکان های خاص مانند جنگل، کوهستان و محیط های کارگاهی که امکان ساخت خانه وجود ندارد و یا باید خانه های موقت ساخته شود بسیار مفید و با صرفه اقتصادی است. امروزه تعمیر کانکس ویلایی به یک شغل پر درآمد تبدیل شده است.

 

انواع کانکس های ویلایی

کانتینر و کانکس ویلایی انواع مختلفی دارد. کانکس ها در انواع و اندازه های مختلفی ساخته و ارائه می شود. هر کس بنا به نیازی که دارد و در متراژهای مختلف اقدام به تهیه این کانکس ها می کند.

در گذشته برای نمای داخلی این کانکس ها از ام دی اف استفاده می شد ولی امروزه از پی وی سی استفاده می شود. از معایبی که ام دی اف داشت حساس بودن به آب بود ولی پی وی سی با آب مشکلی ندارد و با ضربه تغییر حالت می دهد که به راحتی می توان آن را تعمیر و یا تعویض کرد به طوری که هزینه زیادی برای صاحب کانکس در بر نخواهد داشت.

صنعت کانکس سازی در تلاش است که با فروش کانکس های با کیفیت مشتریان زیادی به خود جلب کند. البته نگران نباشید چون کانکس ها را می توان در صورت دیده آسیب تعمیر کرد.

 

دلیل رواج کانکس و تعمیرات آن

در گذشته کسانی که برای جستجوی طلا می رفتند از کاروان هایی سیار به عنوان خانه استفاده می کردند و در جنگ جهانی دوم برای کارکنان ارتش از این نوع کانکس ها استفاده شده است و برای کسانی که خانه های خود را در جنگ از دست داده بودند جایگزینی برای خانه های ویران شده آنها بود.

با این تاریخچه می توان فهمید که کانکس های اولیه برای رفع نیازهای اجباری درست شده بودند چون در آن زمان نمی توانستند که خانه های خود را بازسازی کنند و نیاز به روشی سریع و قابل حمل برای داشتن سرپناه داشتند و از آن زمان صنعت کانکس سازی در حال شکل گرفتن بود.

این صنعت امروز به یک صنعت پر رونق تبدیل شده است. امروزه این صنعت دیگر ساختار گذشته را ندارد و کاملا پیشرفته و به روز شده است و ساخت کانکس ویلایی و فروش و تعمیر این کانکس ها در همه جا به چشم می خورد.

کانکس ویلایی که امروزه ساخته می شود با یک خانه واقعی تفاوت زیادی ندارد به اضافه اینکه مزیت قابل حمل بود هم بر آن افزوده شده است . همانطور که یک خانه با مصالح ساختمانی ساخته شده نیازمند تعمیر و نگهداری است این کانکس ها هم نیازمند تعمیر و نگهداری و حتی توجه بیشتر از خانه های معمولی هستند.

 

تعمیر کانکس ویلایی

یکی از مزایایی که کانکس ویلایی نسبت به خانه های معمولی دارد راحتی تعمیرات و قیمت کانکس ویلایی است.

تعمیرات کانکس هم ارزانتر و هم راحت تر انجام می شود. کانکس ویلایی معمولا بعد از چند سال استفاده نیاز به تعمیرات پیدا می کند.

این تعمیرات بیشتر برای تاسیسات و برق کانکس باید انجام شود چون بعد از چند سال استفاده کردن سیم های برق خشک شده و یا نیاز به تعویض و یا ارتقاع سیم کشی پیدا می کند و علت این تعویض هم این است که برای گرم کردن داخل کانکس از برق استفاده می شود و این امر باعث از بین رفتن تاسیسات برقی شده و باید تعمیر شود.

همچنین رنگ ظاهری آنها نیز نیاز به بازسازی دارد. کانکس ها به خاطر قابل حمل بود و جابجایی هایی که داشته اند بعد از مدتی حتما نیاز به تعمیر یا تغییر در و پنجره پیدا می کند تا در طولانی مدت از بین نرود.

برای تعمیر و بازسازی کانکس ها لازم نیست که کانکس حتما به کارخانه منتقل شود. تمام این تعمیرات در محل انجام می شود. برای انجام تعمیرات کارشناس مربوطه در محل حاضر شده و بعد از بررسی ها انجام شده و تخمین هزینه آن را به اطلاع مالک می رساند، اما گاهی مالک کانس به دلیل بالا رفتن هزینه های تعمیرات کانکس ویلایی خود میلی به انجام تعمیرات ندارد و اقدام به تعویض کانکس فرسوده با کانکس نو می کند.

این از مزیت های کانکس قابل حمل است. شرکت هایی هستند که تعمیر کننده و یا تعویض کننده کانکس فرسوده با کانکس نو هستند.

برای خرید کانتینر و کانکس و اطلاع از انواع کانکس های ارائه شده توسط شرکت دپوکو، با مشاوران ما در تماس باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *