خرید کانتینر و سرمایه گذاری | 6 نکته‌ی مهم که نمی دانستید

خرید کانتینر و سرمایه گذاری
زمان مطالعه: 3 دقیقه

بروزرسانی شده در ۲۱ تیر ۱۴۰۲

چگونه با خرید کانتینر سرمایه گذاری کنیم؟ شاید فکر کنید کانتینر وسیله‌ای‌ست که به مرور زمان ارزش خود را از دست می‌دهد؛ اما در این مقاله به سراغ خرید کانتینر و سرمایه گذاری می‌رویم و به شما می‌گوییم چرا این تصور غلط است!

 

خرید کانتینر و سرمایه گذاری

بیشتر کسانی که با کانتینر به عنوان یک ابزار یا وسیله حمل و نقل کالا سروکار دارند، آن را وسیله ای قلمداد می کنند که با مرور زمان آسیب دیده و مستهلک می شود. در جریان سرمایه های و دارایی های یک شرکت، کانتینرها به عنوان ابزار کاربردی شناخته می شوند که به مرور زمان قدیمی شده و ارزش خود را از دست می دهد.

اما این تصور در مورد کانتینر و قیمت کانتینر درست نیست. یک کانتینر، در شرایط اقتصادی و تورم اقتصادی در این کشور، نه تنها به مرور زمان بی ارزش نمی شود، در بسیاری از موارد پس از چند سال شما می‌توانید کانتینر قدیمی خود را به قیمت جدید و بسیار بالاتر از قیمت روز کانتینر به فروش برسانید.

 

چگونه با خرید کانتینر سرمایه گذاری کنیم؟

اما چگونه می شود که خرید کانتینر ساده به طور مثال ساخته شده در سال 2006 می تواند به عنوان یک کالای سرمایه ای، فرصتی برای سرمایه گذاری باشد؟ برای اینکه بتوانیم با خرید کانتینر سرمایه گذاری کنیم و در زمان فروش آن نه تنها متضرر نشده باشیم که دارایی خود را نیز افزایش داده باشیم، نیاز است نکات ویژه‌ای را رعایت کنیم.

 

خرید کانتینر با قیمت استثنایی چگونه با خرید کانتینر سرمایه گذاری کنیم؟
چگونه با خرید کانتینر سرمایه گذاری کنیم؟ با به خاطر سپردن این 6 نکته مطمئن شوید که خرید کانتینر و سرمایه گذاری را به بهترین شکل ممکن انجام دادید.

 

   نکته اول: در زمان خرید کانتینر و سرمایه گذاری ، توجه به سال ساخت بسیار مهم است. کانتینرهایی که قبل از سال 2000 میلادی ساخته شده باشد. به احتمال زیاد آسیب‌دیدگی و پوسیدگی بدنه‌ی کانتینر در آن مشهود است. علاوه بر آن، اسناد شناسایی و CSC پلاک آن نیز دوره ثبت خود را سپری کرده و منقضی شده است.

خرید کانتینر از تأمین‌کنندگانی که اسناد معتبر و کانتینر سالم با سلامت بدنه بالای 80 درصد را تضمین می‌کنند، اولین نکته در مورد خرید یک کانتینر مناسب برای سرمایه گذاری است. چنین کانتینری نه تنها در طول زمان استفاده کارایی مناسبی خواهد داشت، بلکه در زمان فروش کانتینر هم خبرهای خوشی برای ما به ارمغان خواهد آورد.

 

   نکته دوم: اگر در زمان خرید کانتینر، فروشنده نمونه‌ی بهتری را با اختلاف قیمت اندک به ما معرفی کرد، ترسی از سرمایه گذاری بیشتر نداشته باشیم. هرچه سال ساخت نزدیکتر و بدنه‌ی کانتینر سالم‌تر باشد، در زمان فروش کانتینر امکان چانه‌زنی بیشتری برای فروشنده وجود دارد.

 

   نکته سوم: حساسیت بی مورد در خصوص سلامت بدنه نداشته باشیم؛ چرا که وجود تورفتگی (اگر شدید نباشد) و برآمدگی (اگر حالت کلی بدنه را تغییر نداده باشد)، برای کانتینرهای 10 تا 15 ساله که بنادر و مسیرهای دریایی و خشکی زیادی را پیموده و کالای مختلف را حمل کرده اند، زیاد دور از انتظار نیست.

 

   نکته چهارم: وجود وصله و جوشکاری روی بدنه کانتینر در بسیاری از مواقع در زمان اورهال کانتینر توسط شرکت‌های سازنده انجام می‌شود. تشخیص این موضوع که آیا جوشکاری و وصله فلزی روی بدنه توسط کارخانه انجام شده یا کارگاه های غیر استاندارد، از روی نوع جوش، یکنواختی و همگنی جوش روی بدنه و کیفیت رنگ قابل تشخیص است. اگر کیفیت کار بالا بود، لازم نیست برای یک یا دو نقطه جوشکاری حساسیت زیادی به خرج داد.

 

   نکته پنجم: تاکید داشته باشیم که مدارک گمرکی و سایر مستندات مربوط به کانتینر را دریافت کنیم؛ چرا که در زمان خرید کانتینر یا فروش آن، وجود مستندات مالکیت و اسناد گمرکی الزامی است.

 

   نکته ششم: درصورت امکان کانتینر 40 فوت خریداری کنیم. خرید و فروش کانتینر 40 فوت از کانتینر 20 فوت بهتر بوده و شرایط بازار برای آن مناسب و آماده‌تر است. تفاوت قیمت کانتینر 40 فوت و کانتینر 20 فوت برعکس سایز آن نسبت دو به یک ندارد؛ در واقع، قیمت کانتینر 20 فوت تقریباً 80 درصد یک کانتینر 40 فوت است. به این نکته توجه داشته باشیم.

 

”    با توجه به نکات ویژه‌ای که در بالا برای شما گفتیم، برای خرید کانتینر و سرمایه گذاری راه هموارتری را پیش خواهید گرفت. برای مشاوره و بازدید از مجموعه‌ی صنعتی دپوکانتین می‌توانید با تلفن مستقیم مدیریت فروش 09125015001 تماس بگیرید. “

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *